Inlägg från: Spionen |Visa alla inlägg
  • Spionen

Någon från Uppsala?

mammais skrev 2014-01-14 17:09:23 följande:
    Vart har ni eran bm?

Jag går på flogsta vårdcentral, har både husläkare, distriktsköterska och bm där.

Jag går på Svartbäckens VC. Min husläkarmottagning hade ingen MVC tyvärr :( Men är jättenöjd med min BM än så länge! De har bra läkare där och hjälper mig hålla koll på TSH-värdet (sköldkörtelproblem) vilket är himla skönt att slippa tänka på! Springer där och lämnar blodprover hela tiden tycker jag :P
  • Spionen

Nilla: Hade aldrig hört talat om havandeskapspenning förrän nu! Googlade lite men kom på att jag nog inte kan få den beviljad. Är sjukskriven nu och ska förhoppningsvis tillbaka till jobbet i feb/mars men på 25% först. Har du fått den beviljad med tidigare graviditeter?

• Spionen

Igår var jag på Mammaträff på min BVC. Det visade sig mer vara en ren info-träff med 8-10 mammor som gått ungefär lika långt. Det var dock väldigt bra info från BM, dietist och en sjukgymnast. Faktiskt ganska trevligt! Men om ni är sugna på att ses i den här gruppen är jag på :) Alltid kul att bara ha en snack-stund och jämföra magar ;)

• Spionen
    tattines skrev 2014-01-16 13:28:53 följande:
    Det var falskt alarm :/ Ingen mer blödning så ingen mens..

Tattines, jag hoppas verkligen att det kommer igång snart igen för er! Håller alla tummar!!
  • Spionen
    Josand01 skrev 2014-01-16 04:37:09 följande:
    Hej och nej, har inte skrivit in mig än då jag fortfarande är på semester i Thailand... Plussade precis när vi kom ner- hade inte vågat hoppats på att vara gravid redan! Nojar lite över att jag inte tar någon folsyra eller gravidvitaminer men jag vräker i mig färsk frukt och grönsaker. Jag är i sjunde veckan, du? Några tips om vilken MVC man ska välja?

Gött med Thailand! Sola lite åt mig också ;)

Jag är i v15 nu! Äntligen går det liiiite snabbare :) Jag går på Svartbäckens Vårdcentral, för att den ligger närmast hemifrån. De har varit toppen hittills! Annars har jag faktiskt ingen koll på MVC:er i stan måste jag erkänna...
  • Spionen

Mammais: Men fy vilken fräck läkare!! Snacka om att bara gå efter fakta... Alla graviditeter är ju olika, bara för att statistiken säger att de flesta mår bättre efter v12, betyder ju inte att alla gör det. Hoppas hon lyssnar bättre nästa gång.

Jag är sjukskriven pga utbrändhet och har varit hemma sedan juni -13. Det är en lång historia, men kortfattat gick vi från 3 pers till 1 (jag) på min avdelning, så jag satt ensam kvar med 60 underställda... Det var hemskt, hela jag gick sönder efter ett halvår med det arbetssättet. Så graviditeten kom lite som en överraskning, och jag tror att det är mycket tack vare den och min stöttande sambo som jag mår mycket bättre :) Hoppas nu att jag kan börja jobba 25% snart, det vore skönt att ha kommit tillbaka till jobbet innan mammaledigheten.

• Spionen
    Längtan 86 skrev 2014-01-17 12:34:51 följande:
    Tack . Jo det gick fort. Förra graviditeten blev till med hjälp av ivf eftersom jag har pcos och denna var spontant så det kom som en stor överraskning .

Välkommen! Håller med tattines, vilken härlig överraskning! Hoppas det går vägen!
  • Spionen

Haha, jag bloggar, men om något helt annat än graviditet :P Jag är en nagellacksjunkie och bloggar om nagellack och nagelvård. Självklart får ni kika in där om ni gillar nagellack i alla former :)

www.sannasnaglar.blogspot.se

• Spionen

Testar att lägga in bild från mobilen... Ser ni den? Tog bilden på mitt plus :P

• Spionen

Hej på er! Tog nya magbilder imorse, v16 idag :) Jag tycker mig ana lite skillnad, men inte mycket... Har någon cm överskott runt magen också 8) Ser ni någon skillnad? Första bilden är v 10

Svar på tråden Någon från Uppsala?