Gravidtråd för oss som är över 35

Testar en sak bara

Om du orkar ta ett snack till tycker jag du ska försöka - hur bra samtal kan det bli när du mår så här? Vore väl illa om ni tvingas göra om för att det var kassa förutsättningar?! Kan du ge sambon fullmakt? Om han varit med er i flera år bör han kunna anförtros det ansvaret även för dom
Hmm tur att de kunde flytta lite på mötet iaf.
Hur var det nu, varför ville du kolla på fv? Hur känns det nu?
Har ärligt talat ingen ork att hänga med i nyheterna överlag, och har svårt för att läsa om barn som dött lr far illa... Fast jag hör ju lite ändå om vad som sker, detta m kikhostan verkar hemskt
Grattis kroken
Ajdå! Läskigt. Och frustrerande när du inte får bättre stöd. Kanske du kan åka till Antenatal o be om hjälp pga oro?
Jag var inne på Antenatal i Gbg igår pga minskade fosterrörelser. Var rätt orolig då busbebis känts mindre frekvent o med mindre styrka i ett par dar. Ctg visade på bra hjärtljud men jag nöjde mig inte med det utan väntade in läkare o ul. Tog (faktiskt) hela dan i väntrummet där vi var många som behövde hjälp, men till slut så! Läkaren hittade ingen orsak men konstaterade att allt ser bra ut. Bra mängd fv, bra flöde i navelsträngen, bra andningsrörelser o rätt mått i fht gravvecka. Puh. Nu är jag sjukskriven sista tiden, såååå skönt att få vila!
Pol - Ja, alla tar sig fram fortare än vad jag gör, riktig snigeltakt just nu.
emj - Grattis, då är ju nästan halva körkortet fixat ju! Snyggt jobbat. Kom ihåg att ta hand om dig också bara, eller hur?
Dragonwoman - Vilken vecka är du i nu? Gör dina sammandragningar ont?
Jag känner typ inget, annat än att det trycker lite neråt och jag behöver skrida sakta fram för att det inte ska kännas obehagligt. Får väl sammandragningar ibland, anar jag, men har svårt att skilja dom från när bebis bullar upp sig på ena sidan av magen så den blir spänd av den anledningen. Har inga sammandragningar som gör det minsta ont, inget extra slem när jag torkar mig eller något alls som tyder på att det börjar bli dags. Urk. Vet att det är en vecka kvar nästan, till bf, men vid det här laget hade första dottern redan kommit för flera dagar sedan och jag hade liksom hoppats på att även nr 2 skulle komma lite tidigt.. Är dessutom lite orolig över att förlossningens början inte ska vara sådär jättetydligt (ex ha förvärkar flera dagar som inte utvecklas till något mer), vill liksom veta att nu är den igång, inte behöva vänta för att vara säker. Det tar minst 3 timmar för min mamma och syster att köra hit, och det skulle vara skönt om de hann hit utan problem innan vi behöver åka in. Men vi har så trångt så de kan liksom inte komma i förebyggande syfte en vecka innan..
Hej på er!
Jag är 39 år och väntar mitt första barn, testade positivt så sent som igår. Roligt att läsa om andra i ungefär samma ålder och era erfarenheter!
Den här åker snart upp på fejjan
Ok, här har åtminstone delar av slemproppen gått och vi har kallat in barnvakterna. Har sammandragningar ibland men de gör inte direkt ont, kanske lite mensvärk ibland. Med dottern gick värkarna igång ett halvt dygn senare så jag hoppas det kommer igång under natten/morgondagen.
Har sen i eftermiddags haft vm i sammandragningar. Fick lätt ont typ vid häcken. Nuhar det fflyttat sig uppåt och känns ömt eller vad man ska kalla det i murvan. Har ju egentligen aldrig haft en normal början på förlossningarna. 2 igångsättningar och en där det var kraftiga värkar nästan direkt på grund av att moderkakan lossnat lite.
Antingen är det ju bara förvärkar, nån förvarning eller så börjar det smyga igång. Är 21 dagar till bf. Nån som känner igen sig på beskrivning när det började för er?