• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 18:19:01 följande:
    Och som vanligt när nazister anklagas för våld så måste såna som du påpeka att de på andra sidan är dumma också. Varför?

Dom är inte dumma också , i dax-läget verkar dom tom vara värre än nassarna.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 18:19:01 följande:

Och som vanligt när nazister anklagas för våld så måste såna som du påpeka att de på andra sidan är dumma också.
    Varför?

Eftersom det är så djävla enkelriktat från er rödingar, är man inte röding och går hand i hand  i era förbannade fackeltåg tillsammans med syndikalister, Revfrontare och annat slödder är man automatiskt en dödsknarkarnazist.

Däremot är det så gott som dödstyst när rödingarna ger sig på andra än nazister. T.ex harmlösa ungdomar som "tror på ett samhälle där individerna ges makten över sina egna liv". Det är varken "självförsvar" eller antirasism.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-16 17:27:09 följande:
    Sverige borde ta efter Australien i avskaffandet av lagen hets mot folkgrupp. Det är bara SD som vill göra detsamma.

www.flashback.se/artikel/3809/australien-avsk...
    www.friatider.se/australien-avskaffar-hets-mo...
    www.nzherald.co.nz/international-politics/new...
    SD vill ta bort lagen som hindrar folk från att ostraffat säga saker som vissa SDare säger som "negrer är som slöa apor" och "mänskligt avfall".

Ja, jag får verkligen hoppas att det bara är SD som vill det.

Står det här i partiprogrammet eller är det ytterligare ett exempel på sådant du tidigare presenterat som SDs agenda utanför partiprogrammet?
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:28:48 följande:
    Eftersom det är så djävla enkelriktat från er rödingar, är man inte röding och går hand i hand  i era förbannade fackeltåg tillsammans med syndikalister, Revfrontare och annat slödder är man automatiskt en dödsknarkarnazist.

Däremot är det så gott som dödstyst när rödingarna ger sig på andra än nazister. T.ex harmlösa ungdomar som "tror på ett samhälle där individerna ges makten över sina egna liv". Det är varken "självförsvar" eller antirasism.

Nejdå, det är inte tyst. Det kallas journalistik när riktiga händelser rapporteras. Alla attentat mot antirasister, skolor och religiösa lokaler ses enligt "nationalisterna" som fejkat.

Så länge de inte har något bevis så kan de fortsätta med sina "egna upplevelser à la Åkesson" och tro att någon enda icke indoktrinerad människa ska lyssna på det.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 18:39:18 följande:

Nejdå, det är inte tyst. Det kallas journalistik när riktiga händelser rapporteras. Alla attentat mot antirasister, skolor och religiösa lokaler ses enligt "nationalisterna" som fejkat.
    Så länge de inte har något bevis så kan de fortsätta med sina "egna upplevelser à la Åkesson" och tro att någon enda icke indoktrinerad människa ska lyssna på det.

Skit i nationalisterna nu och fundera på vad centerpartister och liberaler har gjort rödingarna för ont.
  • Rataxes
    nihka skrev 2014-03-16 18:29:32 följande:
    SD vill ta bort lagen som hindrar folk från att ostraffat säga saker som vissa SDare säger som "negrer är som slöa apor" och "mänskligt avfall".

Ja, jag får verkligen hoppas att det bara är SD som vill det.

Står det här i partiprogrammet eller är det ytterligare ett exempel på sådant du tidigare presenterat som SDs agenda utanför partiprogrammet?

"You cannot have a situation in a liberal democracy in which the expression of an opinion is rendered unlawful because somebody else finds it offensive or insulting."

Jag håller med.

• sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:41:24 följande:
    Skit i nationalisterna nu och fundera på vad centerpartister och liberaler har gjort rödingarna för ont.

Vad har feministerna gjort er för ont?
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 17:50:24 följande:
    Därför anti-rasister är ofta anti- liberal anti- myndigheter och ultra- kommunister .Så det har inte så mycket med anti-rasism att göra. Troligtvis är nassar rasister jag, men ofta verkar det ju småungar som man kan låta polisen ta hand om, så inget för vanligt folk att brysig om.Ungefär som att det är tufft att vara med i en fotbollsklack ett tag.
    Det verkar vara något galet med din quote-funktion ibland?

Mjaha. Så när hälften av alla antirasister (om inte mer) är liberaler så ljuger de bara, och är egentligen ultrakommunister? Jag ska låta meddela dem det, men de lär inte bli glada direkt...

Antirasism är tufft som att vara med i ett fotbollslag ett tag... Vet inte riktigt vad jag ska svara på det. Du förstår att du framstår som att du tycker att rasism är normalt, självklart och kanske rentav "naturligt" när du uttrycker dig så som du just gjorde?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 17:51:01 följande:
    En del SD sympatisörer på internet hotar och skriver en massa strunt, det är varken bra eller moget beteende. Men hoten slutar på internet. För vänsteranhängarna räcker det inte med verbala hot. Dom utför hoten, ofta med attacker, brevbomber, knivar etc.
    Nej, det slutar inte på internet. Det har vi sett exempel på, tyvärr. Och det kanske är dags att upprepa då: under en tioårsperiod stod extremvänstern för noll mord. Extremhögern stod för minst fjorton. Och då talar vi bara mord.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?