Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

grind skrev 2014-08-11 23:08:22 följande:
    Det beror på glasögon och perspektiv. Oavsett hur man vrider och vänder på det så kommer man inte ifrån att mäns och kvinnors beteende är ett resultat av en kombination mellan arv och miljö. Att påstå något annat är vetenskapsfientligt.
    Fast det är väl stor skillnad på det och det du påstod nyss?

Jo, arv spelar nog stor roll. Men varje individ får ju genetiskt arv från båda sina föräldrar. Inte bara från den som är av samma kön.
    Rosa Parks sa aldrig att det ska vara lätt!
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-08-11 23:30:07 följande:
    Vadå "välbeställda människor"?

Nationalismen sätter den egna nationen och dess medborgare främst och det tycker jag är helt rätt. Motsatsen blir ju att nationen inte har något som helst ansvar för sina medborgare (det är det höger-liberalerna vill uppnå).

Det finns däremot nationalism med högerperspektiv, och med vänsterperspektiv och så finns det nationalistpartier som befinner sig i mitten.

När det gäller den ekonomiska politiken ter sig Sd som ett mittenparti; Sd är ett nationalistiskt mittenparti.

grind skrev 2014-08-11 23:35:50 följande:
    "Det är relativt självklart för alla intelligenta individer."

Förklara för mig varför det är självklart att det är mer ok för nationalistiskt troende att vilja särbehandla människor utifrån deras "nationalitet", än det är för feminister att vilja särbehandla efter kön?

Varför är det rent objektivt ok att särbehandla efter "nationalitet" och inte kön?

Är det alltid fel att vilja särbehandla en utsatt grupp?
    Philipsson skrev 2014-08-11 23:23:46 följande:
    Men feminister hjälper ju inte alls de kvinnor och män som anser att familjen själv bör bestämma hur deras barn ska uppfostras, och av vem, om X ska vara hemma med barnen, eller Y, eller varken X eller Y, eller båda.

Nej. Folk får bestämma helt själva över sin uppfostring. Men däremot får folk självklart inte bestämma reglerna för "bidragssystemen" själva. DE får inte bestämma helt själva hur de vill göra med allmänna skattepengar.

Självklart är det staten och politiker som bestämmer kraven för "bidragssystemen".

Tycker du att folk ska få bestämma helt själva över sin A-kassa och sjukförsäkring eller assistansersättning också, eller är det mer ok att politiker ställer krav där?

Jag påstod inte att feminister stöttar alla utsatta grupper, utan gav exempel på några grupper utsatta män som de stöttar. Då du påstod att de inte stöttar män.

För mig är det ju helt uppenbart att svenska familjer har betydligt mer frihet att välja idag tack vare feministers kämpande under 40 års tid?

På vilket sätt var det mer valftrihet när bara kvinnan fick vara ledig?
    Hur många feminister kämpar för att mannen ska ha lika stor makt över avkomman som kvinnan?

De flesta kämpar väl åt det hållet? Ju mer pappor är hemma med barnen, desto mer makt kommer de få.
    Tvärtom är ju alla feminister för att kvinnan själv ska besluta om abort eller inte, d.v.s. att mannen bara måste anpassa sig efter hennes beslut.

Nej. Har du talat med alla? Det finns självklart feminister som tycker att mannen ska få mer att säga till om.

Jag känner även feminister som är mer kritiska till abortkoncepten än vad de flesta kända feminister är.
    Homofrågor är ju inte en fråga om gruppen kvinnor relativt gruppen män, så jag förstår inte vad det har med saken att göra.

Det har självklart med saken att göra. Du påstod:

" Feminismen har aldrig gjort någonting för att stödja förfördelade män."

Och jag visade att du har fel. Feminister stöttar massor av felfördelade män.
  • Quintus Zebra
    grind skrev 2014-08-12 00:51:48 följande:
    Det är inte rimligt att statens kostnader för att utbilda folk med ADHD och liknande ska vara dubbelt så hög som för vanliga barn. Klarar man inte av att vara självgående med ordinarie lärares hjälp ska man givetvis gå i obs-skola eller liknande.
    Är "obs-skolor" gratis?

Är det inte mindre kostsamt att ge människor en verklig utbildning så de kan tillföra något riktigt, istället för att ge dem låtsasutbildning och tvinga in dem i livslång ofta delvis statsfinansierad utanförskap?
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-13 22:54:30 följande:

Haha.

SD har, som enda parti, valt att inte stå med (och därmed slippa betala 52 000 kr) i den broschyr på lättläst svenska som ska delas ut i 80 000 exemplar och är tänkta att konsumeras av människor som av någon anledning har svårt att klara av jobbiga texter.

Småaktigt såklart. Det tycker jag och det tycker nog alla andra också - kan t.o.m. tänka mig att det finns folk inom partiet som vrider på sig av olust över den inkompetens som visas upp av den som fattade beslutet att skippa detta. Inte minst med tanke på symbolvärdet.

Ja, det är lite konstigt att ett parti som så ofta har hävdat att det är odemokratiskt att utelämna något part, nu medvetet väljer att inte medverka på flera ställen.

