• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2015-01-28 12:16:48 följande:

Det var väl bra det.

Då kan ni ju utnyttja den som en del i klubben för inbördes beundran-projektet, för att stärka gruppgemenskapen! Det behövs nog.

Kränkt much?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-28 12:16:48 följande:
    Det var väl bra det.

Då kan ni ju utnyttja den som en del i klubben för inbördes beundran-projektet, för att stärka gruppgemenskapen! Det behövs nog.
    Oh please, som om du och dina meningsfränder aldrig ryggdunkat. Lägg ned.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-01-28 12:02:44 följande:
    När ska Sd ta ansvar för alla sina väldigt många hatfyllda utspel om muslimer?

www.svt.se/ug/kvinnor-i-sloja-extra-utsatta
    Förra veckan var det om antisemitism.
    Denna gång om islamofobin. Ena gruppen från förra veckan återkommer nu som offer istf förövare som förra veckan.
    Uppdrag granskning har gått igenom ett 70-tal hot och angrepp kopplade till moskéer och muslimska samlingslokaler de senaste tio åren. Många av attackerna har det rapporterats om, men vi har dessutom gått igenom polisanmälningar från de tre storstadsregionerna. Det handlar om hatbudskap som hakkors, men också om många anlagda bränder, och om brev med grova hot.
    Får se vad UG tycker om de anmälda brotten. Deras ingress låter lite sådär. De tjugo attacker jag läst om är outredda eller nedlagda mestadels
    Under förra året inträffade minst ett 20-tal attacker mot muslimska samlingsplatser i Sverige.
    Del två som sagt, blir del tre om svennefobin?
    Cherin Awad, känd islamist har pushat för UG i Morgonsoffan idag.
    Att ge extrema istf moderata muslimer all tv-tid är ett hån mot majoriteten av muslimer i Sverige.
    Förra veckan var UG rasister enligt Cherin, denna vecka berättar UG sanningen om de utsatta muslimerna i Sverige.
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-28 17:23:55 följande:
    Kränkt much?
    ?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-01-28 20:28:53 följande:

Förra veckan var det om antisemitism.

Denna gång om islamofobin. Ena gruppen från förra veckan återkommer nu som offer istf förövare som förra veckan.

Uppdrag granskning har gått igenom ett 70-tal hot och angrepp kopplade till moskéer och muslimska samlingslokaler de senaste tio åren. Många av attackerna har det rapporterats om, men vi har dessutom gått igenom polisanmälningar från de tre storstadsregionerna. Det handlar om hatbudskap som hakkors, men också om många anlagda bränder, och om brev med grova hot.

Får se vad UG tycker om de anmälda brotten. Deras ingress låter lite sådär. De tjugo attacker jag läst om är outredda eller nedlagda mestadels

Under förra året inträffade minst ett 20-tal attacker mot muslimska samlingsplatser i Sverige.

Del två som sagt, blir del tre om svennefobin?

Cherin Awad, känd islamist har pushat för UG i Morgonsoffan idag.

Att ge extrema istf moderata muslimer all tv-tid är ett hån mot majoriteten av muslimer i Sverige.

Förra veckan var UG rasister enligt Cherin, denna vecka berättar UG sanningen om de utsatta muslimerna i Sverige.

Nu syftade jag inte på programmet utan sd's ständiga hat mot muslimer. Och hur de underblåser hatet som deras svans spyr omkring sig.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-28 23:34:07 följande:
    Nu syftade jag inte på programmet utan sd's ständiga hat mot muslimer. Och hur de underblåser hatet som deras svans spyr omkring sig.
    Är "fobi" och "hat" samma sak för dig?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2015-01-29 12:05:39 följande:
    Hur skulle nån som står upp för allmän välfärd, vara "högerextrem"? Hur definierar du då "höger"?
    Vem menar du står för allmän välfärd som kallas extremhöger? Och säger du SD nu så kommer jag tro att du är Herschel Krustofsky i förklädnad.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-29 14:44:42 följande:
    Vem menar du står för allmän välfärd som kallas extremhöger? Och säger du SD nu så kommer jag tro att du är Herschel Krustofsky i förklädnad.
    Skulle Sd vara mer "höger" än M, menar du? Fundera lite på vad du lägger i begreppet "höger".

Minns du att Sd och S tillsammans sänkte Alliansens förslag om att höja gränsen för när man måste betala statlig skatt?

• FDFMGA

Ipsos undersökning från igår är rätt intressant, såtillvida att det fortfarande är lika stor andel väljare som anser att SD har den bästa flykting/integrationspolitiken som i augusti förra året.

Vad som har hänt är kanske att vid senaste valet så röstade de som anser att bästa metoden att hantera invandring och integration är utifrån att främlingsfientligt perspektiv i större utsträckning än tidigare.

Enligt Ipsos är det 15 procent som anser att SD har den bästa politiken avseende invandring/integration medan det exempelvis är 22 procent som anger S som bästa alternativ för att hantera dessa frågor.

www.dn.se/nyheter/politik/valjarna-bara-skolan-viktigare-an-integrationen/

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?