• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-17 22:30:49 följande:
    Jag hade f.ö. inte en aning om var mina lärare stod politiskt på den tiden jag gick i skolan och jag kan inte minnas att det lyste igenom särskilt mycket vid något tillfälle heller. Apropå moralpaniken över sverigedemokraten som inte delade rätt "värdegrund"och fick sparken som lärare.
    Du tror inte det faktum att man vet att hen är SD-are liksom förklarar VARFÖR det är så problematiskt med hens arbete? Som sagt, du visste inget om dina lärares politiska ståndpunkt. Samma här. Det är så det bör vara.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-17 22:32:52 följande:

Korrekt, samma sak som vi bör göra med dom Islamistiska terroristerna som vi har här. Vad ska vi göra med dom potentialt hundratalet Breivik som bor i Sverige?
    Och så upprepar vi det:

Islamistiska mord: 0

Vänsterextrema mord: 0

Högerextrema mord: 14

Potentiellt hundratalet som sitter och gör ingenting i Sverige. Medan Breivik agerade i Norge. Och medan högerextremisterna mördar. Kanske dags att släppa islamistparanoian.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-17 22:33:53 följande:
    För vad? Skitsnack om den jättetrevliga och tidsenliga religionen islam?

Nä fan, att bekänna sig till islam är i min värld bara några få hack högre upp på skitskalan än att bekänna sig till nazismen.
    Men du är inte alls rasist, eller hur var det?
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 23:56:10 följande:
    Högerextrema mord: 14

Potentiellt hundratalet som sitter och gör ingenting i Sverige. Medan Breivik agerade i Norge. Och medan högerextremisterna mördar. Kanske dags att släppa islamistparanoian.
    Det där har vi pratat om i en annan tråd, vilka är de 14 morden och vad var gärningsmännens koppling till nazism? Jag läste expos lista över 20 såna mord idag och hälften var väldigt långsökta.
  • jaghopparhögt
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 23:56:10 följande:
    Och så upprepar vi det:

Islamistiska mord: 0

Vänsterextrema mord: 0
    Sen detta är väl inte sant?
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:34:16 följande:
    Dom flesta muslimer är ju mainstream sunni och dom är ganska lika, skiljer sig inte mycket. Dom flesta sunnimosker i världen lyder direkt under Saudiarabien.
    Ehm, nej, det gör de inte alls. Tröttsamt med det evinnerliga skitsnackandet om islam.
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:47:03 följande:
    Är värdegrund något statiskt?
    Om SD får bestämma, ja.
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:57:31 följande:
    Det där har vi pratat om i en annan tråd, vilka är de 14 morden och vad var gärningsmännens koppling till nazism? Jag läste expos lista över 20 såna mord idag och hälften var väldigt långsökta.
    Det här är, om jag inte minns fel, Säpos räkning. Ni vet, Säpo som ni brukar hylla för att de ser "arabmuslimfaran".
  • Dorian Ertymexx
    jaghopparhögt skrev 2014-03-17 23:58:03 följande:
    Sen detta är väl inte sant?
    Jo, det är sant.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 23:56:37 följande:
    Men du är inte alls rasist, eller hur var det?
    Är islam en ras? Är religion överhuvudtaget en ras? Jag är så emot religion man kan vara. Hudfärg och dylika attribut rör mig inte i ryggen.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?