• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 11:17:25 följande:

De tittade på någon maskin enligt rapporten efteråt. Förmodligen  ”the Machine that goes ping!”

Läkaren larvade sig bara och ville göra en stor sak av det. Han lyckades. Grattis till honom.

Det är förstås helt otänkbart för dig att det kanske VAR en stor sak för honom. Ständigt detta hånande av andras åsikter, känslor och upplevelser.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • TheNarrator
    TheNarrator skrev 2014-03-13 15:18:59 följande:
    "Moderaterna och dess allierade framstod helt plötsligt som snälla stjärngossar, som på rad, stod och sjöng heliga natt, efter att Fredrik valde att spetsa till det hela med en el-gitarr!"
    Fan! Jimmie skulle det ju vara. Varför funkar enbart tip-ex på papper?
    Så sant som det var sagt.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 11:18:06 följande:
    Jag menar att i en demokrati behandlas alla lika i det offentliga rummet. Vilket är ganska självklart för de flesta hoppas jag.
    Exakt. Och folk släpps inte in i äldrevården hipp happ, utan särskild behörighet. Vem som helst får inte gå in på en demensavdelning och "ta sig en titt".
  • Quintus Zebra
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 15:08:15 följande:
    Jag säger inte at det r du som gjort det men Gud vad klent av den som gjort det att anmäla mitt svar till dig som du citerar ovan med motiveringen att jag går OT. Detta när jag deltar i ett samtal med flera andra som då är lika OT om den här läkaren.

Jag har inte anmält nåt på flera år. Och de få gånger jag gjort det har det handlat om mordhot eller liknande. OT skulle jag nog aldrig anmäla. Gillar OT.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-03-13 11:33:32 följande:
    Det gäller ju att hitta sitt kall i livet. Mota folk i dörren kanske ligger honom varmt om hjärtat. Men vem vet, det kanske är något de lär ut på läkarlinjen hur osannolikt det än verkar. De flesta läkare jag känner verkar ha missat den delen av utbildningen i så fall.
    Verkar mer vara "minska invandringen med 90%"-Jimpas roll att leka dörrvakt va...
  • TheNarrator
    Quintus Zebra skrev 2014-03-13 15:23:39 följande:

Jag har inte anmält nåt på flera år. Och de få gånger jag gjort det har det handlat om mordhot eller liknande. OT skulle jag nog aldrig anmäla. Gillar OT.
    "Zebran såg därmed ingen anledning att känna någon skam för att kunna roas åt andras idioti till och från."
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:09:28 följande:
    Tycker du att Sverige har hårda inhumana regler om man jämför med resten av världen?
    Och att det finns människor som bor i Sverige som aldrig gett sig tillkänna för myndigheter kan väl inte vara en överraskning?
    Resten av världen? Ska vi anpassa oss till resten av världen, menar du? Var inte det just vad SD var EMOT?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 13:45:24 följande:
    Och varför duger inte något av de europeiska länderna som man passerade på vägen hit?
    Sverige skickar inte tillbaks människor till Italien eller Grekland för de var så dumma och de asylsökande förväntades arbeta. I Sverige slipper man. Tror du att det kan ha nåt med saken att göra att man väljer Sverige? Landet där det är rasistiskt att kräva att man lär sig språket.
    Nej, inte för att de förväntas arbeta (det gör de här också), utan för att de riskerar liv och lem där. Du kanske missat vad SDs syskonparti, Gyllene Gryning, pysslar med i Grekland?
  • TheNarrator
    Flash Gordon skrev 2014-03-13 15:36:46 följande:

Och jag säger inte att det var du heller.

Blev bara förvånad när det satt en 1:a vid meddelande och inlägget var borttaget med hänsyn till OT.

Om alla pratar OT - orka ge sig på ett specifikt inlägg eller en specifik signatur.
    "Sökandet efter sanningen inom myglarnästet fortsatte..."
Svar på tråden Varför hatar folk SD?