• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Naranjos
    Flash Gordon skrev 2014-03-25 16:12:36 följande:
    Se där, du kan ju. Även om det är wikipedia.

Men då läser vi i dina länkar då och finner att 1,6% av innevånarna i Japan räknas som icke-japaner.

About 1.6% of Japan's total legal resident population are foreign nationals

Dvs Japan är till 98,4% etniskt japanskt och om inte det kan klassas som "etniskt homogent" så vet jag inte vad ...
    Motsvarande procentandel i Sverige skulle således bli knappt 150.000 personer. Dvs den volym vi når upp till under mindre än två år. 
    Dessutom kommer en absolut majoritet från närområdet. Översatt till svenska förhållanden tror jag inte många personer hade haft några som helst problem med den invandringen - om den kom från Tyskland, Belgien, Holland, Norge, Danmark och Finland.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 16:20:08 följande:

Du förstår inte undertonen i det jag skriver. Kanske är nyttigt för Sd att bli utestängda från gemenskapen, att så att säga lära sig hur det kan kännas?

SDU har inte riktigt gjort sig kända för att vara speciellt accepterande för andra grupper i samhället tex invandrare och feminism och jag gissar att det är vad skoleleverna har reagerat över. Nej ändamålet helgar inte medlen men det eleverna gjorde var inte olagligt så vitt jag vet, ingen tog till våld eller betedde sig illa. De stod bara ivägen.
    Det är väl massor av folk som redan i dag är "utestängda från gemenskapen" såtillvida att de inte har tillräckliga asylskäl för att få bo i Sverige?

Eller går gränsen som av en lycklig slump just vid den invandring vi har i dag?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:02:54 följande:
    Vill SD stänga gränserna? Eller är det nån sån där "det står visserligen inte i partiprogrammet eller liknande, men jag vet nog vad de _egentligen_ vill"-grej nu igen?
    När jag frågade om var det står om this, that and the other i partiprogrammet har ju insatta Gert här så vänligt talat om att diverse frågor SD driver INTE står i partiprogrammet. Ett exempel är att SD skulle vara Israelvänliga. Där räckte det tydligen att hänvisa till att bl a Ekeroth gjort återkommande uttalande i den riktiningen för att de skulle ses som självklart att detta är SDs officiella syn.

Omvänt har Alfsson gjort diverse antireligionsfrihetsuttalande om att Sverige borde vara fritt från islam samtidigt som SD talar om religionsfrihet i sitt partiprogram, men detta har avfärdas med att det är privata uttalanden, väldigt vanliga dessutom båda av honom och andra SDare.

Sedan finns det ju också saker som står i partiprogrammmet som går stick i stäv med något annat som står i partiprogrammet  - som de föresten ständigt skriver om. Det är kanske därför det blir rörigt exempelvis med SDs officiella syn på HBTQ-personer som inte ska diskrimineras, det talas om hårda straff, men ändå vill man hålla dem från att bli föräldrar genom adoption eftersom de kan skada barnen.

Nä, SD verkar inte riktigt veta vad de vill.
  • sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-25 17:08:48 följande:
    För att man tar sig in på falska grunder? Det är ju egentligen det frågan ska handla om, inte reella flyktingar som faktiskt blir drabbade av fuskande människor.

Hur kan det vara ok att vi ska ta emot folk som inte har ett behov av skydd och som ska ta del av vårt välfärdssamhälle?

Förstår inte vad du menar. Om en person från ett fattigt land tar sig till Sverige, ordnar arbete och senare skaffar familj här kan väl inte vara fel? Eller kan de inte göra rätt i dina ögon?
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 17:24:09 följande:
    Det är väl massor av folk som redan i dag är "utestängda från gemenskapen" såtillvida att de inte har tillräckliga asylskäl för att få bo i Sverige?

Eller går gränsen som av en lycklig slump just vid den invandring vi har i dag?

Jag vet inte vart gränsen går, ser ingen anledning att ändra på det bara. Däremot finns det en hel del andra frågor rörande integration och diskriminering för att inte tala om ren rasism som behöver förändras. Om Sd och dess lobbyister kunde låta bli att ställa grupper mot varandra så kunde invandring diskuteras som vilken annan fråga, men än så länge är det omöjligt. Debatten är skev när jag blir kallad vänsterextremist bara för att jag reagerar på inlägg som är rasistiska eller främlingsfientliga.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 17:02:52 följande:

Ok bilder följer inte med i citat.
    Syftade på den om yttrandefrihet för invandrare..
    Ah! Då är jag med.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 19:20:19 följande:
    Är det här okej enligt er Sd-lobbyister?
    www.svt.se/nyheter/sverige/sheraton-stoppade-...
    Nu vet jag inte om jag räknas som "SD-lobbyist" men - nej. Det är givetvis inte rätt på en endaste fläck.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-25 17:09:19 följande:
    Motsvarande procentandel i Sverige skulle således bli knappt 150.000 personer. Dvs den volym vi når upp till under mindre än två år. 
    Dessutom kommer en absolut majoritet från närområdet. Översatt till svenska förhållanden tror jag inte många personer hade haft några som helst problem med den invandringen - om den kom från Tyskland, Belgien, Holland, Norge, Danmark och Finland.
    Du menar alltså att majoriteten av den svenska invandringen INTE är från närområdet? Det var en intressant... teori.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?