• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • M Y L F
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 19:10:40 följande:
    Förstår inte vad du menar. Om en person från ett fattigt land tar sig till Sverige, ordnar arbete och senare skaffar familj här kan väl inte vara fel? Eller kan de inte göra rätt i dina ögon?

Nej jag har förstått att svenska lagar och regler är det många som inte bryr sig om. Att ta emot fattiga till ett bättre liv är faktiskt inte vårt ansvar. Att ta emot människor som behöver skydd är däremot det. Att människor som är i skyddsbehov kommer i kläm för att dina fattiga polare ska komma hit är inget som bekymrar dig.

Jag uppmanar dig att läsa merit wagers blogg så inser du att människor med reella behov blir drabbade av missbrukande människor. Men självklart ska fattiga komma före krigsflyktingar...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-25 20:04:31 följande:

Nej jag har förstått att svenska lagar och regler är det många som inte bryr sig om. Att ta emot fattiga till ett bättre liv är faktiskt inte vårt ansvar. Att ta emot människor som behöver skydd är däremot det. Att människor som är i skyddsbehov kommer i kläm för att dina fattiga polare ska komma hit är inget som bekymrar dig.

Jag uppmanar dig att läsa merit wagers blogg så inser du att människor med reella behov blir drabbade av missbrukande människor. Men självklart ska fattiga komma före krigsflyktingar...
    Helt sant, många struntar i svenska lagar. Som SD, till exempel. En del av deras partiprogram bryter mot svensk lag, grundlag till och med, liksom flera avtal Sverige skrivit på. Och då går vi inte ens in på vad privatpersoner inom SD ägnar sig åt - propagerar för våld mot kvinnor, olaga hot och förberedelse till misshandel, förtal, hets mot folkgrupp...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Hummelnr12

När Åkesson skall komma till en gymnasieskola i Trelleborg så får eleverna inte ställa frågor till honom. Om detta händer så finns risken att eleven/erna kommer att tystas.........vad nu det betyder. På tal om demokrati. Inget att parti får besöka skolan återigen demokratiskt

Sällan studsar en termos
  • M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 20:07:21 följande:
    Helt sant, många struntar i svenska lagar. Som SD, till exempel. En del av deras partiprogram bryter mot svensk lag, grundlag till och med, liksom flera avtal Sverige skrivit på. Och då går vi inte ens in på vad privatpersoner inom SD ägnar sig åt - propagerar för våld mot kvinnor, olaga hot och förberedelse till misshandel, förtal, hets mot folkgrupp...

Och inte bara sd utan alla partiet håller på med att ignorera lagar som vi har i Sverige och det är för djävligt rent ut sagt. Hur hamnade vi här undrar jag i ett land där våra egna politiker inte gör annat än att göder sig själva och sina rika polare.

Politiker har för mycket makt och framför allt för höga ersättningar och förmåner. När ska vi protestera mot det undrar jag. Men den mesiga Svensken kommer aldrig att vakna och agera.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-25 20:46:52 följande:

Och inte bara sd utan alla partiet håller på med att ignorera lagar som vi har i Sverige och det är för djävligt rent ut sagt. Hur hamnade vi här undrar jag i ett land där våra egna politiker inte gör annat än att göder sig själva och sina rika polare.

Politiker har för mycket makt och framför allt för höga ersättningar och förmåner. När ska vi protestera mot det undrar jag. Men den mesiga Svensken kommer aldrig att vakna och agera.
    Jag undrar mest varför du, som har såpass vänster-lika åsikter värnar om SD, som mestadels röstar med Alliansen, och därmed gör raka motsatsen till det du önskar?
  • Dorian Ertymexx

En i stort mycket intressant artikel som är relevant bara i tangens med trådens ämne. Men även den stora filosofiska frågan åsido, så finns det intressanta stycken som dubbelt berör ämnet - styckena om hur vissa finska grupper vill "utplåna" den svenska minoriteten, till exempel.

http://magasinetneo.se/artiklar/krankta-av-fakta/

• Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 21:22:01 följande:
    En i stort mycket intressant artikel som är relevant bara i tangens med trådens ämne. Men även den stora filosofiska frågan åsido, så finns det intressanta stycken som dubbelt berör ämnet - styckena om hur vissa finska grupper vill "utplåna" den svenska minoriteten, till exempel.

magasinetneo.se/artiklar/krankta-av-fakta/
    Den var väldigt intressant och ledde till en hel del skratt. Han har en härlig allvarlig distans.
    Sällan studsar en termos
  • dubblett

Jag är iallafall okränkbar, och det är den största styrkan man kan ha! Det borde lättkränkta folk lära sig också

• M Y L F
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 21:00:26 följande:
    Jag undrar mest varför du, som har såpass vänster-lika åsikter värnar om SD, som mestadels röstar med Alliansen, och därmed gör raka motsatsen till det du önskar?

När har jag sagt att jag värnar om sd? Jag har skrivit flera gånger att jag är ingen sd are. Däremot så förstår jag varför sd har framgång hos folk. Sedan är jag för demokrati och då gäller att alla partier respekteras. Jag respekterar att miljöpartiet vill ha fri invandring men jag håller inte med och jag undrar hur man tänkt finansiera allt. Sedan undrar jag hur man kan kalla sig miljöpartiet och samtidigt så motsägelsefullt vilja förflytta stora folkmassor vilket innebär enorm miljöpåverkan. Människor och miljö går liksom inte riktigt ihop. Moderaterna som jag röstat på har svikit i allra högsta grad och i princip så ser varenda parti likadant och spottar ur sig valfläsk som aldrig kommer att hållas. Jag är en person som har ett väldigt politikerförakt och inget parti i sittande riksdag är min röst värd.
  • Naranjos
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 19:57:21 följande:
    Du menar alltså att majoriteten av den svenska invandringen INTE är från närområdet? Det var en intressant... teori.
    Du kan väl fördjupa dig i Migrationsverkets och SCB:s statistik om du vill utmana "teorin". Tills dess får du nöja dig med bifogad länk. Du kan förmodligen själv räkna ut att majoriteten inte är från närområdet (vilka skyddsskäl har i så fall Nordeuropeer)?

Man räknar t.ex. med att det finns ca. en halv miljon muslimer i Sverige. Jag kan nog garantera att majoriteten ursprungligen inte kommer från norra Europa.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1381926464222/tab1.pdf
Svar på tråden Varför hatar folk SD?