• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra

Det får du. Men du får också räkna med missförstånd då.

Dels för att merparten av dina meningsmotståndare nog inte tror på raser. Och dels för att risken är stor att många utgår ifrån en definition som liknar FN:s.

"the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction, or preference based on race, colour, descent, or national orethnic origin that has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rightsand fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."

kenneth768768 skrev 2014-03-18 08:18:53 följande:
    jag får nog fortsätta anse att rasism innefattar att se ner på andra raser.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Bergkwist85
    Enter Sandman skrev 2014-03-18 07:13:47 följande:
    Du ser hellre att dom dör i Syrien än att vi ger dom fristad i Sverige?

Det finns andra länder som dom kan åka till!!! Varför just Sverige?
  • themia
    Bergkwist85 skrev 2014-03-18 09:31:06 följande:

Varför skulle Sverige vara mer olämpligt än något annat land?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-18 09:40:27 följande:
    Varför skulle Sverige vara mer olämpligt än något annat land?

För att vi tagit emot stora kvoter under många år. För att integrationen fungerar dåligt här. För att vi har motsättningar. Klassklyftoran ökar. Det finns inte arbete och bostäder åt alla. Osv.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Enter Sandman
    Bergkwist85 skrev 2014-03-18 09:31:06 följande:

Och det gör dom, åker till andra länder, så varför ska dom inte vi ta vår del av ansvaret?
  • Bergkwist85
    Enter Sandman skrev 2014-03-18 11:28:36 följande:
    Och det gör dom, åker till andra länder, så varför ska dom inte vi ta vår del av ansvaret?

Vi hAr väl ändå tagit vårt ansvar?? Det måste ju finnas gränser också!! Dessutom finns det inte jobb till oss som redan bo här.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 10:42:44 följande:

För att vi tagit emot stora kvoter under många år. För att integrationen fungerar dåligt här. För att vi har motsättningar. Klassklyftoran ökar. Det finns inte arbete och bostäder åt alla. Osv.
    Självklart borde andra länder också ta emot. Men om de inte gör det. Då ska vi bara skita i människor som kommer hit och som har alla skäl i världen att fly?

Att klassklyftor, segregation,bostadsbrist, arbetslöshet ökar beror ju inte ens på invandringen.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-17 18:56:52 följande:
    Socialdemokraterna VAR vänster på den tiden. De röstade igenom allt det som SD just nu röstar för att skrota eller sälja ut.

Och det S var då vill SD vara idag. Därav att de röstar för rust och återförstatligande ihop med S.

• Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2014-03-18 12:33:47 följande:
    Självklart borde andra länder också ta emot. Men om de inte gör det. Då ska vi bara skita i människor som kommer hit och som har alla skäl i världen att fly? Att klassklyftor, segregation,bostadsbrist, arbetslöshet ökar beror ju inte ens på invandringen.

Det stämmer delvis. Men givetvis ökar bostadsbristen och arbetslösheten med en relativt stor invandring.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-18 12:33:47 följande:
    Självklart borde andra länder också ta emot. Men om de inte gör det. Då ska vi bara skita i människor som kommer hit och som har alla skäl i världen att fly?

Att klassklyftor, segregation,bostadsbrist, arbetslöshet ökar beror ju inte ens på invandringen.

Beror segregation inte på invandring?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?