Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Någon från Uppsala?

Hur går det tattines? Hoppas allt är väl!

• Spionen
    tattines skrev 2013-12-17 21:53:10 följande:
    Blöder fortfarande :( Pratade med gynakuten idag igen och de sa att det inte behöver vara någon fara så jag hoppas verkligen det. Vill bara att det ska sluta. Livrädd att vakna upp i en stor blodpöl. Hoppas, hoppas att liten därinne mår bra..

Jag kan liksom känna din oro ända hit :/ Usch va jobbigt, jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt är okej! Jag har haft turen att inte blöda det minsta lilla, men ändå är jag nervös varje gång jag är på toa. Kan bara föreställa mig hur orolig du är :/
  • Spionen

Neeej!!! Stackars er :( Det är verkligen det värsta som kan hända. Varför är det så orättvist? Beklagar verkligen :(

• Spionen

Jag hoppas verkligen att det tar sig igen för er och att det går vägen nästa gång! Alla tankar till er.

• Spionen

Fast mina tankar finns hos tattines nu, tänkte jag att ett glatt besked kanske kan höja stämningen lite. Men det känns konstigt att skriva om lycka efter det hemska som hänt :/

Jag var på vul i går och fick se lilla pytte där inne. Den sprattlade och vinkade! Allt såg bra ut, och jag är så långt gången som jag trodde (v10+0 då). Kändes otroligt skönt att den levde efter se kritiska veckorna, då min oro för MF inte ville lugna sig... Nu känns de dock mycket bättre :)

• Spionen
    mammais skrev 2013-12-21 11:04:53 följande:
    Vad kul! Och skönt att få veta.

Min bm har sagt åt mej också att göra de för att minska oron och få reda på hur långt gången vi är.

Vart gjorde du de någonstans?

Ja, jag tror att det är väldigt bra att lugna sig så mycket det går. Ofta när det blir MF dör ju bebisen några veckor innan kroppen reagerar, och de kritiska veckorna är ju just innan v 12.

Jag gjorde mitt vul på Studentgyn på Studenthälsan! De har superbra gynekologer, och ställer inga konstiga frågor. Bara att ringa och boka :) Kostar 300kr. Du behöver inte vara student.
  • Spionen
    mammais skrev 2013-12-21 20:05:26 följande:
    Ja jag vet ju sist hur det var, och det vart ju jätte jobbigt. Så nu känner man nästan efter alla symptomen varje morgon för att man är rädd att det ska hända igen.

Ok, funderade faktiskt på att ringa dit. Nu ska jag helt klart göra de.

Tog lång tid att få en tid där?

Nej, inte alls faktiskt. Första gången jag ringde var en fredag, och jag fick tid onsdagen efter. Nu har de väl säkert julstängt dock, kan jag tänka mig...
  • Spionen
    mammais skrev 2013-12-22 16:08:45 följande:
    Ok men då fick du tid ganska fort.

Säkert julstängt nu som du skrev, men kan ju hoppas på nästa kommande vecka :)

Hur mår du nu då? Syns det något på magen?

Lova att berätta när/om du varit på vul :)

Jag mår relativt bra, har klarat mig från illamåendet. Har svårt för viss mat, väldigt trött och extremt jobbiga bröst. De växer, kliar och ömmar. Men det syns inget än, och har faktiskt gått ner 2 kg sen jag plussade... Längtar efter bebismagen dock :)

Hur mår du själv? Bebismage än? :D
  • Spionen

Hej allihopa, och god fortsättning!

Nilla: kul med barnvagn! Har alltid gillat Brios modeller. Vi kommer ta över sambons systers vagn, men jag vet inte ens vad det är för modell :P Blir spännande att se.

Jag gick in i v13 idag! Skönt, den mest kritiska delen är avklarad :) Nu vet större delen av släkten och alla är superglada. Det börjar bli verkligt nu! Jag och sambon pratar om vad vi kan förbereda redan nu, så man inte behöver köpa allt i juni liksom. Säng och vagn är klart iaf, det är skönt. Nu kollar jag Blocket nästan dagligen efter skötbord, selar osv ifall man hittar något fynd :) Vi ser det lite som en utmaning att komma undan så billigt som möjligt, haha.

Har ni börjat med några inköp?

• Spionen

På mig syns ingenting än, iaf inte på magen... Har dessutom gått ner 2 kg :/ Dock är brösten gigantiska, haha!

Svar på tråden Någon från Uppsala?