• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dansar alltid nykter
    Tom Araya skrev 2015-03-02 21:25:21 följande:

Det är smaksak vad som är osvenskt eller svenskfientligt. Jag tycker det finns detaljer och ageranden hos i stort sett samtliga partier som jag kan beteckna som osvenskt eller svenskfientligt, inte samma för alla partier då.

Jag har nämnt tidigare vad jag tycker om SD och säkert en del andra partier med.

Att prioritera mottagande av tiotusentals eller hundratusentals flyktingar när man inte anser sig ha råd att försvara deras och drygt 9 miljoner andra invånares frihet är för mig oerhört svensk-/Sverigefientligt.

För mig är det osvenskt att stänga dörren mot de som flyr med hänvisning till att de inte passar in här.

Eller att i princip spotta i ansiktet på svenska medborgare med ursprung i andra länder genom att påpeka att de inte är svenskar eller att de ska rregistreras separat i olika myndigheters register.
  • sjuttiofemman
    Staty skrev 2015-03-03 00:46:35 följande:

Lägg märke till att Nihka vägrar svara på om 90% valresultat för SD nästa val är lavinartat eller inte. RIDÅ!

Är det en så viktig fråga?

Jag har försökt att få svar på långt mycket mer viktiga frågor som tex berör sd's rasism, men varje gång blir Sd-politiker direkt väldigt upptagna.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 14:26:36 följande:
    Har redan gått en. Har du?
    Eftersom diskussionen inte berör källkritik utan värderingar så är ju svaret på din fråga givetSolig

Men rent generellt så skulle jag påstå att källkritik är en av SD.klanens allra sämsta grenar.

Det finns en underbar tråd där hela horden faller pladask för ett påstående om ett förslag att somalier utan godkänd läkarutbildning ska få praktisera som läkare, visserligen är tråden startad av en anhängare till det lite mer extrema Svenskarnas Parti - men SD-horden skuttar glatt med.

Ärligt talat. Om våra vänner sverigedemokraterna bara klarade av att snappa grundläggande källkritik så skulle partiets anhängarförlust bli lavinartadSolig

Just ja, tråden. En nyttig källkritikövning

www.familjeliv.se/forum/thread/73869705-lat-somalier-arbeta-som-lakare-aven-om-de-saknar-lakarexamen-bra-eller-daligt-forslag
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • sjuttiofemman

En bra analys även om jag ogillar delar av den. Om nu Sd bestämmer sig för att göra sig av med Hahne så är det ju lite intressant, dels är det odemokratiskt men även märkligt att man vill tysta mer radikala röster i partiet. Hur PK är inte det? Partiet blir mer och mer en del av det etablissemang de säger sig vilja bekämpa.

Det enda rätta vore att låta Hahne hållas och driva partiet ännu mer högerut.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20404677.ab

• Tom Araya
    Dansar alltid nykter skrev 2015-03-03 11:32:56 följande:
    För mig är det osvenskt att stänga dörren mot de som flyr med hänvisning till att de inte passar in här.

Eller att i princip spotta i ansiktet på svenska medborgare med ursprung i andra länder genom att påpeka att de inte är svenskar eller att de ska rregistreras separat i olika myndigheters register.
    Ja, det tycker jag med.
  • Tom Araya

Skärp er!
    Ni som känner mig vet att jag inte är SD-anhängare, jag är bara här för att såga dålig argumentation och har jag den möjligheten så är nivån för låg.
    Dags att höja er några snäpp nu.

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2015-03-03 16:35:06 följande:

Skärp er!
    Ni som känner mig vet att jag inte är SD-anhängare, jag är bara här för att såga dålig argumentation och har jag den möjligheten så är nivån för låg.
    Dags att höja er några snäpp nu.

Nej, om det är något inlägg du anser passerar gränsen så anmäl det i stället för att agera tennsoldat i tråden.

Förutom att allt ska satsas på försvaret så förknippar jag dig mest med inlägget där du beskrev den sorg du känner över att vandra på stan och se alla icke etniska svenskar på gatorna.

Jag tycker nog att du borde reflektera över SD - om det inte vore för att de är så Putinpositiva förstås.

Men man kan ju inte få alltSolig
  • Staty
    FDFMGA skrev 2015-03-03 15:32:52 följande:
    Eftersom diskussionen inte berör källkritik utan värderingar så är ju svaret på din fråga givetSolig

Men rent generellt så skulle jag påstå att källkritik är en av SD.klanens allra sämsta grenar.

Det finns en underbar tråd där hela horden faller pladask för ett påstående om ett förslag att somalier utan godkänd läkarutbildning ska få praktisera som läkare, visserligen är tråden startad av en anhängare till det lite mer extrema Svenskarnas Parti - men SD-horden skuttar glatt med.

Ärligt talat. Om våra vänner sverigedemokraterna bara klarade av att snappa grundläggande källkritik så skulle partiets anhängarförlust bli lavinartadSolig

Just ja, tråden. En nyttig källkritikövning

www.familjeliv.se/forum/thread/73869705-lat-somalier-arbeta-som-lakare-aven-om-de-saknar-lakarexamen-bra-eller-daligt-forslag
    Förstår inte varför du är för att man ska tillåta somialier arbeta som läkare utan utbildning. Det är ju helt absurt!
    Lägg ner
  • FDFMGA
    Staty skrev 2015-03-03 17:24:49 följande:
    Förstår inte varför du är för att man ska tillåta somialier arbeta som läkare utan utbildning. Det är ju helt absurt!
    Lägg ner
    Det är det nog ingen som är.

Tråden är ett exempel på hur det tokar till sig om man inte behärskar ens elementär källkritikSkrattande
  • Dorian Ertymexx
    Staty skrev 2015-03-03 17:24:49 följande:
    Lägg ner

">

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?