• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-16 19:49:12 följande:

Var har jag skrivit att jag är SD-fantast? varsågod och visa!
    Du försvarar dem med näbbar och klor, så det är inte direkt långsökt att dra den slutsatsen?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:11:02 följande:

Gert, citat från artikeln:

"

Vi vill även passa på att ställa SSU:s ”obscena skyltar” och ord mot hur SD:s fotsoldater agerar. Saxat från vår sida ”hotad av SD”:

Ungdomsstyrelsen polisanmäler hot

Efter att Ungdomsstyrelsen nekat bidrag till Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU) har de fått flera hot riktade mot sig. Nu polisanmäls hoten.

Tonårstjejer hängdes ut på sajt

Namn, bild och Facebookprofiler till fyra 16-åriga tjejer publicerades i en artikel på sajten Avpixlat efter att flickorna genomfört en politisk aktion mot SD-politiker.

– Jag läste att ”en gruppvåldtäkt skulle sitta bra, klä av henne naken och sätt ut henne i Rinkeby”. Jag satt och darrade i en timme, berättar en av de 16-åriga tjejerna för SVT Nyheter.

Sanna lade ut hatmejlen på sin blogg

I fredags skrev Aftonbladets kolumnist Sanna Lundell en SD-kritisk text – och genast började hatmejlen att strömma in.

Ett par av dem la hon ut på sin blogg. Några smakprov:

”Ditt jÄvla äckel, vänta bara tills du blir våldtagen av en muslim”.

” Vad vet en liten sosseblaska om kultur? Ryssland o SD går framåt…..men bögparadiset Sverige backar in i flummen…”

Katarina Mazetti hotas efter SD-text

”På spåret”-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.

Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.

Det var någon som bankade på dörren tjugo över två och sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren. Det var hemskt obehagligt, säger hon. ICA-handlare hotas på rasistsajter

Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.

Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.

– Någon har skrivit att jag borde hängas i en lyktstolpe, säger han till Aftonbladet."

Jag kan lägga till mig själv på din lista.

Jag har från SDare här på FL tagit emot anklagelser om att vara stenkastande vänsterextremist, knarkande miljöpartist, ful, utan vänner, utan partner och familj, arbetslös, bidragsparasit, extremfeminist, psykiskt störd, , lågutbildad, dum i huvudet och moderator på FL. Jag har delgivits förhoppningar om att jag ska "kulturberikas" i en mörk gränd, figurerat i långa noveller där jag blir gruppvåldtagen av flyktingar, fått höra att jag har psykisk sjukdom, blivit mordhotad, hotats med våldtäkt och anklagats för att vara tvångsomhändertagen. Med mera.

En del av detta är troligtvis projiceringar. Jag diskuterar inte männskors (bristande) intelligens och prisar anmälningsknappen, blockeringsfunktionen och anonymiteten. Sedan tycker jag det är bra att det kommer fram precis vad det är för typ av pack som finns i SDs svans och även längre fram i anatomin.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 19:50:55 följande:

Jag känner ingen här så kan inte uttala mig om det. Ditt påhittade rasisttrams bryr jag mig dock föga om. Det är inte rasistiskt att påsta att invandrare och tom att vissa än är mer kriminella än andra.
    Mjo, det är det faktiskt.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:33:40 följande:
    Det undrar jag också. Klart, det är bättre för Alliansen att få det att verka som en integrationsfråga än att erkänna att det är en klassfråga.
    Enligt BRÅ så berodde det inte på socioekonomiska orsaker och inte heller forskning inom ämnet visar på det. Får du mer pengar om du våldtar, mördar eller misshandlar?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:50:36 följande:
    Du försvarar dem med näbbar och klor, så det är inte direkt långsökt att dra den slutsatsen?

Varsågod att visa.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-16 19:33:45 följande:
    Nej, det är 1 död av islamistiskt våld i Sverige.
    Beror på hur du räknar. Släng in några hedersmord så kanske siffran ökar.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 19:56:17 följande:
    Enligt BRÅ så berodde det inte på socioekonomiska orsaker och inte heller forskning inom ämnet visar på det. Får du mer pengar om du våldtar, mördar eller misshandlar?
    Jag vet inte, får SD fler röster av att deras partibossar drar runt på stan med järn-, förlåt, aluminiumrör? Genom att skriva rasistiskt dravel på Avpixlat?

Som sagt, det här är inget nytt. Det vältes bilar i 68-revolten också, och fotbollssupportrar har emellanåt betett sig nästan lika illa. Det har inget med etnicitet att göra, det har med desperation att göra. Det rättfärdigar förstås inte agerandet, men att feltolka orsaken till agerandet gynnar ingen, utom de som tjänar på att fokus tas från ekonomiska rättvisefrågor och riktas till gamla dammiga rasistiska värderingar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:35:49 följande:
    Vad du tror och vad jag tror är irrelevant. Skillnaden är att jag inte går ut och gör högljudda antaganden och därmed sprider hat och förakt omkring mig med mina antaganden. Du VET inte varför hon behöver tolk, men du tar dig ändå friheten att sprida ofakta omkring dig.

Vad du skulle är, återigen, irrelevant. En krigsveteran kan må bättre än ett våldsoffer, och ett våldsoffer kan må sämre än en krigsveteran. Hur man reagerar är högst individuellt.
    Jamen vi säger så. Efter 24 år pratade hon svenska men sen blev hon misshandlad och glömde allt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?