• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra

Jag anser ju mig ha bra koll på SD, och rätt bra koll på Per Albin. Förstår inte sambandet.

Exakt vad i Per Albins politik är det du tycker SD vill efterlikna. Det här kanske:

"Makt är icke blott makt, utan också ansvar. En segrande demokrati får icke förgäta att verklig demokrati är hänsyn till alla, även till minoriteten. Makt får icke missbrukas ens av en majoritet. Övermodet är icke demokratiskt."

Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:36:52 följande:
    Per Albin gillade inte vänstern han heller. Vänstern hette kommunisterna på den tiden och var paria inom socialdemokratin.

Vad jag vet så stoppade SD skattesänkningarna för ett tag sedan. Exakt nivå på skatter kan man ju diskutera. Du får börja med att leta rätt på S skattepolitik på 20-40-talet så vi kan jämföra. Hojta till när du hittat nåt.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 09:26:57 följande:

Fast nu gör du det igen.
    Du tror saker om andra människor, du får intryck av.
    Men du vet inte.
    Du väljer att tro det mesta om människor igen.
    Sen angriper du dom människorna verbalt baserat på vad du själv hittat på.

Tycker du att det är schysst att bete sig så?
    Ska man inte ha lite mer på fötterna innan man anklagar andra
    Ja. Det är de ungdomar som är födda i Sverige som bor i miljonområdena som bråkar och ställer till jävelskap. Inte nykomna flyktingar som flytt undan krig. Det är pinsamt att behöva en fritidsgård som vuxen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 20:14:12 följande:
    Jag orkade bara läsa 5 rader men jag slutade gå på bio i Heron City pga skrikande invandrarkillar. Det gick inte att se en enda film som innehöll skottlossning, bråk, kyssar eller sex. Det skreks och vrålades ABOOOOO brorsan i salongen konstant och pratades i mobiltelefon och de få som vågade säga till fick pop corn kastade på sig och blev hotade med stryk.
    Man skulle kunna tro att de aldrig sett en kyss förut för de gick apeshit i salongen.
    Bara en parentes. Är inte helt omöjligt att de stör på lektioner heller.
    Mmm, skitjobbigt låter det som Visst har de nog sett en kyss förut, men om de gick apeshit över lite filmkyss måste det nog ha berott på morsan och farsan som demoniserat sådant tidigare.

Jag själv har slutat gå på nattklubbar och krogar pga svenska killar som fyllestöter på mig hela tiden, tar på mig och är allmänt äckliga och skräniga.
    Bajsbrygga
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-17 09:40:21 följande:
    Mmm, skitjobbigt låter det som Visst har de nog sett en kyss förut, men om de gick apeshit över lite filmkyss måste det nog ha berott på morsan och farsan som demoniserat sådant tidigare.

Jag själv har slutat gå på nattklubbar och krogar pga svenska killar som fyllestöter på mig hela tiden, tar på mig och är allmänt äckliga och skräniga.

Du får väl sluta vara så oemotståndlig.
  • sjuttiofemman

Ah nu förstår jag än mer varför vissa vill plocka bort brottet hets mot folkgrupp, speciellt när man läser sån här ren och skär rasism:

wp.me/p2oCcR-3AW

Dags för Sverige att visa att vi är en rättsstat!

• Velouria

www.dn.se/ledare/huvudledare/akessons-vagmastarvals/

Bör man vara orolig plötsligt? Bör man vara beredd på ökad (osynlig) diskriminering av invandrare i olika samhällsinstitutioner med ökad utanförskap och orättvisa? En listig sverigedemokrat visar ju inte att denne är det om denne får en viktig samhällsposition, som t.ex. handläggare på myndighet, lärare osv. Denne har makten och friheten att göra vad denne vill med folk. Det finns visserligen lagar, men det är ingen nyhet att handläggare o.dyl. vet sätt att gå runt lagar för att gynna/inte gynna folk.

Hur kommer Sverige att se ut med en massa sverigedemokrater överallt? De har ju inte viljan att vara rättvisa, i synnerhet inte mot "svartskallar"? Kul för en "svartskalle" att vända sig till en sverigdemokratisk person och fråga om sina rättigheter och vägledning och inte alls få det som "svartskallen" enligt lag säkerligen har rätt till Obestämd Det är otroligt skrämmande tanke.

Bajsbrygga
  • Velouria

Tänk er en massa sverigedemokrater på Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket, Socialen, Migrationsverket, skolor, förskolor, fackföreningar, som arbetsgivare, läkare (fast det är väl inte så troligt ) osv. osv.

De påverkar ju redan på politisk nivå, så tanken att påverka ännu mer negativt i samhället känns skitjobbigt...

Bajsbrygga
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-17 09:47:13 följande:

Du får väl sluta vara så oemotståndlig.
    Inte mitt fel att de är äckliga och sviniga. Det är den svenska alkoholkulturens fel.
    Bajsbrygga
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-17 10:09:17 följande:
    www.dn.se/ledare/huvudledare/akessons-vagmast.../

Bör man vara orolig plötsligt? Bör man vara beredd på ökad (osynlig) diskriminering av invandrare i olika samhällsinstitutioner med ökad utanförskap och orättvisa? En listig sverigedemokrat visar ju inte att denne är det om denne får en viktig samhällsposition, som t.ex. handläggare på myndighet, lärare osv. Denne har makten och friheten att göra vad denne vill med folk. Det finns visserligen lagar, men det är ingen nyhet att handläggare o.dyl. vet sätt att gå runt lagar för att gynna/inte gynna folk.

Hur kommer Sverige att se ut med en massa sverigedemokrater överallt? De har ju inte viljan att vara rättvisa, i synnerhet inte mot "svartskallar"? Kul för en "svartskalle" att vända sig till en sverigdemokratisk person och fråga om sina rättigheter och vägledning och inte alls få det som "svartskallen" enligt lag säkerligen har rätt till Obestämd Det är otroligt skrämmande tanke.
    Kanske som migrationsverket?

http://www.sydsvenskan.se/sverige/harvan-kring-migrationsverket-svaller/

http://www.skanskan.se/article/20130129/MALMO/130129715/-/tva-greps-for-mutbrott

De är väl uppe i 10 handläggare som bla plockat in varandras mammor. Alla har MENA-ursprung.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-17 10:14:51 följande:
    Tänk er en massa sverigedemokrater på Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Skatteverket, Socialen, Migrationsverket, skolor, förskolor, fackföreningar, som arbetsgivare, läkare (fast det är väl inte så troligt ) osv. osv.

De påverkar ju redan på politisk nivå, så tanken att påverka ännu mer negativt i samhället känns skitjobbigt...

En granne är lärare och SD. Och enligt Expressens avpixling och avslöjande av donatorer så hittade de både forskare, docenter, högt uppsatta chefer och läkare. Så det finns nog redan. Varför skulle det skrämma dig?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?