Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Btw... är någon här med i nån facebookgrupp för äldre som ska ha barn i år typ?

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • DragonWoman
    Lagombutwhy skrev 2014-05-19 09:50:07 följande:
    Precis klar med KUB-ul, fick 1:20000. Vi är helt chockade! Hade ställt in oss på dåligt resultat med mkp som nästa steg..fick ju 1:7000 för 7 år sedan o har nyss fyllt 40. Otroligt! En krabat på ca 7,5 cm viftade på armarna åt oss :) Stor lättnad infinner sig

Grattis
  • DragonWoman
    kajsamupp skrev 2014-05-19 21:19:32 följande:
    Dragonwoman: Kanske är det så att du behöver järnsprutor, om din mage faktiskt inte pallar järntabletterna utan att du ska behöva ligga dubbelvikt? Hade en kompis m Hb 90 som bara inte kunde ta tabletter (mer fobi) och hon fick spruta istället. Men det var ju krångligt eftersom det måste ges av ssk flera gånger i veckan, eller hur det nu var. Men kanske hellre det än ligga jättelågt, du lär ju inte direkt kunna fylla några lager med vanlig mat så länge du är gravid i alla fall.

Lagom: Grattis till fint resultat och söt bebis smile1.gif
    Värt att kolla upp iaf. Tagit hemofen eller vad det heter nu i 2 dagar har fått molande i magen av det med. Bm var ju inte på plats idag utan får vänta till fredag innan hon är tillbaka *suck*  går in i v 22 (21+0) imorgon och vill iaf försöka få upp depån lite innan bf. Googlat lite på just låg depå och det kan orsaka en hel del, bl a att man blir mer blödningsbenägen. Blödde över 1 liter med lillan förra året och vill inte vara med om det igen. Hade godkänt på mina hb-prover hela tiden men de är ju ganska missvisande ändå.
  • DragonWoman

Fan ta allt som har med vidriga jävla karlar att göra!

Nu får jag lösa allt med barnvakt mm inför förlossningen för den där jävla ursäkten till karl kommer inte i närheten av mig mer nu! Väljer allt annat än sin familj. Allt handlar om att han ska få göra nått kul, få lugn och ro och vadå hjälpa till, innebär barn ansvar?
    '

Är så jävla arg nu att jag kokar!

• DragonWoman

Han är inte pappa till de 2 första.

Han prioriterar bilar, bilträffar, öl, trädgård o allt annat han tycker e kul före barn o familj. Han hjälper aldrig till med sin dotter. Han kommer hit efter jobbet och då ska maten vara klar, det ska vara städat och jag ska klä mig som han gillar. Sen stannar han nån timme innan han ska till garaget eller hem till sig. Är så jävla trött på att han alltid gör det han vill och om jag vill göra nått så gnäller han o tycker vi ska umgås som familj. Fast det innebär att hålla på i hans trädgård. Eller göra nått han vill som en långpromenad i skogen med en bökig vagn. Extra skönt med foglossning att hoppa omkring bland stubbar!

Jag ska mao ta hand om ungar, hem, honom, tvätt, städ osv och ställer man minsta krav på honom då är jag hemsk osv....

Min stora tills nu hemliga sorg är att han inte ser fram emot den nya bebisen. Han känner inget inför den alls tydligen Gråter känns ju sådär lagom kul att bebis bara är önskad av mig nu....

• DragonWoman
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-21 00:15:40 följande:
    Men varför ska du sköta barn som inte är dina och han sticker hemifrån när hans barn är där för att umgås med honom. Nä du får ta ett allvarligt snack med pojken så han växer upp och blir man. Hans barn hans ansvar.
    Han har bara 1 barn än så länge, den lilla vi fick förra året. Bebis i magen är hans med. De 2 andra barnen är mina med andra pappor. Grabben som är 7 ser honom som en pappa men han tar inte hand om honom riktigt heller, gnäller bara för att han är hyperaktiv och hittar på saker jämt. Han ska Adhd utredas. Den äldste bor hos sin pappa. Men iaf, jag får alltså ta hand om 1 åringen, 7 åringen och snart en liten till ensam.
  • DragonWoman

Tack för erat stöd tjejer, det betyder en hel del Hjärta

Satt o pratade med hans ex igår, hans beteende är inget nytt och hon rycker in nu och ska prata vett med honom. Han har en tendens att utmåla sig som offer men det köper ju inte hon. Är skönt att få stöd av nån som verkligen vet hur han funkar

Får se framåt hur det blir. Är fortfarande i stadiet klösa ögonen ur honom men kan han försöka ändra sitt beteende kan det finnas hopp men det kommer kräva en del.

Usch, dags för sängen, morgonmöte ang sonen så måste vara lite mänsklig iaf...

God natt på er {#emotions_dlg.flower}

• DragonWoman
    Maramina skrev 2014-05-22 17:59:20 följande:
    Dragonwoman: Ursäkta, men vad är det för karlslok du har? Och hur kommer det sig att ni inte bor ihop nu när ni ändå ska få ert andra gemensamma barn? Fast det är klart, jag skulle nog inte heller vilja bo ihop med någon sådan omogen latmask...
    Jadu, jag har inte riktigt vågat på grund av tidigare killar. Visst hade jag velat bo ihop, då hade han inte kunnat smita på samma sätt men samtidigt giftigt. Om vi skulle gå isär då så är det ett rent helvete att hitta bostad här idag.
  • DragonWoman

23+1 idag o så less redan på att vara gravid. Jämt trött, sur, ont, gnällig, glömsk och kokar inombords så minsta värme ute tar musten ur mig. Nått positivt är ju att karln hjälper till mycket mer nu och nu är det även seriösa samtal om att flytta ihop... Vilket nästan är ett måste om jag ska orka när bebisen kommit....

• DragonWoman

Blä de hotar med 25+ i några dagar här... Blir nog premiärdopp i isvaken Vättern isf...

emjh... Vilken jävla chef... Facket borde få chansen att skälla på typen

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35