Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Någon från Uppsala?

tattines skrev 2013-11-27 17:48:02 följande:
    Åh vad mysigt! Vi väntar nog till RUL även om det är jättejobbigt. Känner mig inte ett dugg gravid så skulle vara kul att se en liten därinne ändå. Kul att ni är nöjda iaf! :)

Det var verkligen en lättnadskänsla att få se att allt var ok. Rekommenderar Studentgyn om du ångrar dig! Jag tror inte att jag skulle fixa att vänta ända till RUL, så jag blir lite impad om ni väntar :)
  • Spionen

Ja usch vad det blåser! Skönt att man bor i ett bastant stenhus :P Lycka till på vul, berätta hur det gick :)

Jag mår okej, men har lite problem med aptiten. Kan knappt äta varm mat... Clementiner, glass och hallonkräm går bra, men annars har jag jättesvårt :( Har ni några tips?

Annars har brösten vuxit (fasen, de var redan stora...) samt är ömma. Mår illa på kvällarna, blir lätt yr och är ganska gasig.

• Spionen

Vilken uppmärksam flicka du har! Hur tror du hon kommer reagera när du berättar?

Här är det ingen som anar något, men sen så är det ju bara jag och sambon hemma. Jag trodde att mamma skulle ana, eftersom jag alltid är chaufför nu för tiden när det bjuds på vin. Men hon har inte frågat i alla fall! När hon väl får veta vet jag dock att hon kommer gråta av glädje ;) Hon längtar efter barnbarn!

• Spionen

Åh va kul att se den lille vara lite större! Jag ska på vul igen den 18:e. Då ska jag vara i vecka 10+0 enligt mina beräkningar, men jag tror jag också blir tillbakaflyttad lite. På senaste vul tyckte gyn att den verkade vara några dagar yngre än vi trodde, men han kunde inte se exakt.

• Spionen

Det går nog bra att vara utan sonen Tattines, men jag förstår att det kommer kännas konstigt. Men är det inte lite skumt att syskon inte får vara med?

Jag gjorde misstaget att åka på en dagskryssning till Åland igår i stormen... Brukar aldrig bli sjösjuk, men fy fan vad jag mådde dåligt... Spydde upp allt jag åt, bodde praktiskt taget på toaletten... Svärföräldrarna var med och undrade nyfiket vad sjutton det var för fel på mig. Så det slutade med att vi berättade nyheten för dem :) De blev otroligt glada, och farfar fällde till och med en tår! Det var väldigt kul!

• Spionen

Idag var vi på inskrivning! Allt gick kanonbra :) Gick idag in i v 10. Vi ska göra KUB-test efter nyår och fick tid för RUL den 14 feb, på Alla Hjärtans Dag.

Har ni varit på inskrivning ännu?

• Spionen

Jag lämnade också prover idag. Lyckades också med konststycket att springa in i en bekant i väntrummet :P Hennes mamma och min mamma är bra vänner så jag var tvungen att be henne vara tyst, vilket hon såklart skulle vara.

KUB kostar 1500kr, vilket jag tyckte va dyrt och tänkte strunta i. Det var sambon som insisterade och tyckte vi skulle göra det.

• Spionen

Nilla81: Vi berättar för min familj på julafton tänkte vi! Då är jag i vecka 11 typ så det känns ganska tryggt. Får se vad de säger på vul den 18:e.

Välkommen hit mammais!

• Spionen
    tattines skrev 2013-12-15 10:50:01 följande:
    Kom lite blod på pappret i fredags. Ringde BM och berättade och kände mig lugn efter vårat samtal. Idag kom det mer och var en liten "klump" med, inte jättestor, någon cm kanske. Såg ut som en mensblödning. Ringde gynakuten och skulle ringa tillbaka om det började blöda mer eller om jag får ont. Hon sa att jag inte hade några starka tecken på mf men man blir ju så orolig :( Är omkring vecka 11+0-11+3. Skulle vila och ta det lugnt..inte lyfta sonen eller något annat. Håller tummarna för att det avtar och att allt är som det ska..

Förstår verkligen att det känns jobbigt! Usch, stackars dig :( Men det behöver ju verkligen inte vara något, många har ju småblödningar vad jag förstått. Håller alla tummar och tår för dig!
Svar på tråden Någon från Uppsala?