• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 12:38:51 följande:
    Många har inte fått någon prövning alls, de har fått avslag på grund av EU-regler som ibland gör det smått omöjligt att söka asyl på ett lagligt sätt..
    Och en del skiter blankt i att söka asyl för de vet att de inte har några skäl. Asylrätten ska inte missbrukas.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 12:38:56 följande:
    Rent formellt så begick Jimmie ett brott tillsammans med landstings personalen när det inte respekterade det fattade beslutet om personal och patient säkerheten. Sen kan man tycka vad man vill om inställning och beslutet som de fattade. Men ingen får åtsidosätta ett beslut om patient säkerhet.

Vilket brott då? Det borde ju vara väldigt lätt att fälla honom då det finns bilder i tidningen.....har du ringt 112?
  • oOOo  oOOo
    Hummelnr12 skrev 2014-03-13 12:38:56 följande:
    Men ingen får åtsidosätta ett beslut om patient säkerhet.
    Åjo, om beslutet är grundat på rappakalja som tex att porta romer från sjukhus med hänsyn till patientsäkerheten hade nog lätt kunnat åsidosättas, det kanske tom hade varit straffbart...

De får allt visa att det hotar patientsäkerheten eller hur.
  • Errol Flynn
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 12:58:11 följande:
    Åjo, om beslutet är grundat på rappakalja som tex att porta romer från sjukhus med hänsyn till patientsäkerheten hade nog lätt kunnat åsidosättas, det kanske tom hade varit straffbart...

Ja där kanske man skulle börja med att porta släktingar. Om ett barn är sjukt räcker det med att ena föräldern är med. Det behövs inte 20 släktingar också.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 12:51:21 följande:
    Och en del skiter blankt i att söka asyl för de vet att de inte har några skäl. Asylrätten ska inte missbrukas.
    Hur vet du detta? Jag har i flera års tid träffat dessa människor. Agerat stödperson åt människor som har blivit inlåsta, utan att ha begått några brott, som ska tvångsavvisas.

Det är verkliga människor, ofta med barn. För mig är det en helt otänkbart att ha ett så inhumant system som leder till att de inte vågar söka vård.

Nej, i en perfekt värld är regler till för att följa, men bland annat Dublinförordningen gör ju att massor av människor aldrig ens får en prövning?

Om man på riktigt flyr på sitt liv, tror du man försöker stanna på alla möjliga sätt, eller accepterar man byråkratiska regler som ofta gör det omöjligt att söka asyl enligt reglerna?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 12:52:20 följande:

Vilket brott då? Det borde ju vara väldigt lätt att fälla honom då det finns bilder i tidningen.....har du ringt 112?

Brott mot åtsidosättandet av patient säkerheten det är allvarliga saker. Tja det är inte upp till mig att avgöra . Jag bara påtalar fakta. Men visst det är okej att bryta lagar ???
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 12:58:11 följande:

Ja bryter de mot patient säkerheten så blir de anmälda min fru som är läkare har anmält inget konstigt med det??? Oavsett härkomst är det en fara för säkerheten så är det ansvarig läkares bedömning

Sällan studsar en termos
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:01:38 följande:
    Ja där kanske man skulle börja med att porta släktingar. Om ett barn är sjukt räcker det med att ena föräldern är med. Det behövs inte 20 släktingar också.

Samma sak när Sd är ute och svingar järnrör då, det räcker om en gör det nästa gång väl? Resten av översittarna får stanna hemma.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:01:38 följande:
    Om det är ett hot mot patientsäkerheten, så ja.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 13:02:57 följande:
    Hur vet du detta? Jag har i flera års tid träffat dessa människor. Agerat stödperson åt människor som har blivit inlåsta, utan att ha begått några brott, som ska tvångsavvisas.

Det är verkliga människor, ofta med barn. För mig är det en helt otänkbart att ha ett så inhumant system som leder till att de inte vågar söka vård.

Nej, i en perfekt värld är regler till för att följa, men bland annat Dublinförordningen gör ju att massor av människor aldrig ens får en prövning?

Om man på riktigt flyr på sitt liv, tror du man försöker stanna på alla möjliga sätt, eller accepterar man byråkratiska regler som ofta gör det omöjligt att söka asyl enligt reglerna?
    Tycker du att Sverige har hårda inhumana regler om man jämför med resten av världen?
    Och att det finns människor som bor i Sverige som aldrig gett sig tillkänna för myndigheter kan väl inte vara en överraskning?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?