Sessan78 skrev 2014-04-22 21:38:10 följande:
Jag är i v 26, 25+3 idag
Fy, jag håller alla tummar och tår för dig och hoppas att allting går bra!
kajsamupp skrev 2014-04-22 21:33:22 följande:
Oj, vad här skrivs. Tar typ en kvart att läsa igenom nu när jag varit borta några dagar.
Nu är jag tillbaka efter en påskhelg i finska obygden utan uppkoppling.
RUL gick bra, en till synes frisk bebis sprattlade omkring där inne

Är i v 20 nu och har stor mage och kan inte riktigt fatta att jag gått halva graviditeten.. Mår bra nu, inga symtom förutom lite andfåddhet och osmidighet..
Välkommen nya medlemmar! Och beklagar 111s dotter.
Sessan: Hoppas det lugnar ner sig så du kan åka hem snart!
Härliga nyheter! Grattis :)
Ser att ni pratar foglossning. Det är ett ämne jag inte kan komma ifrån en endaste just nu. Min foglossning var förr bara där fram men nu har det gått till baksidan av bäckenet och det gör så jävla ont att jag knappt står ut ibland! Jag har haft diskbråck några gånger tidigare och misstänker att jag har nervskador där sedan dess och nu när bäckenet luckras upp så påverkas ischiasnerven (fast bara i ena benet) och jag kan varken ligga eller stå för att komma ifrån eländet.
Hade ett foglossningsbälte vid min förra graviditet men det gjorde ingen skillnad då så jag gav bort det. Tror inte det är någon större ide att skaffa något nu heller då.
När jag ändå gnäller så vill jag passa på att nämna att jag har fått olidliga kramper hela nätterna! Allt nedanför naveln kan krampa och gå från sendrag till full kramp där jag inte kan röra mig på 3 sekunder. I framsidan av låret, baksidan, bakom knäet, i fötterna, vaden och mest vid skenbenet, där är det också värst smärta om krampen blir fullbordad för foten lägger sig uppåt och det gör skitont! Äter magnesium och kalcium och dricker mycket men det har ingen som helst effekt.
Så som det är nu så vaknar jag minst 10-15 ggr om natten med det här och måste ställa mig upp för att det ska släppa och ibland måste jag gå en sväng också för att få igång blodflödet. Lägg till 5 kissningar på det så kan jag konstatera att jag sover ganska illa just nu :D Frågade läkaren om krampen men det fanns absolut inget att göra åt mer än att stå ut. Någon mer som har det så där?
I v 32 och ska på tillväxt-UL i morgon. Det ska bli intressant att äntligen få veta hur stor hon är! Läkarna tror att någon någonstans i kedjan har mätt fel för man har mätt allt från 4% under snittet till 12% över. Det är inte speciellt viktigt själva storleken egentligen men bara så man vet ursprungsvikten så man märker om hon börjar växa sämre eller växer för fort plötsligt. Och så måste man vänta 2 veckor mellan varje mätning, annars visar den inte korrekt efter vad jag förstod. Hur som helst, utöver detta så mår jag bra! Alla värden har gått tillbaka till normalvärden och jag tuffar på i graviditeten som jag tycker känns som om den går alldeles för fort framåt.
Hoppas ni har det bra i det vackra vädret flickor!