• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 15:11:54 följande:
    "Gustav Kasselstrand, SDU:s förbundsordförande rasar över elevernas manifestation. 

”Demokratisk skandal! SDU blockerades på Globala gymnasiet och kom aldrig in på skolan. Polisen stod handfallen. Ett hot mot demokratin”, skriver han på Twitter""

Japp, barn och unga är ett hot mot demokratin. Att uttrycka sin åsikt är ett hot mot demokratin. Att inte hålla med SD är ett hot mot demokratin. Drömmer

Att uttrycka sin åsikt är en sak. Att hindra andra från att uttrycka sin är något annat.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx

Det "roliga" är ju hur ni avslöjar er genom er retorik allena, genom era svar, genom era ordval.

Som när jag speglade era åsikter om "kostnaden" för "importen" av invandrare. Oj vad reaktioner det blev när jag konstaterade att barn kostar mer än invandring! Jag blev anklagad för att hata barn - märkligt, för om ni känner likadant för invandring, att det kostar, betyder det att NI hatar invandrare då? Jag gav er en spegelbild, och ni uttryckte vad ni kände - om era egna åsikter!

Sedan bara en sådan sak - att tala om "import" om människor, det är en dehumanisering av dem. Det är en rasistisk term när det handlar om människor, eftersom termen används om varor, tjänster och djur, inte om medmänniskor. Men ni svänger er med denna rasistiska fras som om det var standard. Men ni är inte rasister, onej!! Litet svårt att tro när ni så glatt visar era känslor gentemot invandrare.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:17:55 följande:
    Att uttrycka sin åsikt är en sak. Att hindra andra från att uttrycka sin är något annat.
    Finns ju inga som vill hindra folk från att uttrycka sina åsikter som SD. Alla som har någon kritik mot SD är ju "PK", "vänsterextremister", "batikhäxor", "svenskfientliga" eller till och med "landsförrädare".
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 15:16:17 följande:
    Vad smiter jag ifrån?

I stort sett allt och varenda gång.

Finns ett antal frågor i tråden du inte svarat på.

Du chansar med nåt klatschigt uttalande om vad du anser att (exempelvis) SD tycker och gör men när du ombeds visa på detsamma slutar du svara. Möjligen, möjligen kan du komma med någonting helt annat och en egentolkning av detta som då ”bevisar” ditt påstående.

Men nu har du faktiskt försökt ge ett svar här ovan så jag skall vidare till det ….

• Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 14:01:50 följande:
    Bah. Länkjävel.
    Vänta nu ett ögonblick... avskydde inte "ni" kvällspressen och kvällsblaskorna??
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:17:55 följande:
    Ja.Och frågan är vem man ska hindra.

Ska skolledning och polis hindra eleverna att uttrycka sin åsikt på SIN skola. Eller ska eleverna visa och demonstrera för det de tycker?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 15:14:31 följande:
    Finns ett gäng minoriteter i Japan, bland annat Aino-folket. Mångkulturen kommer till stor del från inflyttade från andra asiatiska länder, men också från den sedan länge påtvingade västerländska kulturen. Dessutom handlar mångkultur också om interna skiljaktigheter. Sådant som SD glatt blundar för, tex skillnaderna mellan norrlänningar och skåningar, gutar och värmlänningar.

Så det finns ett minoritetsfolk i Japan. Hur stor är den minoriteten då och hur stor anser du att den kulturella skillnaden mellan dessa två folk är? Hur stor är den kulturella mångfalden och vad positivt bidrar den med?

Det andra du beskriver är inte mångkultur utan kulturella influenser och de sistnämnda kan man tillgodogöra sig även som en homogen kultur. Man kan ta intryck av andra kulturer och justera sin egen därefter utan att leva i en mångkultur. Det är precis som med dina berömda ”turkiska” kåldolmar.

• Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-25 15:23:59 följande:

I stort sett allt och varenda gång.

Finns ett antal frågor i tråden du inte svarat på.

Du chansar med nåt klatschigt uttalande om vad du anser att (exempelvis) SD tycker och gör men när du ombeds visa på detsamma slutar du svara. Möjligen, möjligen kan du komma med någonting helt annat och en egentolkning av detta som då ”bevisar” ditt påstående.

Men nu har du faktiskt försökt ge ett svar här ovan så jag skall vidare till det ….

Du kan gott söka informationen på egen hand. Jag är inte din mamma, google fungerar finfint för dig också. Jag vet ju att ni ändå inte läser, och kommer med ursäkter om PK hit och vänsterextrem dit, vad tusan ska jag ägna tid åt att leta länkar som ni ändå inte tar på allvar?

Dessutom vet jag att ni redan vet allt det där. Det har skrivits om och visats i så många trådar av så många andra tidigare. Att jag upprepar det en gång till kommer inte få er att sluta använda skygglapparna.

• Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-25 15:28:40 följande:

Så det finns ett minoritetsfolk i Japan. Hur stor är den minoriteten då och hur stor anser du att den kulturella skillnaden mellan dessa två folk är? Hur stor är den kulturella mångfalden och vad positivt bidrar den med?

Det andra du beskriver är inte mångkultur utan kulturella influenser och de sistnämnda kan man tillgodogöra sig även som en homogen kultur. Man kan ta intryck av andra kulturer och justera sin egen därefter utan att leva i en mångkultur. Det är precis som med dina berömda ”turkiska” kåldolmar.

Kulturella influenser är när man får McDonalds, inte när man tvingas till massiva förändringar av gamla kulturmönster. Kulturella influenser ÄR mångkultur.

Jisses, läs själv istället för att få mig att skedmata dig med info! Ainu-folket är väldigt annorlunda, och har länge betraktats litet som samerna här. Och det var ett exempel, inte det enda. Lär dig läsa ordentligt, det underlättar fortsatt kommunikation.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?