• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Staty

Lägg märke till att Nihka vägrar svara på om 90% valresultat för SD nästa val är lavinartat eller inte. RIDÅ!

• Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2015-03-02 20:55:29 följande:
    Vad i det jag skrivit skulle ge stöd för den tanken?
    Här: "Nej, jag tycker inte heller att fientlighet mot Sverige, svenskar och svenskt ska ha ekonomiskt stöd från staten"
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2015-03-02 23:46:45 följande:
    När jag tänker på ordet/begreppet Sverigevänligt så tänker jag på viktiga saker, riktigt viktiga saker, som att vi har frihet, demokrati, en bra och fungerande skola, sjukvård mm.
    I jämförelse med det tycker jag kultur överhuvudtaget är en ganska futtig fråga. Fast det är klart, i jämförelse med färgval på kommunalhuset så är det ju förstås ganska viktigt...
    Då vill du alltså förbjuda SD OCH Alliansen?? Förvånad
  • Dorian Ertymexx
    Staty skrev 2015-03-03 00:46:35 följande:

Lägg märke till att Nihka vägrar svara på om 90% valresultat för SD nästa val är lavinartat eller inte. RIDÅ!

Det kanske är för att det är en töntig semantisk fråga. Nihka tycker inte att det är lavinartat, du tycker det. Det är högst subjektivt vad man anser är "lavinartat".
  • Tom Araya
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:02:22 följande:
    Här: "Nej, jag tycker inte heller att fientlighet mot Sverige, svenskar och svenskt ska ha ekonomiskt stöd från staten"
    ...och om man anser det om SD är en fråga om tolkning och personligt tycke. Du kan av samma skäl lika gärna dra in samtliga partiers stöd.
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:03:41 följande:
    Då vill du alltså förbjuda SD OCH Alliansen?? Förvånad
    Det ska mycket till för att förbjuda partier.
    Men båda har dock tankar, uttalanden och ageranden som får en att tänka i banor som -går det att förbjuda sådan här skit?

• Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:13:20 följande:
    http://www.etc.se/inrikes/8-miljarder-ar-sverige-tjanar-pa-invandringen

Tre artiklar om när Johan senast slog fel på miniräknaren
    Ett bra exempel på detta är ETC:s två artiklar som ämnar vara något slags försök till faktakoll i invandringsdebatten. Medievärlden hakade också på. Oturligt nog för dessa publikationer bestämde sig nationalekonomen Dr Tino Sanadaji ? ansedd för bland annat sin entreprenörskapsforskning ? att granska deras påståenden, både en och två gånger. Med minutiös precision får han skribenterna att framstå som ett gäng okunniga och gapiga tonåringar. Vem som helst som noga läser ETC:s och Medievärldens artiklar och sedan går igenom Tinos analys förstår att de förras faktagranskning är nonsens. Så jag uppmanar alla att göra det.?

Tino plockar nog fram kulramen igen.

En ursäkt för Johan-Jennys ickeräknande är kanske den outsinliga strömmen av presstöd till ETCs alla publikationer?

Johan-Jenny tror att alla resurser är oändliga.

Andra stycket räcker det att läsa till

Om vi i Sverige, istället för att diskutera invandrare som ett problem, investerade, utbildade och anställde de som kommer hit skulle den gemensamma vinsten bli 0,53 procent av BNP, 207 miljarder per år. Från ett litet överskott skulle vi gå till ett rejält överskott som gjorde alla tillsammans så mycket rikare.?

Om inte om...

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Tom Araya
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:04:59 följande:
    Det kanske är för att det är en töntig semantisk fråga. Nihka tycker inte att det är lavinartat, du tycker det. Det är högst subjektivt vad man anser är "lavinartat".
    Det kan man tycka, men om en extraordinär ökning inte betecknas som lavinartad, vad är då lavinartad?
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2015-03-03 01:04:59 följande:
    Mm, och just därför ät det lite småkul att SD-aktivisterna klamrar sig fast vid benämningen "lavinartat ökning".

För det som inte bara sitter på kammaren och författar hyllningsepos till SD, alternativt producerar berättelser om hur muslimerna tvättar bort skiten med våra kaffekoppar så är det nog så att associationen går till något som sveper med sig alla människor i sin framfart.

Jag skulle snarare beskriva SD:s ökning som kraftig men att dess effekter bör ses som en storm i ett vattenglas - såtillvida att SD:s inflytande på rikspolitiken är extremt begränsat.

Möjligen att man kan beskriva SD-aktivisternas framfart på nätet som lavinartad - men i så fall en rätt frånstötande dynglavin som man bara behöver lyfta lite på fötterna för att undvika att smutsas ner av.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk SD?