• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dansar alltid nykter
    Tom Araya skrev 2015-02-28 18:00:20 följande:

Likt förbaskat är det sant, men det blundar du för. Är det typiskt för anti-SD-lobbyn?

Nya regeringen fortsätter att servera SD väljare på silverfat genom att neka utlovad satsning på försvaret och istället planera flyktingmottagning utökad till 400 000 per år.

Planerade mottagning är inte 400 000 per år.

Så enkelt är det.
  • Staty
    nihka skrev 2015-03-01 13:34:07 följande:
    Jag bryr mig inte om hur många som röstar på SD och vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. Min åsikt om deras politik och politikers uppförande förblir densamma tills deras politik och politikers uppförande förändras.
    Lägg märke till din helomvändning i frågan. Först negligerar du lavinökningen, men sen bryr du dig plötsligt inte om den.
    Du är så ÄGD nihka!
  • nihka
    Staty skrev 2015-03-01 16:12:41 följande:
    Lägg märke till din helomvändning i frågan. Först negligerar du lavinökningen, men sen bryr du dig plötsligt inte om den.
    Du är så ÄGD nihka!
    Vilken helomvändning? Jag anser fortfarande att en ökning på 2,1% sedan valet inte är "lavinartat". Jag bryr mig fortfarande inte om vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. Jag har aldrig brytt mig om hur många människor som röstar på SD eftersom min åsikt om deras politik och politikers uppförande förblir densamma tills deras politik och politikers uppförande förändras.

Vill du vara snäll och sluta omnämna mitt nick hela tiden när du talar till mig. Du låter som en telefonförsäljare.
  • Staty
    nihka skrev 2015-03-01 16:55:22 följande:
    Vilken helomvändning? Jag anser fortfarande att en ökning på 2,1% sedan valet inte är "lavinartat". Jag bryr mig fortfarande inte om vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. Jag har aldrig brytt mig om hur många människor som röstar på SD eftersom min åsikt om deras politik och politikers uppförande förblir densamma tills deras politik och politikers uppförande förändras.

Vill du vara snäll och sluta omnämna mitt nick hela tiden när du talar till mig. Du låter som en telefonförsäljare.
    Åter igen bevisar du nihka att du inte tänker innan du skriver.
    2,1% på 6 månader, det är lavinartat!
    Fortsätt med samma ökning under 4 år, så inser du ganska snabbt hur mycket det blir.
    Det ÄR lavinartat.
    Men jag kan räkna åt dig.
    det går 8 stycker 6månadersperioder på 4 år. 2,1 x 8 = 16,8 %!! PLUS!
    Så, du ser ut att ha några mörka år framför dig Nihka. ;)
  • Tom Araya
    sjuttiofemman skrev 2015-03-01 10:25:12 följande:
    Jag skrev att ränderna aldrig går ur, dvs rasismen är densamma idag som på 90-talet bara att förpackningen har blivit mer PK hos Sd.
    Jag vet vad du skrev och kommenterade det, men du verkar inte ha någon vidare koll själv med de svar du kommit med.
  • sjuttiofemman
    Tillsammans skrev 2015-02-28 16:49:58 följande:

Jag har inte invänt mot att folk inte pratar med Sverigedemokraterna, som du påpekar hålls det utförliga debatter i Riksdagen mellan olika partier. Jag kommenterade istället på din nazist-referens, vilket är en del av diskussionen med SD som inte är särskilt konstruktiv eller smickrande för någon.

Men det är okej att kalla oss antirasister för kommunister, skrikvänstern, våldsvänstern, vänsterextremister, stenkastare mm mm?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2015-02-28 19:58:23 följande:

Att vara korkad är inte fascism, isåfall skulle större delen av den svenska vänstern vara fascister.

Jag anser att det finns likheter mellan Sd och fascismen.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2015-03-01 17:51:05 följande:

Jag anser att det finns likheter mellan Sd och fascismen.

Jo , jag vet det. Du brukar upprepa detta i ungefär vart fjärde inlägg.

Inser du inte själv att det blir en smula enformigt?
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • nihka
    Staty skrev 2015-03-01 16:58:39 följande:
    Åter igen bevisar du nihka att du inte tänker innan du skriver.
    2,1% på 6 månader, det är lavinartat!
    Fortsätt med samma ökning under 4 år, så inser du ganska snabbt hur mycket det blir.
    Det ÄR lavinartat.
    Men jag kan räkna åt dig.
    det går 8 stycker 6månadersperioder på 4 år. 2,1 x 8 = 16,8 %!! PLUS!
    Så, du ser ut att ha några mörka år framför dig Nihka. ;)
    Jag anser fortfarande att en ökning på 2,1% sedan valet inte är "lavinartat". Jag  anser inte heller att den sänkning som SD fått sedan förra Novus med 1,5% är lavinartad och inte heller den ökning V fått på 1,7%. Så jag bryr mig fortfarande inte om vad du kallar SDs höjningar och sänkningar i väljarbarometrar. SD har 12,86% varken mer eller mindre och ingen som vill veta av dem. Så är läget.

Vill du vara snäll och sluta omnämna mitt nick hela tiden när du talar till mig. Du låter som en tonårig telefonförsäljare. Du har alltid varit dålig på att argumentera. Åratal av träning har inte gett något resultat för du kan fortfarande inte hålla dig från kommentarer om hur människor som inte delar dina åsikter har det med tankeförmågan. Det är ju juvenilt att tro att alla ens åsikter är fakta. Lycka till med jobbet som telefonförsäljare.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?