Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Glukosbehandling har jag aldrig hört talas om! Varför gör man det? Det lät lite äckligt faktiskt, hoppas det går bra för er :)

• Spionen
    johannatys skrev 2014-01-23 19:50:03 följande:
    Va spännande, med första barnet tog det så lång tid innan magen började synas på mig men denna graviditet gick det fort. Jag är så otroligt stolt över magen också så jag gör allt för att framhäva den med tajta kläder och skärp :) hehe. Förstår att du är otålig, har ni börjat köpa något än till bebisen? 

Ska ni kolla kön föresten och vad tror ni?

Åh vad avis jag blir! Vill också kunna visa upp magen :) Slappnar jag av i en tajt tröja nu ser det mest ut som att jag ätit för mycket, haha.

Ja, vi har köpt lite. Vi försöker hålla nere kostnaderna (vi sparar till en kontantinsats) så jag har gjort lite billiga fynd på blocket. Hämtade ett skötbord med byrå förra veckan för 200kr och igår lyckades jag ropa in en Brio skötväska för 60kr :) Känns bra! Hade turen att vinna ett babyskydd också haha... Har ni köpt något? Ni kanske har det mesta kvar från dottern? Vad säger hon om att få ett syskon? :D
  • Spionen
    Längtan 86 skrev 2014-01-24 00:01:46 följande:
    Glukosbelastning gör man för att kolla om det finns risk för att man kan graviditetsdiabetes.

Ok. Min svägerska hade graviditetsdiabetes, det lät inte alls kul. Hoppas du klarar dig ifrån det!
  • Spionen
    johannatys skrev 2014-01-25 17:34:03 följande:
    Jag är lite rädd för det också ibland att folk ska tro att jag bara ätit lite för mkt av julbordet. Kom till jobbet i tisdags med tajta kläder och då drogs blickarna till magen direkt och det blev lite chockade fast samtidigt sa de att de misstänkt något :)

Ja vi har allt kvar, förutom att vi hellre vill ha en vagga än spjälsäng denna gången. Roligt att ni hittat lite saker.

Hon ser jättemycket fram emot att bli storasyster och säger att det är hennes bebis som hon ska byta blöja på och ta hand om. Hon blir ändå tre år nu och är så snäll och förståndig. 

Vad vill ni köpa för något hus eller lägenhet

Jag ska börja jobba igen 10 feb, så jag hoppas faktiskt att jag också får lite mage tills dess :) Det är så snyggt med tajta kläder och liten gravidmage tycker jag!

Kul att er tjej längtar efter att bli storasyster! Det blir samma ålderskillnad mellan henne och bebisen som det är mellan mig och min lillebror och vi har varit bästa vänner hela livet!
  • Spionen
    Aava skrev 2014-01-28 19:42:45 följande:
    Hej! Här en till med mage. Om allt går bra kommer vår tredje tjej 13 juni.

Hej och välkommen! Va kul med en till :) Mysigt med tre barn! Hur gamla är dina två första?
  • Spionen

Jag mår oförskämt bra! Lite ont i ryggen bara, tror det beror på brösten som numera ser ut som två stora, hårda ballonger fyllda med mjöl typ. Astunga är dem, så jag får ha sport-BH hela tiden. Annars är det verkligen spökveckor för mig nu!

I morgon är det dock bara två veckor kvar till RUL! Vi ska inte kolla kön har vi bestämt, utan tar det som en överraskning :)

• Spionen
    Nilla81 skrev 2014-01-30 22:08:50 följande:
    Mår bara bra. Vissa dagar halsbränna men inte så ofta. Haft ett blodtrycksfall och sen lite problem med ischias men det har jag haft vid varenda graviditet samt efter. Känna som en vana.

1,5 vecka kvar till UL längtar.

känner av den lilla varje dag nu. Inte så ofta men minst 1 gång/dag. Himla mysigt.

vi kommer kolla könet men inte för att kunna köpa saker utanför att vi är för nyfikna för att kunna vänta

Åååh kan du känna bebisen röra sig alltså?! OMG avundsjuk!!!
  • Spionen

Va mysigt! Längtar så mycket! Känner verkligen ingenting nu, tror knappt jag är gravid, så en liten buff skulle vara välkommen!

Svar på tråden Någon från Uppsala?