• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • emjh

Gah, fortfarande inget. Rynkar på näsan

Går hela dagarna med värkar, sen stannar de av mot kvällen. Jag ger upp och ställer in mig på att gå över tiden i stället. Skruttunge. Skrattande

• Irmeline
    emjh skrev 2014-09-25 09:55:07 följande:

Går hela dagarna med värkar, sen stannar de av mot kvällen. Jag ger upp och ställer in mig på att gå över tiden i stället. Skruttunge. Skrattande

Eller så är den väldigt punktlig och dyker upp om två dagar ;)
  • PoL
    emjh skrev 2014-09-25 09:55:07 följande:

Busbebis
  • kajsamupp

emjh - Men om det sipprar vatten så ska man väl åka in och få det bekräftat för att få datum för igångsättning inom typ 2 dygn? Så sa de till oss när vi ringde om att det sipprade lite grand, vi skulle komma direkt även fast att värkarna just då inte kommit igång. Hoppas hoppas det går går igång på riktigt för dig så du slipper vänta längre!

Tänkte jag skulle lägga in en bild på Klara, men lyckas liksom aldrig komma till skott att föra över från kameran till datorn och via appen får jag det inte funka.

• emjh
    kajsamupp skrev 2014-09-25 15:25:52 följande:

emjh - Men om det sipprar vatten så ska man väl åka in och få det bekräftat för att få datum för igångsättning inom typ 2 dygn? Så sa de till oss när vi ringde om att det sipprade lite grand, vi skulle komma direkt även fast att värkarna just då inte kommit igång. Hoppas hoppas det går går igång på riktigt för dig så du slipper vänta längre!

Tänkte jag skulle lägga in en bild på Klara, men lyckas liksom aldrig komma till skott att föra över från kameran till datorn och via appen får jag det inte funka.

Aha, när jag väntade mitt första läckte jag vatten från två veckor innan men det var inget de brydde sig om. Och det kommer inte så mkt nu heller så därför har jag inte ringt. 
    Igår lyckades jag halka med ena foten så att jag gick ned i halvt spagat, herrejösses vad ont det gjorde i underlivet (den fogen fram). Grät en lång stund för jag tyckte så synd om mig själv, haha. 

Åh ja, bild vill vi ha, hoppas du får till det!
  • PoL

Pjuuuh! Här borrar sig bebisen neråt. Påtagligt. Sd när jag rör mig. Kan säga att varje steg kändes när jag var iväg med lillen till fsk nyss...

Emjh: aaaj! Förstår hur ont det måtte gjort

Kajsamupp: ser fram mot bild

• Lexa78

Hej!

Jag är 35 år och väntar mitt 3:e barn, är daterad 31/12 Det kommer bli ett spännande nyår i år. Har ingen aning

om det blir en tjej eller kille, både jag och min sambo vill spara det till en överraskning eftersom det är är hans 1:a.

Känner mig väldigt höggravid för att vara i v.27, benen och ryggen värker och jag känner mig konstant trött. Ngn som känner igen sig? Tror jag har glömt eller förträngt hur tungt det var när jag väntade grabbarna.

Ngn mer här som väntar barn i december?

• India

Jaha, ligger på förlossningen nu med vattenavgång i v 37+2. Naturligtvis har den lille flyttat sig och ligger nu på tvären igen (gjorde ett lyckt vändningsförsök i tisdags..)

• emjh

Jag är äntligen på förlossningen, öppen ca 5 cm efter värkar sedan 3 inatt. Tjoho!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35