• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-26 11:49:45 följande:
    Absolut inte. HUR påverkar det dig negativt att folk slänger sina ID-handlingar när de kommer hit? Och kanske till och med ljuger för Migrationsverket för att få stanna? 
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svensk-man-doms-for-folkmord_8281724.svd

Denna juvel hade ex inte kommit in med hårdare kontroller?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 08:34:41 följande:

Ja SÄPO är nog SDare allihopa.
    Nej, men det verkar som att vissa av deras agenter kanske är litet för partiska. Det är inte okey att tala om för skolungdomar att det inte får ställa frågor, att hota anställda med uppsägning för att de protesterar, eller att tysta journalister på ett öppet event.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 08:41:46 följande:
    Vissa elever mådde så dåligt över detta att de låste in sig på skoltoaletterna och grät.

www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/skola/a...

Överdrivna reaktioner kanske?
    Kanske, kanske inte. Med tanke på vad SDs toppolitiker säger så är det nog inte alldeles förvånande reaktion.

Och intressant, igen en länk från Aftonbladet. Trodde ni hatade dessa "lögnaktiga kvällsblaskor"?
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-26 09:45:41 följande:

Det den personen skriver är ju helt rätt, men man får ju utveckla det lite till. Delvis så är vi för många människor på jorden och delvis så använder en del av dessa människor alldeles för stora resurser.

I U-länder så är dom redan för många och fler blir dom, i I-länder så utnyttjar vi jordens resurser så att jorden i princip håller på att utarmas. U-länder vill ha det som I-länder har. Inget konstigt alls. Det är problem som kan lösas med att hela jordens befolkning faktiskt krymper dramatiskt i alla delar av jordens hörn.

Ett sätt att minska befolkningen är att sluta att bota sjukdomar och att låta naturen ha sin gilla gång. Där är jag antagligen inte så fel ute, för jag tror att det kommer att bryta ut en sjukdom som vi inte rår på och så har naturen sett till att avbefolka jorden på ett naturligt sätt.

Jag är övertygad om att vi är inne i slutfasen av homosapiens existens, om inte av sjukdom så av krig eller någon stor naturkatastrof.

Men så bra, då åtar du dig att låta dig själv eller dina barn självdö vid nästa dödliga sjukdom alltså?

Vi är inte för många, det är en myt. Men visst, vi behöver förbättra resursfördelningen, vi behöver bli bättre på att ta hand om planeten. Men det är görbart - problemet ligger i att folk hånar just de som försöker hitta lösningar på allt detta (dvs tex MP och folk med miljötänk).

Jag rekommenderar att du ser litet TED-talks av Hans Rosling, han förklarar sådant långt bättre än jag kan.

http://www.ted.com/talks/hans_rosling_and_the_magic_washing_machine

http://www.ted.com/talks/hans_rosling_on_global_population_growth

Finns många fler, bara att söka på hans namn.

• Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-03-26 11:38:12 följande:
    Det vet ju inte du. Du tror bara på det du läser i bloggen. Du kommer ju inte därifrån dessa människor kommer, så hur kan DU ens säga att "vi tar in fel människkor"?
    Och vad är "fel människor" ens? Ska vi bra rädda de som vi har nytta av, och skita i resten? Det är ju inte alls nykolonialistiskt...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:45:53 följande:
    Om man inte orkar läsa så orkar jag inte förklara. Jag har inget emot folk som är i reellt behov av skydd. Jag välkomnar faktiskt dom 152 Kongoleser som ska komma som en del i flyktingkvoten.

Vad jag har problem med, är människor som kommer hit för enbart ett bättre liv. Det är fullt förståligt, men jag har faktiskt ingen lust att lägga pengar på någon som på falska grunder tar sig till Sverige och sedan ljuger sig blå för att få stanna. Det är ett faktum att mer än 80% av alla som kommer har slängt sina id handlingar eller kommer med falska sådana. En majoritet av sk ensamkommande barn är inga barn, i bästa fall handlar det om 20% som är under 18 år.

