• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 13:03:39 följande:

Brott mot åtsidosättandet av patient säkerheten det är allvarliga saker. Tja det är inte upp till mig att avgöra . Jag bara påtalar fakta. Men visst det är okej att bryta lagar ???

Brott mot åtsidosättandet av patientsäkerheten? Vad heter den paragrafen?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • oOOo  oOOo
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 13:06:30 följande:

Ja bryter de mot patient säkerheten så blir de anmälda min fru som är läkare har anmält inget konstigt med det??? Oavsett härkomst är det en fara för säkerheten så är det ansvarig läkares bedömning

Så du gör gällande att någon anmälde JÅ som fara mot patientsäkerheten och att någon beslutade att så var fallet? Tillåt mig tvivla
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:09:28 följande:
    Tycker du att Sverige har hårda inhumana regler om man jämför med resten av världen?
    Och att det finns människor som bor i Sverige som aldrig gett sig tillkänna för myndigheter kan väl inte vara en överraskning?
    Sverige lyder under Dublinförordningen, och därmed blir asylprocessen ofta parodisk, ologisk och "orättvis". Om någon får stanna eller ej beror ofta inte på om de har asylrätt eller ej, utan om vilka länder de reste igenom när de tog sig hit.

Frågan är varför de håller sig gömda? Du verkar påstå dig veta det, jag gör det inte. Känner dem ej.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 13:09:11 följande:

Samma sak när Sd är ute och svingar järnrör då, det räcker om en gör det nästa gång väl? Resten av översittarna får stanna hemma.

Ja tar de upp onödig plats är det bättre att de stannar hemma.
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 11:24:30 följande:
    Ja, vi har ju väldigt olika världssyn. Som sagt. Jag anser att de anställda och de inlagda på ett sjukhus ska ha rätt att styra över sin vardag. Mäktiga politikers rätt att behandlas som kungligheter ger jag inte mycket för.

Och nu är ju inte Åkesson ansvarig för någonting alls. Han är en politiker som hänger i vakuum och påverkar rätt lite.

Som om de skulle kräva behandling som kungligheter

Nä, fler besök i verkligheten är bara nyttigt för alla inblandade. De ansvariga får se verksamheten och personalen får chansen att klaga.

Men då gäller det att de inte blir nervösa förstås .
  • Quintus Zebra
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 13:36:58 följande:

Behövs ingen tankeläsningsförmåga för att känna igen den där typen. Omogen barnrumpa som inte klarar av att hantera demokrati. Palestinaschal och näbbstövlar på under studietiden också.

Han är inte mogen nog att förstå att han måste respektera dina och Jimmies åsikter, men att du och Jimmie inte behöver respektera hans?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 13:39:34 följande:

Som om de skulle kräva behandling som kungligheter

Nä, fler besök i verkligheten är bara nyttigt för alla inblandade. De ansvariga får se verksamheten och personalen får chansen att klaga.

Men då gäller det att de inte blir nervösa förstås .
    Att släppas in överallt, även i det mest privata, och att folk som protesterar förs bort, låter rätt kungligt.

Besök som sköts på rätt sätt är helt ok, det gjordes inte här.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 13:14:50 följande:
    Sverige lyder under Dublinförordningen, och därmed blir asylprocessen ofta parodisk, ologisk och "orättvis". Om någon får stanna eller ej beror ofta inte på om de har asylrätt eller ej, utan om vilka länder de reste igenom när de tog sig hit.

Frågan är varför de håller sig gömda? Du verkar påstå dig veta det, jag gör det inte. Känner dem ej.
    Och varför duger inte något av de europeiska länderna som man passerade på vägen hit?
    Sverige skickar inte tillbaks människor till Italien eller Grekland för de var så dumma och de asylsökande förväntades arbeta. I Sverige slipper man. Tror du att det kan ha nåt med saken att göra att man väljer Sverige? Landet där det är rasistiskt att kräva att man lär sig språket.
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 13:42:29 följande:
    Han är inte mogen nog att förstå att han måste respektera dina och Jimmies åsikter, men att du och Jimmie inte behöver respektera hans?

Det är nog inte bara mina och Jimmies åsikter han bör respektera. Han bör respektera alla beslut som ryms inom den demokratiska sfären (ex ett av hans chefer beslutat besök på hans arbetsplats) och inte bara sura och protestera som en barnunge.
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 13:44:34 följande:
    Att släppas in överallt, även i det mest privata, och att folk som protesterar förs bort, låter rätt kungligt.

Besök som sköts på rätt sätt är helt ok, det gjordes inte här.

Finns inget kungligt i att besöka en vårdavdelning. Att han inte kan acceptera besöket ger honom inte rätten att bet sig hur som helst för det.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-03-13 08:01:39 följande:

Men dorian, imponeras du inte lite av att det finns en länk med i inlägget du svarade på? Du har ju aldrig några källor, du mässar ju bara fram dina påståenden som ovedersäglig fakta. Och det tankesätt är ju intressant, "det har NOLL samband"-tänket. Du är minst sagt ovetenskaplig. Du övertygar inte en kotte i denna tråd med nuvarande debattstil. Ta det som tips hur du ska kunna vinna i debatter. läs på, källhänvisa, utvecka, resonera. Rapa inte så mkt.
    Jag har slutat med källhänvisning för länge sedan. Inte värt det. SD-folket har alltid ursäkter, bortförklaringar och långsökta "svar". "Amen vet du inte att statistikförfattarens brorson faktiskt var på Kafé 44 en sensommar 1998, som ju är ett våldsvänsterextremt fik!!!!!" Exemplet är bara en smula överdrivet. Jag har helt enkelt lärt mig att SD-fansen enkom tror på Avpixlat och Affes Blogg.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?