• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    M Y L F skrev 2014-03-25 22:18:00 följande:

När har jag sagt att jag värnar om sd? Jag har skrivit flera gånger att jag är ingen sd are. Däremot så förstår jag varför sd har framgång hos folk. Sedan är jag för demokrati och då gäller att alla partier respekteras. Jag respekterar att miljöpartiet vill ha fri invandring men jag håller inte med och jag undrar hur man tänkt finansiera allt. Sedan undrar jag hur man kan kalla sig miljöpartiet och samtidigt så motsägelsefullt vilja förflytta stora folkmassor vilket innebär enorm miljöpåverkan. Människor och miljö går liksom inte riktigt ihop. Moderaterna som jag röstat på har svikit i allra högsta grad och i princip så ser varenda parti likadant och spottar ur sig valfläsk som aldrig kommer att hållas. Jag är en person som har ett väldigt politikerförakt och inget parti i sittande riksdag är min röst värd.
    Det där är ju riktigt intressant. I tråden där SD-sekten diskuterar med SVP-sekten om det behövs ett nytt miljöparti var det en som skrev:

"Vill man "rädda" så många som möjligt och se en befolkningsökning av sällan skådat slag så ska man flytta folk från U-länderna till I-länderna. Är man mån om miljön så hjälper man på plats och man kan även hjälpa på olika sätt. Miljömässigt är det bättre att hjälpa dem med steriliseringar än att ge dem mat och vatten till exempel"

Som vanligt utgår bägge sekterna från att invandrare som kommer hit skaffar fler barn än en sektmedlem har hjärnceller, trots att alla tillgängliga fakta visar att att å inte är fallet - men det mest intressanta är den nya aspekten på "hjälpa på plats" som inte ger utrymme för vatten och mat med väl steriliseringshjälp.

Mot bakgrund av att SVP-sekten gärna tar till kniven så får man ju hoppas att sekten inte beger sig utomlands för att hjälpa på plats.

Någonstans där i gränslandet mellan SD och SVP finns det ett embryo till ett Miljöparti (R) - där R inte står för revolutionärerna utan för rasisterna.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-25 22:59:52 följande:
    Du kan väl fördjupa dig i Migrationsverkets och SCB:s statistik om du vill utmana "teorin". Tills dess får du nöja dig med bifogad länk. Du kan förmodligen själv räkna ut att majoriteten inte är från närområdet (vilka skyddsskäl har i så fall Nordeuropeer)?

Man räknar t.ex. med att det finns ca. en halv miljon muslimer i Sverige. Jag kan nog garantera att majoriteten ursprungligen inte kommer från norra Europa.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f1...
    Kanske, kanske inte - många muslimer kom från baltstaterna kring andra världskriget.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Hummelnr12 skrev 2014-03-25 20:27:16 följande:
    När Åkesson skall komma till en gymnasieskola i Trelleborg så får eleverna inte ställa frågor till honom. Om detta händer så finns risken att eleven/erna kommer att tystas.........vad nu det betyder. På tal om demokrati. Inget att parti får besöka skolan återigen demokratiskt

Ja jag läste om det där, helt sjukt. Säpo-vakterna hade tydligen sagt åt eleverna att sitta tysta och inte ställa frågor.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 00:37:50 följande:

Ja jag läste om det där, helt sjukt. Säpo-vakterna hade tydligen sagt åt eleverna att sitta tysta och inte ställa frågor.
    Säpo verkar fan skydda SD litet väl alltså... beyond the call of duty, så att säga...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 20:04:00 följande:
    www.etc.se/inrikes/har-portas-etc-av-sapo-fra...

Mjaha, då ser vi att Säpo återigen går SDs ärenden. Men visst, man kan ju se det som "lika för lika" med tidigare nämnda skola... om man bortser från den massiva skillanden mellan skolelever och Säpo-agenter...