Under kulturkalaset i Göteborg som nu pågår, har man satsat på något man kallar ett demokratitorg. Där representanter från partierna debatterar mot varandra och möter folk.

MEN SD har som enda riksdagsparti frivilligt valt att inte vara med.

Man blir ju nyfiken om det är en medveten strategi för att försöka underblåsa bilden av utanförskap? Eller har de inte lyckats hitta folk som vill/kan vara med?
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-08-14 00:11:30 följande:
    Men lämna mer utrymme åt att låta folk tycka och tänka själva.
    Exakt vad betyder detta?

Gäller det även kritik mot andra partier, eller bara SD?

Finns ju rätt många exempel då sammanstämda expertpaneler har dömt ut andra partier. Är det alltid fel? 
  • Quintus Zebra
    Jeaninne skrev 2014-08-15 10:36:32 följande:
    Om Sd kommer till makten kan vi i alla fall sluta ta in FLER muslimer. Vi kan också ställa högre krav på att de ska försörja sig själva, eller delta i utbildning eller åtgärder med målet i sikte att de ska kunna försörja sig själva. Direkt kopplade till bidragen - går de inte dit där de ska vara så får individen, eller familjen om de bor hemma, inga bidrag. Då får dessa unga män mindre ork att gå ner sig i fantasier...
    Är det detta SD vill? Kan du gå i god för det? Som aktiv i partiet. Finns det något dokument som skildrar dessa planer? Eller är det planer som görs upp bakom stängda dörrar?
  • Quintus Zebra
    Jeaninne skrev 2014-08-15 15:43:55 följande:
    Det är väl ingen hemlighet att det är det vi strävar..? Det borde ALLA göra. Men NEJ något sådant dokument har jag inte tillgång till. Du får läsa partiprogrammet, som dock är lite PK-fierat!
    Att många i SD helt vill stoppa fler muslimer att komma till Sverige. Nej, det är nog ingen stor överraskning för oss som följt partiet sedan starten.

MEN det är ju många SD-anhängare och SD-försvarare här och på andra platser som skulle påstå att det där bara är elak lögn och svartmålning av SD om man som SD-kritiker påstår att det är dit åt SD strävar.

För egen del hade det ju varit väldigt skönt om SD slutade vara PK och vågade stå för det, om det är det de vill. Så att väljare som inte tycker så slipper luras att rösta på ett parti som har andra intentioner än de de yttrar offentlig?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-08-17 10:11:10 följande:

Reinfeldt sa det tydligt under sitt sommartal: Flyktinginvandringen kommer att kosta och det kommer inte att finna spengar till reformer.

I klartext: Fler äldreboenden eller fler flyktingar.

Sd föredrar fler äldreboenden. Sjuklövern föredrar fler flyktingar.

Du tror alltid blint på vad Reinfeldt säger?
  • Quintus Zebra
    Jeaninne skrev 2014-08-15 15:43:55 följande:
    Det är väl ingen hemlighet att det är det vi strävar..? Det borde ALLA göra. Men NEJ något sådant dokument har jag inte tillgång till. Du får läsa partiprogrammet, som dock är lite PK-fierat!
    Jeaninne skrev 2014-08-15 17:18:52 följande:
    Fast du, jag tror inte att våra väljare kommer att gråta om det inte blir några fler muslimer här... Obestämd

Det vet jag inte. Men om jag får försvara SD´s väljare lite så tror jag ju att det finns rätt många som inser problemen med det du föreslår.

Att negativt särbehandla människor enbart på grund av religion, att förvägra dem inträde på grund av att de är muslimer, strider inte bara mot svensk lag utan även mot internationella överenskommelser.

Jag tror ju att det finns en del som funderar på att rösta på SD samtidigt är medvetna om riskerna med att bygga ett samhälle där vi värderar människor efter religion?

Tror du på allvar att det inte är en del av SD´s möjliga väljare är tillräckligt insatta i historia för att minnas vad för samhällen som har spats när man har behandlat människor på detta sätt?

Finns det enligt dig inga möjliga SD-väljare som är kritiska mot samhällen där myndigheter och tull blir tvingade att bryta mot FN´s definition av rasism?

Det finns inga möjliga SD-väljare som vet hur svårt det är att veta vem som är muslim, som tycker det är fel att döma alla muslimer för några människors brott? Inga SD-väljare som ifrågasätter hur många "icke muslimer" som ska få straffas för att de verkar "muslimska"?

En sista fråga? Varför tror du i så fall att Åkesson & Co (enligt dig) döljer detta, om väljarna egentligen ä för det?

• Quintus Zebra
    overdose skrev 2014-08-18 14:59:38 följande:
    Vad är spats?

Är du medveten om att religionsfred i Europa byggde på att man inte kunde enas genom militära medel? Det var alltså inte så att man inte ville krossa motståndaren.

Vi värderar idag människor enligt religion, bara det att barnens religion inte kallas religion.
    Skapats! :)

Förklara gärna lite mer vad du syftar på. Hänger inte med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?