• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:28:48 följande:

Eftersom det är så djävla enkelriktat från er rödingar, är man inte röding och går hand i hand  i era förbannade fackeltåg tillsammans med syndikalister, Revfrontare och annat slödder är man automatiskt en dödsknarkarnazist.

Däremot är det så gott som dödstyst när rödingarna ger sig på andra än nazister. T.ex harmlösa ungdomar som "tror på ett samhälle där individerna ges makten över sina egna liv". Det är varken "självförsvar" eller antirasism.
    Jag vet förstås inte men jag tror inte det finns några vänsterextremister här inne. I vilket fall som helst så är inte jag en och känner absolut inget behov av att kommentera exempelvis AFAs handlingar, lika lite som jag känner mig personligen ansvarig för det exempelvis Svenska motståndsrörelsen gör. It goes without saying att allt våld är förkastligt.

Den här tråden handlar om varför folk hatar SD. Och de gör och säger en jävla massa skit. Man kan inte börja varje mening med "Jag fördömmer AFAs och Svenska motståndsrörelsens aktioner, och vill nu berätta att SD..."

Jag har aldrig deltagit i en demonstration eller ens varit med i ett förstamajtåg ändå har jag kallats "stenkastarextremvänsteraktivist". Jag har aldrig pratat om hur jag röstar, men det verkar inte spela någon roll hur man röstar, om man inte röstar på SD är man vänsteraktivist. Inte undra på att SD ses av så många som mycket långt ut på högerkanten alldeles granne med SvP.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 17:51:01 följande:
    En del SD sympatisörer på internet hotar och skriver en massa strunt, det är varken bra eller moget beteende. Men hoten slutar på internet. För vänsteranhängarna räcker det inte med verbala hot. Dom utför hoten, ofta med attacker, brevbomber, knivar etc.
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 18:12:58 följande:

Även Sd-lobbyister hotar och Åkesson har ännu en "egen upplevelse"
    wp.me/p2oCcR-3AP

Gert, citat från artikeln:

"

Vi vill även passa på att ställa SSU:s ”obscena skyltar” och ord mot hur SD:s fotsoldater agerar. Saxat från vår sida ”hotad av SD”:

Ungdomsstyrelsen polisanmäler hot

Efter att Ungdomsstyrelsen nekat bidrag till Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU) har de fått flera hot riktade mot sig. Nu polisanmäls hoten.

Tonårstjejer hängdes ut på sajt

Namn, bild och Facebookprofiler till fyra 16-åriga tjejer publicerades i en artikel på sajten Avpixlat efter att flickorna genomfört en politisk aktion mot SD-politiker.

– Jag läste att ”en gruppvåldtäkt skulle sitta bra, klä av henne naken och sätt ut henne i Rinkeby”. Jag satt och darrade i en timme, berättar en av de 16-åriga tjejerna för SVT Nyheter.

Sanna lade ut hatmejlen på sin blogg

I fredags skrev Aftonbladets kolumnist Sanna Lundell en SD-kritisk text – och genast började hatmejlen att strömma in.

Ett par av dem la hon ut på sin blogg. Några smakprov:

”Ditt jÄvla äckel, vänta bara tills du blir våldtagen av en muslim”.

” Vad vet en liten sosseblaska om kultur? Ryssland o SD går framåt…..men bögparadiset Sverige backar in i flummen…”

Katarina Mazetti hotas efter SD-text

”På spåret”-aktuella författaren Katarina Mazetti, 68, skrev en krönika om Sverigedemokraterna i Icakuriren.

Ett knappt dygn senare hade krönikan hundratals hotfulla kommentarer på tidningens hemsida och Mazetti själv fick ett hotfullt hembesök mitt i natten.

Det var någon som bankade på dörren tjugo över två och sedan gick han eller hon runt och bankade på fönstren. Det var hemskt obehagligt, säger hon. ICA-handlare hotas på rasistsajter

Han hyllades på Twitter och Facebook för sin hälsning till syriska flyktingar.

