• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-17 10:48:56 följande:

Har landat lite nu. Imorgon ny kontroll och kanske igångsättning. Känns ok smile1.gif

Allt är iaf förberett så om det blir innan helgen eller nästa vecka kvittar.

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Vad bra, nu när du börjat landa i det nya läget kanske du lättare kan börja se fram mot det - tänk vad snart du kommer höra din bebis första skrik och höra det ljuvliga knarrande ljudet som bara nyfödda har...! Myyyyyys!
  • DragonWoman
    PoL skrev 2014-09-17 11:24:00 följande:

Vad bra, nu när du börjat landa i det nya läget kanske du lättare kan börja se fram mot det - tänk vad snart du kommer höra din bebis första skrik och höra det ljuvliga knarrande ljudet som bara nyfödda har...! Myyyyyys!

Nu har ju chocken, ilskan och rädslan lagt sig så kan ju se mer nyktert på allt. Eller ja ilskan bubblar ju fortfarande en del

Känns lite overkligt att det kan vara så nära nu. Ser försiktigt fram emot det, vågar inte hoppas eller tro för mycket på en igångsättning än iaf. Ja första skriket och den lättnaden med det... Och få se pyret...

Är väl snart dags för dig?
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-09-17 11:59:39 följande:
    Nu har ju chocken, ilskan och rädslan lagt sig så kan ju se mer nyktert på allt. Eller ja ilskan bubblar ju fortfarande en del smile8.gif

Känns lite overkligt att det kan vara så nära nu. Ser försiktigt fram emot det, vågar inte hoppas eller tro för mycket på en igångsättning än iaf. Ja första skriket och den lättnaden med det... Och få se pyret... smile1.gif

Är väl snart dags för dig? smile1.gif
    Klart förståeligt!

Yepp ks blir av 30/9, så endast två veckor kvar!!
  • DragonWoman
    PoL skrev 2014-09-17 12:23:20 följande:

Klart förståeligt!

Yepp ks blir av 30/9, så endast två veckor kvar!!

Härligt med slutspurt nu
  • Knytet

emjh, visst blir det lätt att man tar ut sig mer än nödvändigt. Jag e föräldraledig o borde kanske kunna ta det lite lugnare, men man får ju så dåligt samvete mot sonen o jag har jättesvårt att se en massa stök utan att ta tag i det. Sen ligger man som ett nödslakt i soffan på kvällarna o har ont.

PoL, låter ju toppen med din doula. Det är ju så man vill ha det, se tillbaka o känna att det var en bra fl . Om exakt två veckor är din bebbe ett dygn o jag ska duscha med Descutan, hihi. Lääängtar så jag smäller av efter detta snitt.

Dragonwomen, spännande att du snart är i mål. Skönt du känner att du är redo nu. Trist när man inte får gehör när man är orolig. Set är anledningen till att jag denna grav har gjort alla undersökningar odyl privat. Hade dock en superbra barnmorska men det var inte lätt att träffa läkaren eller ta några extra prover om man var orolig för nåt. Blev ju lite dyrt, men det var det värt !! Lycka till nu

Vi har sett till att ha o göra här. Vi har nyligen sålt huset i gbg o köpt tomt i sthlm. Flyttlasset går i slutet av nov till ett tillfälligt andrahandsboende under byggtiden. Har redan börjat packa då man ju inte vet hur det blir i början med Leia. Phuu, vad man utsätter sig för egentligen. Fast det e ju kul me

• PoL

Knytet: tufft med en sån flytt så nära efter fl! Men det är ju en klassiker att flytta i anslutning till att man får barn (been there, done that ). Jösses, ja. Om två veckor är min bebis ett dygn. Wow!!!!!! Längtar!

Mitt inskrivningssamtal blev flyttat från 26/9 till 29/9. Egentligen inte hela världen men jag hade föredragit att få vara hemma 29/9, förbereda mig o vila inför ks dan därpå!

• Knytet

PoL, jisses vad dom håller på och ändrar hela tiden. Hoppas det inte är lika snurrigt när det väl är dax. Inför ett snitt måste man ta ett blodprov sk korstest (utifall blodtransfusion blir nödvändig), som måste vara färskt. Alltså hade du ändå antagligen fått åka in på måndagen av den anledningen. Så var det på Danderyd. Om det kan vara en tröst....

Undrar om jag fortfarande har inskrivning den 26'e då som ju inte snittas förrän 2 okt. Hmm kanske kommer ett nytt brev.

Ja vi flyttade från stockholm till göteborg när sonen var tre månader. Det funkade bra men nu har vi ju två, haha

• emjh

Knytet: ojoj, ja det är lätt att hålla sig sysselsatt, helt klart. Hoppas allt går bra med flytten! 

PoL: Häftigt att veta vilken dag bebisen kommer. Inte långt kvar nu! Glad

Eget: den där proppen är som den förra, lite i taget bara. Har ett väldigt tryck fortfarande men först ikväll börjar jag känna något som liknar förvärkar. Den biten är inte alls som sist, tack & lov för då var jag galet trött på mängden för- och pinvärkar. Kroppen kanske minns att den gjort detta förut. 

Idag var det stängt på dagis så med min nyvunna frihet tog jag bilen till ett friluftsområde där min dotter fick springa fritt. Har därför gått rätt mycket idag och det känns. Men vilken underbar dag, har tänkt mycket på att det här är sista dagarna när det bara är vi i vår lilla familj om tre. Blir väldigt sentimental över det även om jag är överlycklig att vi snart är fyra. Jaja, jag är en enda stor känsla hela jag. Skrattande

• PoL

Knytet: intressant, det visste jag inte! Konstigt om de inte förvarnar ytterligare besök i god tid :-/

Men då har ni iaf vanan inne haha. Fast synd att ni flyttar, hade varit kul att ha lite lekplats- o barnvagnshäng sen

Emjh: härligt att du orkar med så bra, hejja! Vad underbart att ni tar vara på dessa dagar innan allt förändras

Eget: idag verkar gravidnästäppan slagit till... Kände svagt att nåt luktade skunk hemma, kunde troligtvis härleda det till badrummet men inte närmare än så... Efter ett par frustrerade timmar slog det mig att jag ju slängt en noga inplastad bajsblöja i soptunnan där då vi hade besök på em haha superdetektiv...

Fråga till er med flera barn: vad tyckte ni var svårast när 3e barnet kom?

Jag visste när jag fick 2a att jag skulle känna mig otillräcklig för att jag inte skulle kunna möta stora lr lilla barnets behov fullt ut. Eftersom de såklart behövde olika saker o mig samtidigt. Knäppt nog trodde jag nog att då jag var medveten om det så skulle det inte behöva bli ett problem. HAHA

• DragonWoman

Imorgon blir det igångsättning så kommer garanterat gosa med nyfödd i helgen

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35