Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-10 17:38:44 följande:
    Hur många svenskar behärskar endast något av minoritetsspråken utan att kunna tillräckligt med svenska för att klara ett tänkt språktest?
    Inte många, men de finns. Mer orolig för skåningar och andra med dialekter som inte är så lätta att förstå för genomsnittssvensken. För det är väl förståelsebiten som är det viktiga, inte att peka ut invandrare, eller hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 18:11:37 följande:

Inga liberaler direkt, eller? Ni tror inte att människan klarar av den ökade frihet som detta hade inneburit för då skulle alla bara fuska och lata sig med följden att samhället kollapsar? Rätt intressant fråga om människosyn. Måste det finnas en diktator eller stat eller företagare som styr över den lata, oärliga massan och tvingar dem att bete sig på "rätt sätt" för att samhället ska funka?
    Lustigt, precis samma argument som användes när 12, 10 respektive 8 timmars arbetsdag skulle införas. Kanske något att återvända till, om SD får bestämma!? Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-10 18:30:27 följande:
    Ja, definitivt.
    Riiiight. Och Vakttornet har Sanningen medan vetenskapen är humbug.
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 18:41:22 följande:
    Jag har uppfattat det som att demokrati för somliga VPK:are är när alla som inte vill samarbeta med V ska göra det i alla falla för att V vill det - annars är det tydligen mobbing eller åtminstone odemokratiskt.
    Då har du uppfattat det fel. V gnäller aldrig om att Fp, M, KD eller C inte vill samarbeta med dem. De vet att de har diametralt olika intressen, och accepterar spelreglerna. SD, däremot, beter sig som en bortskämd unge i riksdagen: "BUHUUU, ALLA MÅSTE LEKA MED MIG!!! (Utom de VI inte vill leka med, förstås!!!)"
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-10 18:50:10 följande:
    De beväpnade sig eftersom de blev attackerade. Om de hade beväpnat sig och gick runt och slog på folk hade de åtalats, vilket de inte har blivit.
    Nej, de blev inte attackerade. De attackerade. Och att det lades ned hade inget med något annat att göra än att preskriptionstiden hade gått ut.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-10 19:04:54 följande:

Inte för att jag vet, men tror att folk tycker att det blir lite larvigt att gapa järnrör helatiden. Det finns ju sossar som har blivit gripna med vapen i bilen när dom kört på fyllan, och tja tydligen petitesser att en annan fick ta time-out pga stämpling till mord.
    Är det larvigt att partitoppar går runt och hotar med våld, kränker kvinnor och försöker bestämma vilka som är svenskar eller inte, och kränker svenska medborgare? Allvarligt?

Inte alls petitesser. Skillnaden är dels att sossen tog sitt straff och tog time-out. Hans chanser att komma upp sig i partiet nu är rätt små. SD-topparna låtsas som ingenting, och fick inte ens en smäll på fingrarna. Nolltoleransen gäller visst inte dem.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-10 19:38:27 följande:
    Jag tror det handlar om representativitet ur ett sektperspektiv.

För en sverigedemokrat existerar bara vi och dom. Därför existerar det egentligen bara två partier: SD och Sjuklövern. Därför kan vem som helst av "dom andra" fungera som en representant för alla oss andra. Det kan vara mannen som mördade två personer i Ljungsbro, som någon tog som exempel i den här tråden, eller en AFA-aktivist, en invandrad våldtäktsman eller helt enkelt allt och alla som befinner sig utanför den egna sekten.

Och just därför blir Ljungsbromördaren för sverigedemokraten lika representativ för oss andra som tre ledande sverigedemokraters aktiviteter på Kungsgatan är för sekten.

Och just därför ska inte vi andra komma dragande med järnrörsincidenten inte när vi har så mycket värre järnrörsrepresentanter bland oss än de har bland sig

Detta kan verka helt absurt, men man kan nog inte förstå sverigedemokraters sätt att resonera med mindre att man tar hänsyn till att partiet fungerar precis som andra sekter.
    Eller som jag kallar det - AMENDOMDÅ!!!!-retorik.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-10 19:54:06 följande:
    Ser du att jag FÖRSVARAR dessa sossar och moderater? Ser du någon som FÖRRINGAR handling och ord, FÖRSVARAR och BELÖNAR järnrörsgänget?
    Precis. Men tydligen försvarar man alla andra om man ger sig på SD. Heh.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-10 19:56:14 följande:
    Jag ser inte att du attackerar dessa sossar och moderater som du gör med sverigedemokrater.
    "Varför hatar folk SD?" heter tråden. Starta en tråd om de andra partierna om du vill ta upp skit som de gjort.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 20:49:33 följande:
    Då pratar de även svenska.
    Nej, inte nödvändigtvis.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?