• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Aftonstjärna
    Milia02 skrev 2014-09-21 16:17:43 följande:

Hej hej

Hittade just hit.... är gravid med mitt 5e barn och blir 37 i november. . :) är idag 9+5

Välkommen och grattis till lilla femman! Jag är också 37 och väntar mitt tredje, har en månad kvar  ungefär.
    plopp76 skrev 2014-09-21 16:49:13 följande:

Hej på er!

Först: Grattis till er som fått era pluttar!

Jag vet inte om ni minns mig... men jag har varit med här i tråden tidigare när jag var gravid. Jag fick missfall i vecka 19 i april och har sen dess kämpat med både mig själv och att bli gravid igen. Sorgen var tung att bära och vi mådde länge väldigt dåligt.

Tre dagar efter mitt beräknade BF så plussade jag igen. Omtumlande och lite overkligt. Plusset kom 6 dagar innan vi skulle till kliniken för ett första möte om IVF. Så nu är jag gravid igen. Gick in i vecka 7 idag. Så det är tidigt, väldigt tidigt... allt kan hända och jag håller nu fast vid att jag vill att glädjen ska ta större plats än oron.

Känner ju igen nästan alla era nick så det blir kul att följa er hela vägen.

kram!

Grattis!!!! Vad härligt! Hoppas de håller extra bra koll på dej nu när du hade ett så pass sent missfall sist! 
    bf 23 oktober
  • RockyKiwa

Hej allihop! Det här känns lite konstigt men underbart :) Är 46 år och fick veta att jag är gravid för drygt en vecka sen:) Har 2 barn sen tidigare , 18 och 20 år gamla men är i en ny relation sen 9 mån.Känner lycka men också en oro då jag vet att det är en större risk ju äldre kvinnan är. Håller tummarna att allt går bra nu.

• kajsamupp

Dragonwoman - Grattis till sonen! Så söt!

Milia - Välkommen och grattis!

Plopp - Kul att se dig igen och hör att du och ni mår bättre efter det jobbiga. Och roligt att du plussat igen och är bestämd över att låta glädjen ta plats!

RockyKiwa - Grattis till plusset! Håller tummarna för att det går vägen.

• Irmeline
    plopp76 skrev 2014-09-21 16:49:13 följande:

Hej på er!

Först: Grattis till er som fått era pluttar!

Jag vet inte om ni minns mig... men jag har varit med här i tråden tidigare när jag var gravid. Jag fick missfall i vecka 19 i april och har sen dess kämpat med både mig själv och att bli gravid igen. Sorgen var tung att bära och vi mådde länge väldigt dåligt.

Tre dagar efter mitt beräknade BF så plussade jag igen. Omtumlande och lite overkligt. Plusset kom 6 dagar innan vi skulle till kliniken för ett första möte om IVF. Så nu är jag gravid igen. Gick in i vecka 7 idag. Så det är tidigt, väldigt tidigt... allt kan hända och jag håller nu fast vid att jag vill att glädjen ska ta större plats än oron.

Känner ju igen nästan alla era nick så det blir kul att följa er hela vägen.

kram!

Givetvis! Har tänkt på dig och det tuffa du gick igenom och funderat över hur du mår. Underbart att du plussade så snabbt! Glad Håller tummarna att allt går bra denna gång!
  • plopp76

Tack för grattis och det varma välkomnandet!

Nu behöver jag nog uppdateras lite med vart alla är i sina graviditeter :) Finns det nån BF-tråd eller hur var det? Eller är det nån som har kolla som kan uppdatera mig lite?  :)

• PoL

Milia & RockyKiwa: välkomna hit och grattis till era plus

Ploppen: har tänkt en del på dig o undrat hur det går, fantastiskt att höra att det blivit lite ordning på er tillvaro o att ni fått ett nytt plus! Håller tummar o tår hårt för er!

• Knytet

Dragonwomen, åh vilken liten sötnos. Ser fram emot att höra din fl berättelse sen

Milia, Rocky, vad kul och spännande med era pluss, välkomna !!

Plopp, härligt att från dig igen. Underbart att du har fått ett plus igen. Se till att dom har bra koll på dig så du får känna dig trygg !

• Irmeline

Senaste listan jag vet...

BF-lista

5 september, Leppardette

6 september, Kroken

6 september, Lina 7710

14 september, Kajsamupp

27 september, emjh

30 september, DragonWoman

30 september, snitt, BF 3 oktober, PoL

2 oktober, Irmeline

4 oktober, Lejoninna77

14 oktober, India

16 oktober, Awesome

17 oktober, jamieblue

23 oktober, Aftonstjärna

28 oktober, Tusa

1 November, Myc

2 November, Mjölkchoklad

26 november, Lagombutwhy

30 november, M39

6 januari AB mamma

Födda:

10 Juni, InsaneJane, flicka

13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g.

23 juni)

26 juni, Maramina

2 juli, Mallan74

9 juli, Lindsey Egot the only one

14 juli, Scarlett01

23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)

27 juli Zuzziwoman

1 augusti, Sessan78

• RockyKiwa
    Knytet skrev 2014-09-21 23:25:54 följande:

Dragonwomen, åh vilken liten sötnos. Ser fram emot att höra din fl berättelse sen

Milia, Rocky, vad kul och spännande med era pluss, välkomna !!

Plopp, härligt att från dig igen. Underbart att du har fått ett plus igen. Se till att dom har bra koll på dig så du får känna dig trygg !

• RockyKiwa

Tack för välkomnandet:) Ska på första BM

besöket på Ons och läkarbesök ang Fosterdiagnostik Fre veckan därpå.Kommer att uppdatera hur allt går.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35