• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-17 08:36:52 följande:

Per Albin gillade inte vänstern han heller. Vänstern hette kommunisterna på den tiden och var paria inom socialdemokratin.

Vad jag vet så stoppade SD skattesänkningarna för ett tag sedan. Exakt nivå på skatter kan man ju diskutera. Du får börja med att leta rätt på S skattepolitik på 20-40-talet så vi kan jämföra. Hojta till när du hittat nåt.
    Socialdemokraterna VAR vänster på den tiden. De röstade igenom allt det som SD just nu röstar för att skrota eller sälja ut.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 18:50:39 följande:
    Frågan är det motsatta - hur ska barnet STANNA?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det löser kommunen, och givetvis bör Sverige göra allt för att han ska slippa växa upp med en Islamist.
  • effemgea
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 16:26:56 följande:
    Så vart har du dom undersökningarna, innan du kan presentera dom så bär dina ord ingen tyngd.
    Sen pratar du om sd som om det vore ett normalt parti och inte ett fascistiskt parti på högerextremen.
    Det kan aldrig jämföras med ett vanligt parti

Det är förvånansvärt vanligt att Yougovs statistik missförstås.

Institutet brukar fråga vilken politisk fråga som panelen anser är viktigast. I den senaste undersökningen svarade 11 procent invandringen, om jag minns rätt.

Dessa får sen svara på frågan vilket parti de anser har den bästa politiken inom området. I senaste Yougov var det 75 procent, tror jag som svarade SD. 

Vad man får reda på är alltså att 75 procent av 11 procent svarar SD d v s åtta procent. 

Indirekt kan man alltså utläsa av resultatet att cirka var fjärde SD-sympatisör faktiskt anser att det finns viktigare frågor än invandringen. Lite förvånande, tycker jag, som gärna tänker mig alla stöpta i samma åsiktsform. Men Yougovs undersökningar säger inget om hela panelens inställning till vilket parti som har den bästa politiken på ett visst område.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-17 18:51:20 följande:
    Varför hatar folk SD?Drömmer

Här jämförs islam med nazism, fast islam utmålas som snäppet värre och SD är förstås för religionsfrihet i sitt partiprogram...

Är benägen att hålla med kommentaren på Avpixlat: "Av allt sinnessjukt som skrivs här var det här det sinnessjukaste. GRATTIS!"

Denna gången har de sketet i den blå skåpet biggest time ever:

avpixlat.info/2014/03/16/om-islam-tar-over-sv.../
    Vad har SD med den insändaren att göra?
  • effemgea
    Errol Flynn skrev 2014-03-17 12:39:25 följande:

Oooooh. Vi har avancerat till blöja nu.
    Jag personligen bryr mig inte så mycket om anmälningarna egentligen. Undrar mer i mitt stilla sinne vad problemet är.
    Problemet är väl ungefär som bigrafproblematiken du tog upp tidigare.

Somliga kommer alltid att ha svårt att anpassa sig till de ordningsregler som gäller - på en biograf eller på ett internetforum.

Själv tillhör jag nog den kategorin i viss mån - men jag har inget större behov av att ge mig på dem som följer ordningsreglerna och säger ifrån.

Men jag har noterat att många sverigedemokrater inte bara har problem med att ta seden dit de kommer utan också måste opponera sig mot de regler som finns.

Jag tycker nog att offerblöja är en lämplig benämning i sammanhanget.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Enter Sandman
    Rataxes skrev 2014-03-17 18:31:13 följande:
    Ja, förstår du inte ordets innebörd?

Jag förstår ordet men jag förstår inte kopplingen till det jag skrev.
  • Enter Sandman
    Politisk härdsmälta skrev 2014-03-17 18:36:37 följande:
    Tyvärr är det ju så att det räcker att slänga in dom magiska orden "värderingar", "allas lika värde" eller "gör skillnad på människor" för att framställa sig själv som moraliskt oantastlig, till skillnad från dom där andra med sina tvivelaktiga värderingar.

Arbetar man som lärare utgår jag från att man inte använder klassrummet för att propagera partipolitik oavsett om sympatierna ligger hos V, MP, SD eller någon annanstans. Så verkar ju fallet inte heller varit här - han fick gå för att vuxenvärlden var för svag i en situation där dom borde stått upp mot pöbelmentaliteten.

Oj, då har du betydligt högre tankar om människor än vad jag har.
    Jag förstår bara inte varför man söker sig till en arbetsplats som har helt andra värderingar än vad man själv står för.
    Och kan man inte ställa upp på skolans värdegrund då har man heller inget där att göra.
    Pöbelmentalitet det är sånt du hittar på avpissat och liknande sidor, inte här.
    Det här är snarare tecken på ryggrad och ger hopp om att samhället inte ger vika och lägger sig för såna här mörka krafter.

Det är lite lustigt det där.
    Många människor har i många år kämpat för dom värderingar som du så nonchalant avfärdar.
    Och du är inte ensam, idag har det blivit lite av ett skällsord att säga att man står upp för mänskliga värderingar och allas lika värde.
    Och det tragikomiska är att det i regel kommer från dom som inte alls är intresserade av såna saker, utan mer vill se det selektivt beroende på vem det handlar om.
    Rasister, nazister och sd bland annat........fast så får man väl inte säga i det här landet.
  • Enter Sandman
    effemgea skrev 2014-03-17 19:47:52 följande:
    Det är förvånansvärt vanligt att Yougovs statistik missförstås.

Institutet brukar fråga vilken politisk fråga som panelen anser är viktigast. I den senaste undersökningen svarade 11 procent invandringen, om jag minns rätt.

Dessa får sen svara på frågan vilket parti de anser har den bästa politiken inom området. I senaste Yougov var det 75 procent, tror jag som svarade SD. 

Vad man får reda på är alltså att 75 procent av 11 procent svarar SD d v s åtta procent. 

Indirekt kan man alltså utläsa av resultatet att cirka var fjärde SD-sympatisör faktiskt anser att det finns viktigare frågor än invandringen. Lite förvånande, tycker jag, som gärna tänker mig alla stöpta i samma åsiktsform. Men Yougovs undersökningar säger inget om hela panelens inställning till vilket parti som har den bästa politiken på ett visst område.

Tack, då var det som jag trodde då. {#emotions_dlg.flower}
  • Enter Sandman
    Rataxes skrev 2014-03-17 18:44:03 följande:
    se 8915

Hur beskriver det inlägget åsiktsregistrering och använd gärna dina egna ord den här gången.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-17 20:01:24 följande:
    Vad har SD med den insändaren att göra?
    Vad har SD med den insändaren att göra? Skämtar du?  Avpixlat - den "oberoende" "Sverigevänliga" sajten som ansvarar för allt innehåll (SD fattar inte, ens på sin egen hemsida att adjektivet sverigevänlig skrivs med liten bokstav)

För driften av Avpixlat erhålles stöd från Föreningen för Sverigevänliga intressen och pengarna går till den "Sverigevänliga" verksamheten. SDs järnrörs-Ekeroth kan svara på alla frågor rörande ekonomin eftersom han har upplåtit sitt privata konto för donationer till Avpixlat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?