• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 10:22:28 följande:
    Att jag kallar den blåklocka betyder inte att den är en blåklocka. Men du, både blåklockor och rosor är blommor. De har mer gemensamt än vad som skiljer dem åt. Visst är de lite olika, men tillsammans bildar de en finare bukett eller park än bara den ena eller den andra. Och det är där SD går bet - de vill få en hel trädgård till att bara odla blåsippor, och ta bort alla andra blommor, oavsett hur fina eller bra de är. De vill till och med ta bort blåsippor som de inte tycker passar in.
    Haha oerhört cheesy det där med buketten.

En art behöver livsutrymme för att leva och frodas. Du vill fylla svenskarnas livsutrymme med främmande folkslag till vi blir en minoritet och vår folksjäl kvävs. För du har ju aldrig tänk sluta ösa in invandrare eller hur? Mångkulturalister har till synes för avsikt att låta massinvandringen pågå till tids ände.

SD vill inte få bort alla andra folk, de har inte för avsikt att kasta ut de som redan är här så det är bara fördomar du rabblar upp. Jag däremot skulle inte ha något emot att reversera den senaste tidens oönskade massinvandring.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 09:47:05 följande:
    De enda som försöker beröva svenskarna sin identitet är SD. Ingen annan försöker tala om för svenskar hur de ska vara, hur de borde leva, vilka traditioner de ska högakta och vad de ska tycka, tänka och tro för att inte vara "svenskfientliga".

Det är SD som kallat svenska folkmusiker för landsförrädare, ingen annan. Det är SD som försöker begränsa svenskars kultur och bestämma vilka som är svenskar eller inte, ingen annan.
    Nej, sjuklövern har ju i många år försökt få alla svenskar att tycka att s.k. mångkultur är något eftersträvansvärt. Sjuklövern ser alltså ett samhälle inom vilket människor med olika etnicitet bor och verkar, som ett bättre samhälle, än ett samhälle där inslaget av olika etniciteter är litet. Det handlar om en ideologi, en vilja hos sjuklövern och etablissemanget att skapa ett sådant samhälle.

Dock har vi aldrig fått någon förklaring till orsaken BAKOM denna ideologi.
  • Dorian Ertymexx
    Dissident skrev 2015-02-02 10:29:43 följande:
    Haha oerhört cheesy det där med buketten.

En art behöver livsutrymme för att leva och frodas. Du vill fylla svenskarnas livsutrymme med främmande folkslag till vi blir en minoritet och vår folksjäl kvävs. För du har ju aldrig tänk sluta ösa in invandrare eller hur? Mångkulturalister har till synes för avsikt att låta massinvandringen pågå till tids ände.

SD vill inte få bort alla andra folk, de har inte för avsikt att kasta ut de som redan är här så det är bara fördomar du rabblar upp. Jag däremot skulle inte ha något emot att reversera den senaste tidens oönskade massinvandring.
    Svenskar är inte en art. Och det finns ingen "folksjäl".

För övrigt var ditt inläg väldigt obehagligt, mycket nazistiska nyckelord - livsutrymme, folksjäl, främmande folkslag...

Folk har i alla tider vandrat fram och tillbaka. En miljon svenskar drog åstad för hundrafemtio år sedan, till exempel. Folk flyttar på sig. Lev med det. Det kommer inte gå över, någonsin.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-02 11:14:14 följande:
    Nej, sjuklövern har ju i många år försökt få alla svenskar att tycka att s.k. mångkultur är något eftersträvansvärt. Sjuklövern ser alltså ett samhälle inom vilket människor med olika etnicitet bor och verkar, som ett bättre samhälle, än ett samhälle där inslaget av olika etniciteter är litet. Det handlar om en ideologi, en vilja hos sjuklövern och etablissemanget att skapa ett sådant samhälle.

Dock har vi aldrig fått någon förklaring till orsaken BAKOM denna ideologi.
    Om du "ser" en ideologi men inte ser orsaken bakom så är det nog mest din fantasi. Precis som i det här fallet.

Det ÄR ett bättre samhälle! Alla högstående kulturer har varit mångkulturella - de monokulturella rikena har försvunnit i glömska, kortlivade som de blev.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 11:15:54 följande:
    Svenskar är inte en art. Och det finns ingen "folksjäl".

För övrigt var ditt inläg väldigt obehagligt, mycket nazistiska nyckelord - livsutrymme, folksjäl, främmande folkslag...

Folk har i alla tider vandrat fram och tillbaka. En miljon svenskar drog åstad för hundrafemtio år sedan, till exempel. Folk flyttar på sig. Lev med det. Det kommer inte gå över, någonsin.
    Jag tror du förstår liknelsen.

