• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Cal XVI Gustf

Tror inte att hon ljuger.

Den jag gjorde mig lustig över var Arnstad, inte Alexandra.

• Staty
    nihka skrev 2015-02-27 14:38:26 följande:
    I tre mätningar ökar SD och i 3 mätningar backar SD. I den senaste NOVUS, backar SD med 1,5 % och V ökar med 1,7.

Tycker du att en ökning på 2,1 % sedan valet är en "lavinartad ökning"? Ja, det svajar lätt i leden. Hahahahaha!
    I de fyra senaste riksdagsvalen har partiet fördubblat sitt väljarstöd varje gång jämfört med föregående val. Och för bara tre år sedan ansågs ett väljarstöd på 13?14 procent helt orealistiskt.
    Du kan ju kalla det för något "vanligt" eller "icke anmärkningsvärt".
    Jag kallar det för lavinartad ökning iallafall!
    OCh en anledning till varför det är befogat att kalla det för lavinartad ökning.
    Det är för att SD ökar, TROTS det drev som du, och övriga media ligger bakom mot partiet.
    HAHAHA SUG PÅ DEN DU, NIHKA!!
  • nihka
    Staty skrev 2015-02-28 15:32:02 följande:
    I de fyra senaste riksdagsvalen har partiet fördubblat sitt väljarstöd varje gång jämfört med föregående val. Och för bara tre år sedan ansågs ett väljarstöd på 13?14 procent helt orealistiskt.
    OCh en anledning till varför det är befogat att kalla det för lavinartad ökning.
    Det är för att SD ökar, TROTS det drev som du, och övriga media ligger bakom mot partiet.
    SD är fortfarande bara ett litet högerextremistiskt parti som 87% inte röstat på och inte har något att säga till om någonstans i riksdagen. Enklövern får snällt sitta och titta på medan alla de andra partierna som inte vill ha något med SD att göra styr landet.

Drev? Jag ogillar SDs politik och många enskilda SD-politikers framtoning. Särskilt de fraktioner som är eller drar åt nazism Får man inte det eller?

Varför skriker du? Tror du inte att någon lyssnar på dig annars?
  • sjuttiofemman
    Staty skrev 2015-02-28 15:32:02 följande:

Ovanstående är karaktäristiskt för Sd-lobbyn som mer tycks inge en känsla av hatmatch i hockey (typ Sverige-finland) än att det handlar om sakfrågor i politiken. Därför är de också förståeligt att Sd-lobbyn är så fundamentalistisk som den ger sken av.

Detta bekräftas också av utspel och uttalanden från samma falang på 90-talet.

Kort sagt, ränderna går aldrig ur.
  • Tillsammans

På motsvarande sätt är det parti du röstar på ett parti som åtminstone 70 % av befolkningen inte röstat på (förutsatt att du röstade på Socialdemokraterna). Det är väl intressantare att konstatera att SD är Sveriges tredje största parti.

Jag tror många har svårt att se det konstruktiva i att sänka sig till en sådan nivå att man beskyller andra partier eller företrädare för att luta åt nazismen. Det framstår absurt för den som blir beskylld för det, oavsett politiskt inriktning. Om man har som ambition att förändra människors ståndpunkter i en fråga måste man möta dem med ett visst mått av nyfikenhet och respekt; på samma sätt innebär hotfullhet att människor hamnar i försvarsställning och uppfattar sitt ställningstagande som hotat.

Det är nog få saker som gynnat Sverigedemokraterna så mycket som den anti-intellektuella skrikvänstern och den intolerans partiet utsatts för. Istället för att bemöta partiet med värdighet - genom diskussion och nyans - har både medier och etablerade partier ägnat sig åt en ovärdig smutskastning.

• Staty
    nihka skrev 2015-02-28 15:48:51 följande:
    SD är fortfarande bara ett litet högerextremistiskt parti som 87% inte röstat på och inte har något att säga till om någonstans i riksdagen. Enklövern får snällt sitta och titta på medan alla de andra partierna som inte vill ha något med SD att göra styr landet.

Drev? Jag ogillar SDs politik och många enskilda SD-politikers framtoning. Särskilt de fraktioner som är eller drar åt nazism Får man inte det eller?

Varför skriker du? Tror du inte att någon lyssnar på dig annars?
    SD kommer dubblera sitt resultat till nästa val också. Men du kanske inte kallar det Lavinartat då heller. Du är så dålig förlorare så att du tvingas dölja det med floskler
  • sjuttiofemman
    Tillsammans skrev 2015-02-28 15:57:12 följande:

På motsvarande sätt är det parti du röstar på ett parti som åtminstone 70 % av befolkningen inte röstat på (förutsatt att du röstade på Socialdemokraterna). Det är väl intressantare att konstatera att SD är Sveriges tredje största parti.

Jag tror många har svårt att se det konstruktiva i att sänka sig till en sådan nivå att man beskyller andra partier eller företrädare för att luta åt nazismen. Det framstår absurt för den som blir beskylld för det, oavsett politiskt inriktning. Om man har som ambition att förändra människors ståndpunkter i en fråga måste man möta dem med ett visst mått av nyfikenhet och respekt; på samma sätt innebär hotfullhet att människor hamnar i försvarsställning och uppfattar sitt ställningstagande som hotat.

Det är nog få saker som gynnat Sverigedemokraterna så mycket som den anti-intellektuella skrikvänstern och den intolerans partiet utsatts för. Istället för att bemöta partiet med värdighet - genom diskussion och nyans - har både medier och etablerade partier ägnat sig åt en ovärdig smutskastning.

Det är ett vanligt argument från Sd-lobbyn att alla är så dumma och ingen pratar med Sd. Sanningen är att man pratar med sd hela tiden, det debatteras massor i riksdagen. I tv tillåts sd prata oemotsagda jämt. Vad är problemet?

Adnan Dibrani (s) argumenterar här mot Björn Söder som svarar med rasism:

Vem ägnar sig åt smutskastning?
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-02-28 16:33:13 följande:

Lill-Hitler Ted Ekeroth har lekt fascist igen.

"Det är inte min sak att kolla upp om mina påståenden stämmer":

www.sydsvenskan.se/lund/miljopartist-polisanmaler-sverigedemokrat-for-hets-mot-folkgrupp/

Är det numera fascism att inte vilja ha tiggeri i landet? Har Pansarbefälet twittrat om detta eller har du listat ut det själv?
    Pst - vatten är ett av de E-numren // Fantastisk kännedom om livsmedel...
  • Tillsammans
    sjuttiofemman skrev 2015-02-28 16:37:22 följande:
    Det är ett vanligt argument från Sd-lobbyn att alla är så dumma och ingen pratar med Sd. Sanningen är att man pratar med sd hela tiden, det debatteras massor i riksdagen. I tv tillåts sd prata oemotsagda jämt. Vad är problemet?

Adnan Dibrani (s) argumenterar här mot Björn Söder som svarar med rasism:

Vem ägnar sig åt smutskastning?
    Jag har inte invänt mot att folk inte pratar med Sverigedemokraterna, som du påpekar hålls det utförliga debatter i Riksdagen mellan olika partier. Jag kommenterade istället på din nazist-referens, vilket är en del av diskussionen med SD som inte är särskilt konstruktiv eller smickrande för någon.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?