• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Kofot skrev 2014-03-17 08:29:55 följande:
    Vad är märkligt med det?
    Jag tänker som så att vi i Danderyd eller Lidingö kanske inte har samma behov av stöd och samma uppväxtförhållanden och erfarenheter som flyktingbarn.
    Det värsta där är väl att aktieportföljen slokar eller att grannens växthus blåser bort.
    Flyktingbarn? Alla flyr inte från bomber och vinande kulor. Hur vet du att de inte är födda här? Jag får inte intrycket att detta är för krigstraumatiserade alls. Snarare klicken som ställer till med skit och kastar sten på polis.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 12:56:30 följande:
    Genom att sänka skatter på bekostnad av alla andra, och genom att spotta på vänstern? Alltsa, genom att göra raka motsatsen till vad Per Albin skulle gjort? Yeah, makes sense... Drömmer

Per Albin gillade inte vänstern han heller. Vänstern hette kommunisterna på den tiden och var paria inom socialdemokratin.

Vad jag vet så stoppade SD skattesänkningarna för ett tag sedan. Exakt nivå på skatter kan man ju diskutera. Du får börja med att leta rätt på S skattepolitik på 20-40-talet så vi kan jämföra. Hojta till när du hittat nåt.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 12:59:20 följande:
    Ansetts av vem? Jimmie och hans närmaste?

Vafan, kan du inte baka ihop svara i ett inlägg så slipper jag hitta nya att svara på hela tiden?

Jämförelser har gjorts. Inte för att jag lagt på minne av vilka men talet om detta har pågått, på lågvarv, i åratal.
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-03-16 13:26:34 följande:
    Inboxa dem till mig så kan jag nog svara på det.

Alldeles säkert ...

Skrattande
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2014-03-16 19:49:12 följande:

Var har jag skrivit att jag är SD-fantast? varsågod och visa!

Förstör inte deras världsbild nu genom att kräva förmåga att hålla två saker i huvudet samtidigt.

Tänk på alla "SD-are" som skulle försvinna från trådarna då.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:59:30 följande:
    Jag vet inte, får SD fler röster av att deras partibossar drar runt på stan med järn-, förlåt, aluminiumrör? Genom att skriva rasistiskt dravel på Avpixlat?

Som sagt, det här är inget nytt. Det vältes bilar i 68-revolten också, och fotbollssupportrar har emellanåt betett sig nästan lika illa. Det har inget med etnicitet att göra, det har med desperation att göra. Det rättfärdigar förstås inte agerandet, men att feltolka orsaken till agerandet gynnar ingen, utom de som tjänar på att fokus tas från ekonomiska rättvisefrågor och riktas till gamla dammiga rasistiska värderingar.
    Om du tror att fotbollsvåldet har med social situation att göra så är du mer off-side än vi trodde. Du bara gissar och blandar hej vilt för att försöka göra en poäng. Som du alltid gjort, och gör.

Fotbolsvåldet handlar om annat och lockar till stor del män från fina miljöer.

Den berömda rapport om invandrares överrepresentation, som jag antar ni talar om, visade på att det inte handlade om socio-ekonomi. Däremot visade den på att vissa invandrargrupper misskötte sig i högre grad medan andra skötte sig bättre. Där någonstans börjar tanken på kulturella faktorer krypa fram.
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:33:02 följande:

Klart det irriterar vänstern att någon tar deras gamla position och att den positionen verkar appellera på en hyfsat stor andel av folket.

Vilka är likheterna mellan NSDAP och SD? Kan du spalta upp några exempel?

Appellera?
    Nä du, 90 % av svenskarna ser med milt förakt på sd med tanke på deras inkompetens och okunskap.
    Kom igen det är ju småpojkar dom allra flesta.
    Inte ens i närheten av vad Per Albin Hansson stod för,
    Jag har ju förklarat det en gång, men ok, en gång till.

Per Albin Hansson stod för inkluderande av människor.
    Sd står för exkluderande av människor.

Per Albin Hansson stod för en tro på mänskliga rättigheter och människans lika värde.
    Sd tror inte på det.

Per Albin Hansson stod för att människor skulle få det bättre.
    Sd vill gynna en liten grupp människor som stämmer in på deras världsbild, vita heterosexuella män.
    Resten skiter dom i, i bästa fall.

Inte mycket till likheter där inte.
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:39:04 följande:

Vafan, kan du inte baka ihop svara i ett inlägg så slipper jag hitta nya att svara på hela tiden?

Jämförelser har gjorts. Inte för att jag lagt på minne av vilka men talet om detta har pågått, på lågvarv, i åratal.

Då kan ju du leta rätt på dom jämförelserna, hojta till när du hittat nåt.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-17 08:36:41 följande:
    Flyktingbarn? Alla flyr inte från bomber och vinande kulor. Hur vet du att de inte är födda här? Jag får inte intrycket att detta är för krigstraumatiserade alls. Snarare klicken som ställer till med skit och kastar sten på polis.

Fast nu gör du det igen.
    Du tror saker om andra människor, du får intryck av.
    Men du vet inte.
    Du väljer att tro det mesta om människor igen.
    Sen angriper du dom människorna verbalt baserat på vad du själv hittat på.

Tycker du att det är schysst att bete sig så?
    Ska man inte ha lite mer på fötterna innan man anklagar andra
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 09:22:28 följande:

Appellera?
    Nä du, 90 % av svenskarna ser med milt förakt på sd med tanke på deras inkompetens och okunskap.
    Kom igen det är ju småpojkar dom allra flesta.
    Inte ens i närheten av vad Per Albin Hansson stod för,
    Jag har ju förklarat det en gång, men ok, en gång till.

Per Albin Hansson stod för inkluderande av människor.
    Sd står för exkluderande av människor.

Per Albin Hansson stod för en tro på mänskliga rättigheter och människans lika värde.
    Sd tror inte på det.

Per Albin Hansson stod för att människor skulle få det bättre.
    Sd vill gynna en liten grupp människor som stämmer in på deras världsbild, vita heterosexuella män.
    Resten skiter dom i, i bästa fall.

Inte mycket till likheter där inte.
    Så med samma retorik ser 89% på Miljöpartiet med milt förakt?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?