Kan du förklara hur och varför vi skulle ta hand om hela världens fattiga här i Sverige? Tycker du själv att det är ok att det kommer mängder med folk som ljuger sig in i Sverige? Är det ok att vi inte vet vem vi släpper in och vad deras agenda är?

Sedan den absolut viktigaste frågan, hur ska vi ha råd med att ta hand om alla förutom att sno hälften av allas löner, inte ens det kommer att räcka, det blir en droppe i havet? Hur ska vi få igång bostadsbyggande där det enda intresse bolag har är vinster? Vem ska ha råd att bo i dom bostäderna? Och framför allt, den missvisade siffran på 8 % arbetslöshet, är nog i verkligheten mer än 15 %, hur ska vi fixa jobb till alla?

Tycker att det vore intressant att höra hur vi ska lösa dessa stora problem. Sedan undrar jag NÄR blir den invandring vi har idag lönsam? Idag förstår ju en vanligt intelligent människa att det inte är en vinst att ta emot en massa människor, men frågan är när och blir det någonsin en vinstaffär för samhället, eller är det bara privata aktörer som kommer att vinna på invandringen?

Att sitta och ljuga ihop att det är en vinst för samhället lönar sig inte i längden. En dag stannar karusellen och vem ska man då lägga skulden på?

Då är vi tillbaka där igen då - nej, det är ingen omedelbar vinst att ta in människor, oavsett om de kommer över gränsen eller genom vaginan (eller kejsarsnittet). Det går snabbare att få ut vinst av de som kommer över gränsen än de som föds här, mycket snabbare dessutom, med mycket lägre insats oftast. Så är det ekonomin du oroar dig för ska du nog yrka på tvångssterilisering av alla i Sverige och hurra för arbetskraftsinvandring.

Övriga frågor tycker jag du ska ta med vänstern, de försöker komma med lösningar på just de problem du tar upp, tex bostadsbyggandet och liknande.

Och jo, det ÄR vinst för samhället. Det är ingen lögn, det är fakta.
  • Flash Gordon
    Naranjos skrev 2014-03-25 17:09:19 följande:
    Motsvarande procentandel i Sverige skulle således bli knappt 150.000 personer. Dvs den volym vi når upp till under mindre än två år. 
    Dessutom kommer en absolut majoritet från närområdet. Översatt till svenska förhållanden tror jag inte många personer hade haft några som helst problem med den invandringen - om den kom från Tyskland, Belgien, Holland, Norge, Danmark och Finland.

Nåja, om ingen annan noterat det så kan vi lägga på några hundratusen till där i japan eftersom alla minoriteter inte räknades in i de 1,6 procenten.

Från 2 miljoner till kanske 2,3-2,5 miljoner – om vi är generösa. Kanske så många som 2% av de som bor i Japan skulle alltså inte vara etniska japaner.

Motsvarande kanske upp emot 180000 till 200000 utlänningar i Sverige
  • overdose
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 14:44:14 följande:

Hahahaha, extremhögerns "thinktank" gör det igen... {#emotions_dlg.djavulsk}

Vill du då inte förklara för oss vad det du citerar är för  saker, och står de i motsats till något? Berätta för oss vad i propositionen som är ondeskfullt och varför du vill ge ditt stöd. Vad är påskkyckling, vad är julskinka, varför måste du ha det, i motsats till det som inte vill ha det?

• Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-26 14:18:58 följande:
    Kanske, kanske inte. Med tanke på vad SDs toppolitiker säger så är det nog inte alldeles förvånande reaktion.

Och intressant, igen en länk från Aftonbladet. Trodde ni hatade dessa "lögnaktiga kvällsblaskor"?

Dra inte in mig i den diskussionen. Jag har sagt att jag länkar friskt från alla håll.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?