• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Irmeline
    Insanejane77 skrev 2014-04-17 10:44:21 följande:
    Så skönt! Alla prover är tillbaka på normalnivå och flödet var fint och lillan lever loppan där inne :D
    Glad påsk!
    Underbart! Blir en glad påsk då! Glad
  • Lagombutwhy

Irmeline, fick tag i gynmott till slut o de avrådde också! Idiotisk gynekolog jag träffade förra veckan som inte verkade vara torr bakom öronen ännu, ung hård tjej. Borde återkoppla till henne o fråga vad hon håller på med :( Fick rådet att skaffa mjölksyrekapslar istället o försöka med det för obalansen..

• Irmeline
    Lagombutwhy skrev 2014-04-17 11:36:23 följande:
    Irmeline, fick tag i gynmott till slut o de avrådde också! Idiotisk gynekolog jag träffade förra veckan som inte verkade vara torr bakom öronen ännu, ung hård tjej. Borde återkoppla till henne o fråga vad hon håller på med :( Fick rådet att skaffa mjölksyrekapslar istället o försöka med det för obalansen..
    Bra att du fick svar. Och ännu en gång fick vi bevis på att man måste vara påläst själv.
    Hoppas mjölksyrekapslarna gör susen Glad
  • PoL
    Insanejane77 skrev 2014-04-17 10:44:21 följande:

Så skönt! Alla prover är tillbaka på normalnivå och flödet var fint och lillan lever loppan där inne :D
    Glad påsk!

Härligt!!!! glad påsk önskar jag med
  • Myc

Hej på dig! Hur har det gått? Vilken knasig läkare! Jag använder aloegel (egen utan paraben mm) och om jag har riktigt obehag använder jag manukahonung rakt upp i hela härligheten. Det funkar hur bra som helst!

Lagombutwhy skrev 2014-04-17 08:52:34 följande:
    Fick vagitorier utskrivna av gynekolog mot bakteriell obalans, men när jag läser bipacksedeln står det att de avråder från att använda dessa under första trimestern av graviditeten?! Jag är i v 9.. Någon här som har erfarenhet av detta, känner till produkten o kanske använt den??

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • Insanejane77

Lagombywhy: Fan inte klokt att man själv måste hålla koll på vilka läkemedel man får ta och inte när dom kommer direkt från läkaren! Upplever öht att det är på det viset inom vården, man får tjata och säga till och påpeka hela tiden, sen kollar dom i fass eller journalen och så till slut kommer ett erkännande att ja, så kanske man inte borde göra. Uselt!

Tur att du kollade!

• Maramina
    Myc skrev 2014-04-17 14:17:08 följande:

Hej på dig! Hur har det gått? Vilken knasig läkare! Jag använder aloegel (egen utan paraben mm) och om jag har riktigt obehag använder jag manukahonung rakt upp i hela härligheten. Det funkar hur bra som helst!

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
    Jag skulle INTE använda aloe eller andra naturläkemedel, särskilt inte för invärtes bruk som gravid! Bara för att det är naturligt behöver det inte betyda att det är ofarligt, snarare kan det vara tvärtom. Jag har tom för mig att jag har läst någonstans att just aloe kan användas som värkstimulerande...
  • Lagombutwhy

Insanejane, visst är det sjukt?! Jobbigt att inte kunna lita blint på sjukvården! Jag känner mig alltid så liten när jag är hos läkaren, man har sådan respekt. Denna gången däremot var hon så jäkla otrevlig o kort i tonen. Fräste o nonchalerade det jag berättade. Snorunge!! Har varit på Apoteket nu o köpt mjölksyrekapslar, håller tummarna att de hjälper! :)

• Myc

jag har koll Vet precis vad jag kan använda. sen ska alla alltid ta reda på egen info om vad de använder. Ville bara berätta vad jag använder.

Maramina skrev 2014-04-17 17:59:07 följande:
    Jag skulle INTE använda aloe eller andra naturläkemedel, särskilt inte för invärtes bruk som gravid! Bara för att det är naturligt behöver det inte betyda att det är ofarligt, snarare kan det vara tvärtom. Jag har tom för mig att jag har läst någonstans att just aloe kan användas som värkstimulerande...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35