Ja SÄPO är nog SDare allihopa.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 15:11:54 följande:
    "Gustav Kasselstrand, SDU:s förbundsordförande rasar över elevernas manifestation. 

”Demokratisk skandal! SDU blockerades på Globala gymnasiet och kom aldrig in på skolan. Polisen stod handfallen. Ett hot mot demokratin”, skriver han på Twitter""

Japp, barn och unga är ett hot mot demokratin. Att uttrycka sin åsikt är ett hot mot demokratin. Att inte hålla med SD är ett hot mot demokratin. Drömmer

Vissa elever mådde så dåligt över detta att de låste in sig på skoltoaletterna och grät.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/skola/article18597178.ab

Överdrivna reaktioner kanske?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • M Y L F
    effemgea skrev 2014-03-25 23:01:21 följande:
    Det där är ju riktigt intressant. I tråden där SD-sekten diskuterar med SVP-sekten om det behövs ett nytt miljöparti var det en som skrev:

"Vill man "rädda" så många som möjligt och se en befolkningsökning av sällan skådat slag så ska man flytta folk från U-länderna till I-länderna. Är man mån om miljön så hjälper man på plats och man kan även hjälpa på olika sätt. Miljömässigt är det bättre att hjälpa dem med steriliseringar än att ge dem mat och vatten till exempel"

Som vanligt utgår bägge sekterna från att invandrare som kommer hit skaffar fler barn än en sektmedlem har hjärnceller, trots att alla tillgängliga fakta visar att att å inte är fallet - men det mest intressanta är den nya aspekten på "hjälpa på plats" som inte ger utrymme för vatten och mat med väl steriliseringshjälp.

Mot bakgrund av att SVP-sekten gärna tar till kniven så får man ju hoppas att sekten inte beger sig utomlands för att hjälpa på plats.

Någonstans där i gränslandet mellan SD och SVP finns det ett embryo till ett Miljöparti (R) - där R inte står för revolutionärerna utan för rasisterna.

Det den personen skriver är ju helt rätt, men man får ju utveckla det lite till. Delvis så är vi för många människor på jorden och delvis så använder en del av dessa människor alldeles för stora resurser.

I U-länder så är dom redan för många och fler blir dom, i I-länder så utnyttjar vi jordens resurser så att jorden i princip håller på att utarmas. U-länder vill ha det som I-länder har. Inget konstigt alls. Det är problem som kan lösas med att hela jordens befolkning faktiskt krymper dramatiskt i alla delar av jordens hörn.

Ett sätt att minska befolkningen är att sluta att bota sjukdomar och att låta naturen ha sin gilla gång. Där är jag antagligen inte så fel ute, för jag tror att det kommer att bryta ut en sjukdom som vi inte rår på och så har naturen sett till att avbefolka jorden på ett naturligt sätt.

Jag är övertygad om att vi är inne i slutfasen av homosapiens existens, om inte av sjukdom så av krig eller någon stor naturkatastrof.

• sjuttiofemman
    M Y L F skrev 2014-03-25 20:04:31 följande:
    Nej jag har förstått att svenska lagar och regler är det många som inte bryr sig om. Att ta emot fattiga till ett bättre liv är faktiskt inte vårt ansvar. Att ta emot människor som behöver skydd är däremot det. Att människor som är i skyddsbehov kommer i kläm för att dina fattiga polare ska komma hit är inget som bekymrar dig.

Jag uppmanar dig att läsa merit wagers blogg så inser du att människor med reella behov blir drabbade av missbrukande människor. Men självklart ska fattiga komma före krigsflyktingar...

Och det är de med skyddsbehov som får mest skäll av de som befinner sig på din politiska sida, dessa personer beskylls för att vara analfabeter, outbildade och vara orsaken till att svenska skolan har stora problem. Så du tycker alltså att vi ska ta emot fler människor med skyddsbehov? I så fall kanske Sd-lobbyister och andra skulle sluta beskylla dessa personer för allt ont i samhället..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?