Men nu hotas ICA-handlaren Bo Oskarsson från jämtländska Kaxås på rasistiska internetsidor.

– Någon har skrivit att jag borde hängas i en lyktstolpe, säger han till Aftonbladet."

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:15:23 följande:

Rödingarna stannar inte vid nazister, de misshandlar även liberaler. En anhängare fick sedan detta i sin brevlåda:
    "Som du antagligen vet så misshandlades två medlemmar i ditt parti efter torsdagens distriktsmöte. Detta var endast en liten försmak på vad som kommer att hända om ni gör några fler försök att etablera er i Eskilstuna. Vi kommer aldrig att acceptera liberal politik eller andra angrepp på arbetarklassen, och detta kommer inte att passera er obemärkt förbi.

Vi ger er nu en chans att lägga ner all politisk verksamhet. Om ni inte gör detta kanske just du blir nästa person att bli fysiskt påmind om konsekvenserna av att bedriva en arbetarfientlig politik."

Antifascistisk Aktion

"Osynliga partiet" gav sig på flera av centerpartiets lokaler.
    Vilka är de där "rödingarna"? Om du tänker dra alla i vänstern över en kam kanske du inte ska protestera om vi drar SD över samma kam som andra högerextrema partier.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 18:27:35 följande:

Dom är inte dumma också , i dax-läget verkar dom tom vara värre än nassarna.
    Och igen då:

Mord begångna av vänsterextrema: 0

Mord begångna av högerextrema: 14
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:13:25 följande:
    Och igen då:

Mord begångna av invandrare: ?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 18:25:44 följande:
    Vittnesmålen består antagligen av vänsterextremister som försöker skydda sina medbrottslingar. Vi får se hur det går i en domstol.
    Japp, det var en konspiration. Alla vittnen, de som gick förbi, de som satt i den där krogen/fiket/butiken som såg det hela, de var ALLA planterade extremvänsterfolk.

">

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:13:25 följande:
    Och igen då:

Det är säkert fejkade mord, det vet du väl..? :P
  • themia
    Gert skrev 2014-03-16 19:15:00 följande:
    Mord begångna av invandrare: ?
    Jämfört med mord begångna av svenskar då?
    Tror nog att svenskarna vinner.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:45:26 följande:

"You cannot have a situation in a liberal democracy in which the expression of an opinion is rendered unlawful because somebody else finds it offensive or insulting."

Jag håller med.

Klart du gör. Du vill tydligen antingen själv säga att "negrer är som slöa apor" eller "mänskligt avfall" eller höra någon annan säga det lovligt. Du kan redan nu åtnjuta denna form av "liberal democracy" på Avpixlat tillsammans med likasinnade. Ödsla nu inte mer tid här utan bege dig dit.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:28:48 följande:

Eftersom det är så djävla enkelriktat från er rödingar, är man inte röding och går hand i hand  i era förbannade fackeltåg tillsammans med syndikalister, Revfrontare och annat slödder är man automatiskt en dödsknarkarnazist.

Däremot är det så gott som dödstyst när rödingarna ger sig på andra än nazister. T.ex harmlösa ungdomar som "tror på ett samhälle där individerna ges makten över sina egna liv". Det är varken "självförsvar" eller antirasism.
    Är man? Vem har sagt det? Jag vet att ni SD-fantaster har den synen på omvärlden, det ser man på alla fina ord de har för svenskar som inte röstar som dem, men nej, den absoluta majoriteten vänsterfolk är helt okey med andra demokratiska, toleranta grupperingar såsom liberaler, konservativa etc. Kanske inte bundisar med dem, men politiska åsikter brukar kunna dela upp folk, men det är knappast vardag att vänsterfolk begår hatattacker på liberaler.

Intressant nog är SD-fansen däremot väldigt hatiska mot både liberaler och konservativa, även om vänstern verkar ha en särskild plats i deras hjärta - ironiskt nog då de samtidigt säger sig hylla Per Albin och folkhemmet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?