• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL

Insanejane: puh vad jobbigt, din stackare! Klart det är en tröst att det iaf inte är nåt som påverkar bebisen. Jag sover inte heller så bra pga foglossningen och en två-åring som väcker mig 3-6 ggr per natt

Sessan: vad skönt att det vänt såpass!

• MjölkChoklad
    Sessan78 skrev 2014-04-23 11:53:10 följande:
    Jag är hemma nu. Bricanylen verkar ha gjort sitt och tappen hade gått tillbaka något, alltså blivit lite längre igen. Är nu sjukskriven en vecka med order att ta det lugnt men inte vara helt sängliggande. Lugnar det inte ner sig så blir det förlängd sjukskrivning... Känner mig lättad även om oron hela tiden gnager i mig. Nu ska jag njuta av att vara hemma och lyxa till det med en lång varm dusch!
    Åh, vad skönt! Njut av duschen Skrattande
  • MjölkChoklad
    Insanejane77 skrev 2014-04-23 09:51:05 följande:

Fy, jag håller alla tummar och tår för dig och hoppas att allting går bra!

Härliga nyheter! Grattis :)

Ser att ni pratar foglossning. Det är ett ämne jag inte kan komma ifrån en endaste just nu. Min foglossning var förr bara där fram men nu har det gått till baksidan av bäckenet och det gör så jävla ont att jag knappt står ut ibland! Jag har haft diskbråck några gånger tidigare och misstänker att jag har nervskador där sedan dess och nu när bäckenet luckras upp så påverkas ischiasnerven (fast bara i ena benet) och jag kan varken ligga eller stå för att komma ifrån eländet.
    Hade ett foglossningsbälte vid min förra graviditet men det gjorde ingen skillnad då så jag gav bort det. Tror inte det är någon större ide att skaffa något nu heller då. 
    När jag ändå gnäller så vill jag passa på att nämna att jag har fått olidliga kramper hela nätterna! Allt nedanför naveln kan krampa och gå från sendrag till full kramp där jag inte kan röra mig på 3 sekunder. I framsidan av låret, baksidan, bakom knäet, i fötterna, vaden och mest vid skenbenet, där är det också värst smärta om krampen blir fullbordad för foten lägger sig uppåt och det gör skitont! Äter magnesium och kalcium och dricker mycket men det har ingen som helst effekt.
    Så som det är nu så vaknar jag minst 10-15 ggr om natten med det här och måste ställa mig upp för att det ska släppa och ibland måste jag gå en sväng också för att få igång blodflödet. Lägg till 5 kissningar på det så kan jag konstatera att jag sover ganska illa just nu :D  Frågade läkaren om krampen men det fanns absolut inget att göra åt mer än att stå ut. Någon mer som har det så där?
    I v 32 och ska på tillväxt-UL i morgon. Det ska bli intressant att äntligen få veta hur stor hon är! Läkarna tror att någon någonstans i kedjan har mätt fel för man har mätt allt från 4% under snittet till 12% över. Det är inte speciellt viktigt själva storleken egentligen men bara så man vet ursprungsvikten så man märker om hon börjar växa sämre eller växer för fort plötsligt. Och så måste man vänta 2 veckor mellan varje mätning, annars visar den inte korrekt efter vad jag förstod. Hur som helst, utöver detta så mår jag bra! Alla värden har gått tillbaka till normalvärden och jag tuffar på i graviditeten som jag tycker känns som om den går alldeles för fort framåt.

Hoppas ni har det bra i det vackra vädret flickor! {#emotions_dlg.flower}

Fy så jobbigt med sån foglossning!!!

Spännande med tillväxt-UL imorgon och skönt att värdena är normala!

Själv ska jag på KUB om ca 1,5 timme och är sååååå himla nervös och orolig!!! 
  • PoL

Mjölkchoklad: håller tummarna! Vad härligt att få titta på bebisen

• Irmeline

Insanejane: Vilka krämpor, jobbigt! Men inte långt kvar nu, snart är det över Glad

Sessan: Vad skönt att det lugnat sig! Även om bebis är överlevnadsduglig utanför magen så är ju varje dag och vecka nu viktig för att minska komplikationerna och neotiden. Ta det lugnt, duscha och vila och njut av våren!

Mjölkchoklad: Lycka till på KUB!

• MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-04-23 13:22:02 följande:
    Mjölkchoklad: håller tummarna! Vad härligt att få titta på bebisen

Irmeline skrev 2014-04-23 14:04:16 följande:
    Insanejane: Vilka krämpor, jobbigt! Men inte långt kvar nu, snart är det över Sessan: Vad skönt att det lugnat sig! Även om bebis är överlevnadsduglig utanför magen så är ju varje dag och vecka nu viktig för att minska komplikationerna och neotiden. Ta det lugnt, duscha och vila och njut av våren! Mjölkchoklad: Lycka till på KUB!

Tack!!! Det gick helt fantastiskt bra!!! En liten krabat där inne som sprallade och mådde bra Fick lägsta möjliga risk på KUB 1:20000. Känns helt underbart och jag är såååå himla glad! Nu ska jag banne mig försörja njuta av att vara gravid
  • emjh
    Sessan78 skrev 2014-04-23 11:53:10 följande:
    Jag är hemma nu. Bricanylen verkar ha gjort sitt och tappen hade gått tillbaka något, alltså blivit lite längre igen. Är nu sjukskriven en vecka med order att ta det lugnt men inte vara helt sängliggande. Lugnar det inte ner sig så blir det förlängd sjukskrivning... Känner mig lättad även om oron hela tiden gnager i mig. Nu ska jag njuta av att vara hemma och lyxa till det med en lång varm dusch!
    Puh, skönt. Njut som sagt! 
  • kajsamupp

Sessan: Vad bra att läget är under kontroll för tillfället. Se nu till att bara ta det lugnt veckan som kommer, varje dag och vecka är ju viktig för bebis.

Mjölkchoklad: Härligt, grattis!

• Irmeline
    MjölkChoklad skrev 2014-04-23 16:11:39 följande:

Irmeline skrev 2014-04-23 14:04:16 följande:Insanejane: Vilka krämpor, jobbigt! Men inte långt kvar nu, snart är det över Sessan: Vad skönt att det lugnat sig! Även om bebis är överlevnadsduglig utanför magen så är ju varje dag och vecka nu viktig för att minska komplikationerna och neotiden. Ta det lugnt, duscha och vila och njut av våren! Mjölkchoklad: Lycka till på KUB!

Tack!!! Det gick helt fantastiskt bra!!! En liten krabat där inne som sprallade och mådde bra smile2.gif Fick lägsta möjliga risk på KUB 1:20000. Känns helt underbart och jag är såååå himla glad! Nu ska jag banne mig försörja njuta av att vara gravid smile1.gif
    Grattis!!! :) underbart!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35