Philipsson skrev 2014-08-11 23:30:07 följande:
Vadå "välbeställda människor"?
Nationalismen sätter den egna nationen och dess medborgare främst och det tycker jag är helt rätt. Motsatsen blir ju att nationen inte har något som helst ansvar för sina medborgare (det är det höger-liberalerna vill uppnå).
Det finns däremot nationalism med högerperspektiv, och med vänsterperspektiv och så finns det nationalistpartier som befinner sig i mitten.
När det gäller den ekonomiska politiken ter sig Sd som ett mittenparti; Sd är ett nationalistiskt mittenparti.
grind skrev 2014-08-11 23:35:50 följande:
"Det är relativt självklart för alla intelligenta individer."
Förklara för mig varför det är självklart att det är mer ok för nationalistiskt troende att vilja särbehandla människor utifrån deras "nationalitet", än det är för feminister att vilja särbehandla efter kön?
Varför är det rent objektivt ok att särbehandla efter "nationalitet" och inte kön?
Är det alltid fel att vilja särbehandla en utsatt grupp?
Philipsson skrev 2014-08-11 23:23:46 följande:
Men feminister hjälper ju inte alls de kvinnor och män som anser att familjen själv bör bestämma hur deras barn ska uppfostras, och av vem, om X ska vara hemma med barnen, eller Y, eller varken X eller Y, eller båda.
Nej. Folk får bestämma helt själva över sin uppfostring. Men däremot får folk självklart inte bestämma reglerna för "bidragssystemen" själva. DE får inte bestämma helt själva hur de vill göra med allmänna skattepengar.
Självklart är det staten och politiker som bestämmer kraven för "bidragssystemen".
Tycker du att folk ska få bestämma helt själva över sin A-kassa och sjukförsäkring eller assistansersättning också, eller är det mer ok att politiker ställer krav där?
Jag påstod inte att feminister stöttar alla utsatta grupper, utan gav exempel på några grupper utsatta män som de stöttar. Då du påstod att de inte stöttar män.
För mig är det ju helt uppenbart att svenska familjer har betydligt mer frihet att välja idag tack vare feministers kämpande under 40 års tid?
På vilket sätt var det mer valftrihet när bara kvinnan fick vara ledig?
Hur många feminister kämpar för att mannen ska ha lika stor makt över avkomman som kvinnan?
De flesta kämpar väl åt det hållet? Ju mer pappor är hemma med barnen, desto mer makt kommer de få.
Tvärtom är ju alla feminister för att kvinnan själv ska besluta om abort eller inte, d.v.s. att mannen bara måste anpassa sig efter hennes beslut.
Nej. Har du talat med alla? Det finns självklart feminister som tycker att mannen ska få mer att säga till om.
Jag känner även feminister som är mer kritiska till abortkoncepten än vad de flesta kända feminister är.
Homofrågor är ju inte en fråga om gruppen kvinnor relativt gruppen män, så jag förstår inte vad det har med saken att göra.
Det har självklart med saken att göra. Du påstod:
" Feminismen har aldrig gjort någonting för att stödja förfördelade män."
Och jag visade att du har fel. Feminister stöttar massor av felfördelade män.