• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-16 19:57:19 följande:

Varsågod att visa.
    Tryck på "Visa endast" på dig själv och läs.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 19:50:55 följande:

Jag känner ingen här så kan inte uttala mig om det. Ditt påhittade rasisttrams bryr jag mig dock föga om. Det är inte rasistiskt att påsta att invandrare och tom att vissa än är mer kriminella än andra.
    Det beror på hur du uttrycker dig. Om du talar om att invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken är det inte rasism. Om du däremot förklarar det med att invandrare är mer brottsbenägna som någon slags inneboende nedärvd egenskap så är det rasism.
  • Gert
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 19:58:12 följande:
    Beror på hur du räknar. Släng in några hedersmord så kanske siffran ökar.
    Det har du mycket rätt i. De finns många döttrar som har blivit offer för hedersmord i Sverige. Jag tror Dorian får uppdatera sin kunskap.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 19:59:41 följande:
    Jamen vi säger så. Efter 24 år pratade hon svenska men sen blev hon misshandlad och glömde allt.
    Som sagt, vi vet inte omständigheterna. Du kan försöka göra narr bäst du vill, det visar mer på vart du står och vad du tycker.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 20:00:39 följande:
    Det har du mycket rätt i. De finns många döttrar som har blivit offer för hedersmord i Sverige. Jag tror Dorian får uppdatera sin kunskap.
    Det är fortfarande inte politiskt våld. Och ska vi dra in hur många kvinnor som dödas av sina män i Sverige, av svenska män, så blekna hedersmordsstatistiken snabbt. Men det är klart, vill du göra reklam för F! så blir de säkert glada. Men det har inget med extremistvåld att göra oavsett.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:40:47 följande:
    Undrar om du hade varit lika förstående om de hade lämnat orten för att folk delade ut rasistiska flygblad.
    Så lättkränkta får man hoppas att dom inte är. Om ett gäng står och delar ut flygblad kan man nonchalera dom. Om däremot hela samhället engagerar sig och startar Facebookupprop blir det lite mer "rätt i ansiktet" och svårare att bortse från. Om hela samhället däremot samlats runt killarna med flygbladet och poppat champagne och hyllat dom kanske det hade stört mer. Men jag anser att det är en jävla skillnad på flygblad och en hel demonstration.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Velouria

Kolla här hur sverigedemokrater kör med hatpropaganda för att få väljare Jag tror inte ett skit på denna story. Om den är sann så beror det nog på att han har ett hakkors tatuerad i pannan.

www.familjeliv.se/Forum-26-98/m72768003.html

En liten notis: personen skriver att även bosnier och albaner har varit inblandade i bråken, men fokuserar enbart på afrikaner och araber Så typiskt en korkad sverigedemokrat.

Bajsbrygga
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 20:03:22 följande:
    Så lättkränkta får man hoppas att dom inte är. Om ett gäng står och delar ut flygblad kan man nonchalera dom. Om däremot hela samhället engagerar sig och startar Facebookupprop blir det lite mer "rätt i ansiktet" och svårare att bortse från. Om hela samhället däremot samlats runt killarna med flygbladet och poppat champagne och hyllat dom kanske det hade stört mer. Men jag anser att det är en jävla skillnad på flygblad och en hel demonstration.
    Mjaha. Så om rassar utnyttjar hennes personliga tragedi, och hon reagerar, så är det lättkränkthet. Om antirasisterna gör samma sak, som reaktion, så är det legitim kränkthet. Så... intressant.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 19:41:47 följande:
    Det är det också, redan, såvida inte särskilda skäl föreligger. Eller menar du att ALLA invandrare ska utvisas om en begår våldtäkt?
    Det är absolut inte automatisk utvisning på våldtäkt. I så fall skulle vi inte ha juveler som blir tagna och dömda för våldtäkt nummer 3.
    Vilka skäl skulle föreligga för att behålla en våldtäktsman?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • nihka
    Rataxes skrev 2014-03-16 19:48:08 följande:

Vill någon idiotförklara sig själv med att säga  "negrer är som slöa apor" så varsågod, det säger nog allt om personen ifråga. Har du läst något jag skrivit som kan hamna i den kategorin?
    Nej, du säger väldigt lite eget av substans. Du sitter mest i kulisserna och kritiserar vad alla andra från vänster till höger säger med en viss förkärlek till att hacka åt vänster.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?