• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • EnAnonumius
    Solidaritet skrev 2015-02-26 09:41:13 följande:
    Jag kan inte förstå Hitlers bevekelsegrunder eftersom jag inte är sinnessjuk. 

Du kan naturligtvis fortsätta att använda ordet psyke då du talar om känsloliv, men förvänta dig inte att någon ska förstå vad du pratar om. 

Intrycket jag får är att du inte vet vad empati är. Intressant. 
    SUCK...
    I så fall skulle varenda jävla legitimerad psykolog, världen över, vara just sinnessjuka om man tar din logik på att man måste vara "sinnessjuk" för att kunna först¨å "idioters" bevekelsegrunder.
    Fan rehabiliteringen av kriminella så ingår det i en del av rehab att just hotta dessa "bevekelsegrunder". 

Nej man "måste" inte alls vara "sinnessjuk" för att kunna förstå "bevekelsegrunder"  hos Hitler, Stalin, PolPot, Mao etc etc och deras bevekelsegrunder. Tvärt om, kan man detta så är det verkligen ett kraftfullt verktyg att eventuellt hinna i fram i tid för att stoppa om någon liknande situation uppstår igen i framtiden för då kan man eventuellt hålla koll på de subtila signaler/beteende den här typen av människor som går så långt att de är beredda att begå massmord för sin sak, och stoppa dem i tid.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-02-26 13:08:32 följande:
    Ännu en gång har Sd's tangentbordskrigare kartlagt, hotat och trakasserat yttrandefrihetens frontpersoner.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20378979.ab

Inväntar avståndstagande av Sd, precis som de kräver av muslimerna.
    Har du annan media att länka till än den skarpt vänsterorienterad tidningen Aftonbladet?
    D.v.s media som varken är höger eller vänster, utan helt neutral?

• Solidaritet
    EnAnonumius skrev 2015-02-26 13:14:24 följande:
    SUCK...
    I så fall skulle varenda jävla legitimerad psykolog, världen över, vara just sinnessjuka om man tar din logik på att man måste vara "sinnessjuk" för att kunna först¨å "idioters" bevekelsegrunder.
    Fan rehabiliteringen av kriminella så ingår det i en del av rehab att just hotta dessa "bevekelsegrunder". 

Nej man "måste" inte alls vara "sinnessjuk" för att kunna förstå "bevekelsegrunder"  hos Hitler, Stalin, PolPot, Mao etc etc och deras bevekelsegrunder. Tvärt om, kan man detta så är det verkligen ett kraftfullt verktyg att eventuellt hinna i fram i tid för att stoppa om någon liknande situation uppstår igen i framtiden för då kan man eventuellt hålla koll på de subtila signaler/beteende den här typen av människor som går så långt att de är beredda att begå massmord för sin sak, och stoppa dem i tid.
    Vet du vad varenda legitimerad psykolog tycker och tänker? Har du pratat med dem? Annars tycker jag att det är ganska irrelevant vad du tror att de tycker. 

Vilka bevekelsegrunder hade de då? Hur kände de?
  • sjuttiofemman
    EnAnonumius skrev 2015-02-26 13:20:35 följande:

Har du annan media att länka till än den skarpt vänsterorienterad tidningen Aftonbladet?

D.v.s media som varken är höger eller vänster, utan helt neutral?

Pascalidou har blivit sönderhotad av rasistiska näthatare. Googla på det så kan du läsa den media som passar.
  • EnAnonumius
    Solidaritet skrev 2015-02-26 17:02:44 följande:
    Fast där finns ju minst 50 personer som är helt vänstervridna. Och de påverkar nog allt. På nåt sätt..... Tyst
    Öh du ser inte skillnad på "media" *(Aftonbladet) och individer?
    Så vad ville du bevisa med denna löjliga kommentar?
  • EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-02-26 16:58:10 följande:
    Här är länk till neutral media om det är bättre:
    www.svt.se/kultur/alexandra-pascalidou
    Jag säger inte att det är rätt att nät hata.
    Det är fel.
    De kan ju ge henne saklig kritik mot hennes (vinklade) reportage hon brukar skriva.

Kan ju fundera en smula på detta i stället. Vad som sker i Sverige när till man till och med tystar invandrarna, när de vill göra kritiska reportage om Islamism. (Ej att för växla med islam)
    http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

Hittade det avsnittet på av UppdragGranskning på YT.

">

• sjuttiofemman
    Solidaritet skrev 2015-02-26 17:02:44 följande:
    Fast där finns ju minst 50 personer som är helt vänstervridna. Och de påverkar nog allt. På nåt sätt..... Tyst
    Och trots det behandlar de Sd som om partiet vore gjort av glas. Det säger en hel del om värdet i SVT som neutral media.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?