Jag vet att media fått dig att gå igång på sådana nyckelord som egentligen är helt naturliga med det är ditt problem att inte inser att du blivit betingad som en hund. Tränad som en nazistjagande jycke att regera på vissa signaler som kan antyda att germanska folk har rätt till hemländer där de får vara ifred.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 11:17:29 följande:
    Om du "ser" en ideologi men inte ser orsaken bakom så är det nog mest din fantasi. Precis som i det här fallet.
    Skulle det inte vara en ideologi då? Vad skulle det annars vara?
    Det ÄR ett bättre samhälle! Alla högstående kulturer har varit mångkulturella - de monokulturella rikena har försvunnit i glömska, kortlivade som de blev.
    Tvärtom. Däremot har inga mångkulturella statsbildningar blivit stablila, fredliga och långlivade.

Se på Österrike-Ungern. Se på Jugoslavien. Se på Libanon. Se på Iran. Se på Sovjetunionen. Se på Italien. Se på Spanien. Listan kan göras lång.
  • Dissident
    Nej forskning visar att det är precis tvärtom:

Evidence from the US suggests that in ethnically diverse neighbourhoods residents of all races tend to ?hunker down?. Trust (even of one?s own race) is lower, altruism and community cooperation rarer, friends fewer.

Inhabitants of diverse communities tend to withdraw from collective life, to distrust their neighbours, regardless of the colour of their skin, to withdraw even from close friends, to expect the worst from their community and its leaders, to volunteer less, give less to charity and work on community projects less often, to register to vote less, to agitate for social reform more, but have less faith that they can actually make a difference, and to huddle unhappily in front of the television.

In areas of greater diversity, our respondents demonstrate:
    Lower confidence in local government, local leaders and the local news media.
    Lower political efficacy ? that is, confidence in their own influence.
    Lower frequency of registering to vote, but more interest and knowledge about politics and more participation in protest marches and social reform groups.
    Less expectation that others will cooperate to solve dilemmas of collective action (e.g., voluntary conservation to ease a water or energy shortage).
    Less likelihood of working on a community project.
    Lower likelihood of giving to charity or volunteering.
    Fewer close friends and confidants.
    Less happiness and lower perceived quality of life.
    More time spent watching television and more agreement that ?television
    is my most important form of entertainment?.

onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-9477.2007.00176.x/abstract
  • sjuttiofemman
    Dissident skrev 2015-02-02 09:19:46 följande:

"Adam" skall inte behöva beröva svenskarna deras etniska identitet för att vara nöjd med tillvaron. Det är bra ni infantila "antirasister" som tror att alla andra folk tänker så och har som högsta önskan att vara "svensk". Adam vet säkerligen att han inte har svensk ursprung och det är inget fel med det. Skulle jag bosätta mig i Frankrike eller något annat land skulle jag fortfarande vara svensk och jag skulle inte förvänta mig att bli kallad fransman för det.

Genom att reducera etnicitet till "hur man känner sig" så urvattnar ni helt begreppet och förnekar svenskarnas existens men jag har förstått att det är ett populärt grepp bland presumtiva folkmördare. "Hur kan man bedriva kulturellt folkmord på ett folk som inte finns?" är logiken.

Du använder Björn Söders retorik märker jag, du och söder menar att man inte kan vara svensk och jude/same/arab etc samtidigt. Väldigt märkligt. Dessutom är ni väldigt självcentrerade i ert resonemang, utan förmåga att kunna se tillvaron från någon annans perspektiv.

Skulle jag vara född i Frankrike eller Chile så skulle jag se mig som fransman eller chilenare. Har en kusin som är född i Sverige och är nu bosatt i Mexiko sedan 20 år, han ser sig som mexikan och inte utplånar han mexikanernas nationalitet för det.

Men jag frågar dig än en gång: hur tror du Adam i mitt exempel känner sig när han inte anses ha rätt till sitt hemland? Han kanske aldrig har satt sin fot i Irak.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-02-02 11:43:55 följande:
    Skulle det inte vara en ideologi då? Vad skulle det annars vara?

Tvärtom. Däremot har inga mångkulturella statsbildningar blivit stablila, fredliga och långlivade.

Se på Österrike-Ungern. Se på Jugoslavien. Se på Libanon. Se på Iran. Se på Sovjetunionen. Se på Italien. Se på Spanien. Listan kan göras lång.
    Vet du ens vad en ideologi är?

Nej, det är sant. Inga mångkulturella statsbildningar har blivit stabila, fredliga och långlivade. Så Roms nästan 2000 år är inget. Kina försvann jääättefort. Sverige existerar uppenbarligen inte längre (för ja, Sverige är mångkulturellt). Storbritannien existerar förstås inte längre heller.

Österrike-Ungern höll rätt länge på det hela taget. Sedan är ju Ungern i sig mångkulturellt, såatteee...

Så, nämn nu några långlivade monokulturer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?