• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2015-01-31 09:52:35 följande:
    "Opinionsbildare"? Hah, snarare dyngspridare. Det enda han har gjort är att sprida falsk propaganda och fördomar om folk han inte vet något om. En rasist helt enkelt.
    Fast jag håller lite med Stjärt där...Det om att Jimmie är opinionsbildare. Kanske inte den viktigaste, men helt klart en som står ut. Och det är DÄR som jag anser att ditt påstående stämmer. Det om att han är dyngspridare. Han har väckt många "sovande rasister" med sin rasistiska dynga. Och vi har fått se the rise of the dyng swallowers. Nästa steg är att identifiera dyngsväljarna och till slut - - - - Drömmer
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2015-01-31 15:09:11 följande:

Fast jag håller lite med Stjärt där...Det om att Jimmie är opinionsbildare. Kanske inte den viktigaste, men helt klart en som står ut. Och det är DÄR som jag anser att ditt påstående stämmer. Det om att han är dyngspridare. Han har väckt många "sovande rasister" med sin rasistiska dynga. Och vi har fått se the rise of the dyng swallowers. Nästa steg är att identifiera dyngsväljarna och till slut - - - -

Jo där har du en poäng, absolut :)
  • Rataxes
    Velouria skrev 2015-01-31 15:09:11 följande:
    Fast jag håller lite med Stjärt där...Det om att Jimmie är opinionsbildare. Kanske inte den viktigaste, men helt klart en som står ut. Och det är DÄR som jag anser att ditt påstående stämmer. Det om att han är dyngspridare. Han har väckt många "sovande rasister" med sin rasistiska dynga. Och vi har fått se the rise of the dyng swallowers. Nästa steg är att identifiera dyngsväljarna och till slut - - - - Drömmer
    Jag trodde faktiskt att du höll dig för god för sånt trams... Du är inte ett dugg bättre än den svans du föraktar.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2015-02-01 09:45:26 följande:
    Var du så naiv så du trodde att dessa s.k. "antirasister" skulle vara "goda människor"?

Vad de bygger sin agenda på är ju utmåla sina motståndare som "extremister", som ett svepskäl för att motivera sin egen extremism.
    Vissa av dem kan ju faktiskt uppföra sig som folk.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • FDFMGA

Velouria skrev 2015-02-01 19:15:31 följande:

Vad menar hon egentligen? https://twitter.com/interasistmen/status/561920462230675457/photo/1

Hon är inte ensam. Du kan se samma fenomen bland kulramstrillarna inom SD - när de räknar på hur lång tid det dröjer innan en majoritet av Sveriges befolkning är muslimer. En person med ursprung i ett muslimskt land kommer alltid att klassas som muslim liksom alla ättlingar i evighet amen - när toksektens räknepräster har seans.

Det är liksom det fina i den rasistiska kråksången att muslim lika gärna kan användas som ett etniskt begrepp som ett religiöst.

Jag antar att det var därför den där Dispatch-människan kunde påstå att det bara är muslimer som är muslimer hon ogillar - hon har alltså inget emot kristna eller ateistiska "muslimer"
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2015-02-01 14:36:24 följande:
    Vissa av dem kan ju faktiskt uppföra sig som folk.
    Det är möjligt, men jag har ännu inte stött på nån. De s.k. antirasister jag har stött på har alla varit demagoger, helt ointresserade av intellektuell debatt utan bara intresserade av positionering och pajkastning.
  • Philipsson

Nu  kommit det kommit förslag om förändringar i "integrationspolitiken" (eufemism för "invandringspolitiken), från Kd och Fp. Insåg de helst plötsligt att nåt måste göras, eller är det bara simpel röstjakt? Jag tror ju på det senare. De har haft åtta år på sig i regeringen, men ännu inte ett förslag på området, förrän nu då, när de står utanför den. Vad skulle det finnas för trovärdighet i det?

Och snart kommer M med sina förslag. Gissningsvis följer de efter sina bröder i Fp och Kd, men så länge de inte talar 'volymer' så kommer självklart dränaget till Sd att fortsätta.

Jag hyser en vag misstanke om att M håller på att splittras. I partiet finns en nyliberal falang, nu företrädd av Batra, och så finns där en värdekonservativ falang, företrädd av Lars Tobisson mfl.

• Velouria
    FDFMGA skrev 2015-02-01 20:04:19 följande:

Hon är inte ensam. Du kan se samma fenomen bland kulramstrillarna inom SD - när de räknar på hur lång tid det dröjer innan en majoritet av Sveriges befolkning är muslimer. En person med ursprung i ett muslimskt land kommer alltid att klassas som muslim liksom alla ättlingar i evighet amen - när toksektens räknepräster har seans.

Det är liksom det fina i den rasistiska kråksången att muslim lika gärna kan användas som ett etniskt begrepp som ett religiöst.

Jag antar att det var därför den där Dispatch-människan kunde påstå att det bara är muslimer som är muslimer hon ogillar - hon har alltså inget emot kristna eller ateistiska "muslimer"

Ah, då förstår jag bättre. Så en sverigedemokrat kan inte skilja mellan etnicitet och religionstillhörighet. Alla som kommer från t.ex. Iran är muslimer. Till och med de iranier som är kristna och judiska. På så sätt blir ju "nationalitet" och "etnicitet " två helt betydelselösa begrepp. Då kan vi bara dela upp världen i två (sverigedemokratiska) grupper: muslimer och icke-muslimer.

Vad enkelt.
    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Dorian Ertymexx
    Kunigunda skrev 2015-01-30 18:33:28 följande:
    Apropå Jimmies popularitet och Fp:s förslag om språktester. Saxat från FB från JÅ:s sida.
    Lite motsägelsefullt... ska  han vara minister över ett land eller över en stad?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?