• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Knytet

India, grattis o välkommen . Tror vi e många på tråden som är bra mkt mer oroliga nu än i tidigare graviditeter. Vi får stötta varandra så gott det går

Min huvudvärk kommer och går, just nu är det ok. V 17 o blöder fortfarande mer eller mindre varje dag. Är inställd på att ha det såhär hela graviditeten, jobbigt men uthärdigt sålänge jag vet att plutt mår fint. Jag känner ingenting, inte ens me ficklampan antar jag precis som sist har moderkakan i framkant. Ska bli skönt när jag börjar känna så jag slipper lyssna på hjärtljuden så ofta. Ni som ligger ungefär lika, känner ni något ännu ?

• DragonWoman
    Knytet skrev 2014-04-22 12:49:21 följande:
    India, grattis o välkommen . Tror vi e många på tråden som är bra mkt mer oroliga nu än i tidigare graviditeter. Vi får stötta varandra så gott det går

Min huvudvärk kommer och går, just nu är det ok. V 17 o blöder fortfarande mer eller mindre varje dag. Är inställd på att ha det såhär hela graviditeten, jobbigt men uthärdigt sålänge jag vet att plutt mår fint. Jag känner ingenting, inte ens me ficklampan antar jag precis som sist har moderkakan i framkant. Ska bli skönt när jag börjar känna så jag slipper lyssna på hjärtljuden så ofta. Ni som ligger ungefär lika, känner ni något ännu ?
    17+0 idag och har känt små fladder, men har ju moderkakan fram igen.

Vad ni än gör, få INTE för er att ligga i rabatter och rensa ogräs en hel dag! Har sån träningsvärk och kombinera det med foglossning så vill ni inte ens vakna på morgonen, än mindre jaga en pigg nästan 1 årig tös Drömmer
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • PoL

Knytet: tufft med blödningarna!! Jag kände bebisen en massa igår o så hickade den lite dan innan men utöver det har inte hag heller känt så mycket av den. Ska testa ficklampetricket nu när barnen somnat

Dragonwoman: fy vad jobbigt din stackare. Min foglossning känns oxå grymt mycket idag men det beror nog på attjag suttit stilla på möten hela arbetsdagen...

• Sessan78

Tillbaka på förlossningen med kraftiga sammandragningar. Tydligen äggvita i urinen så det kan vara det som ligger bakom. Väntar på kontroll av tappen nu...

• PoL
    Sessan78 skrev 2014-04-22 20:00:27 följande:

Tillbaka på förlossningen med kraftiga sammandragningar. Tydligen äggvita i urinen så det kan vara det som ligger bakom. Väntar på kontroll av tappen nu...

Tänker på dig o håller tummarna!!
  • Knytet

Sessan, usch stackars dig. Hoppas det lugnar ner sig. Kram

Dragonwomen, håll dig ifrån rabatterna .

PoL, ska prova ficklampan ikväll me men kommer nog inget känna ännu.

• Sessan78

Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...

• Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-04-22 21:15:30 följande:

Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...

Håller tummarna att liten stannar inne ett tag till. Är du v27 nu?
  • kajsamupp

Oj, vad här skrivs. Tar typ en kvart att läsa igenom nu när jag varit borta några dagar.

Nu är jag tillbaka efter en påskhelg i finska obygden utan uppkoppling.

RUL gick bra, en till synes frisk bebis sprattlade omkring där inne   Är i v 20 nu och har stor mage och kan inte riktigt fatta att jag gått halva graviditeten.. Mår bra nu, inga symtom förutom lite andfåddhet och osmidighet..

Välkommen nya medlemmar! Och beklagar 111s dotter.

Sessan: Hoppas det lugnar ner sig så du kan åka hem snart!

• Irmeline
    Knytet skrev 2014-04-22 12:49:21 följande:

India, grattis o välkommen smile1.gif . Tror vi e många på tråden som är bra mkt mer oroliga nu än i tidigare graviditeter. Vi får stötta varandra så gott det går smile1.gif

Min huvudvärk kommer och går, just nu är det ok. V 17 o blöder fortfarande mer eller mindre varje dag. Är inställd på att ha det såhär hela graviditeten, jobbigt men uthärdigt sålänge jag vet att plutt mår fint. Jag känner ingenting, inte ens me ficklampan smile5.gif antar jag precis som sist har moderkakan i framkant. Ska bli skönt när jag börjar känna så jag slipper lyssna på hjärtljuden så ofta. Ni som ligger ungefär lika, känner ni något ännu ?

V17 och känner nada. Har för mig jag gjorde det vid denna tidpunkt sist. Har bett BM att få komma och lyssna på hjärtat, får se vad hon säger. Med blödningar och noll sparkar blir man ju lite orolig. Men magen växer iaf, alltid nåt! :)

Rul om 3v.... Längtar!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35