• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Zimba78

Hej på er. Jag är gravid med första barnet, V8 5+2. De första veckorna kön de jag bara lite molvärk men nu mår jag illa så fort jag inte ätit något på en timme, molande värk i magen och är trött. Har jobbat hemma idag, dvs legat mest i soffan. Tur att det är lugnt på jobbet just nu för orkar verkligen ingenting. Hur länge ska man känna så här. Glädjen över graviditeten försvinner lite när man inte känner sig så pigg tyvärr.

• Zimba78
    Zimba78 skrev 2013-11-07 15:31:07 följande:
    Hej på er. Jag är gravid med första barnet, V8 5+2. De första veckorna kön de jag bara lite molvärk men nu mår jag illa så fort jag inte ätit något på en timme, molande värk i magen och är trött. Har jobbat hemma idag, dvs legat mest i soffan. Tur att det är lugnt på jobbet just nu för orkar verkligen ingenting. Hur länge ska man känna så här. Glädjen över graviditeten försvinner lite när man inte känner sig så pigg tyvärr.

7+2ska det vara ;)
  • Patricia4
    Zimba78 skrev 2013-11-07 15:32:00 följande:

7+2ska det vara ;)
    Hej Zimba :)) Kul att du hittade hit! Ja det undrar jag med, jag vet att det blir bättre om ett tag. Tror runt v10-12 händer det. Klarar inte av att läsa mer än två rader i nånbok om kvällen eller följa nån serie på tv . Hopplöst läge, sambon är jättenöjd han får kolla hur mkt fotboll som helst medan jag sover ;)
  • Blifyra

Jag började må bättre i vecka 11. Nu i vecka 13 har illamåendet blivit mycket bättre och jag orkar vara vaken till nio iaf. Hihi! 

• Zimba78
    Patricia4 skrev 2013-11-07 16:16:05 följande:
    Hej Zimba :)) Kul att du hittade hit! Ja det undrar jag med, jag vet att det blir bättre om ett tag. Tror runt v10-12 händer det. Klarar inte av att läsa mer än två rader i nånbok om kvällen eller följa nån serie på tv . Hopplöst läge, sambon är jättenöjd han får kolla hur mkt fotboll som helst medan jag sover ;)

Hihi min sambo är faktiskt en ängel, nu ligger jag i soffan ovh han lagar mat utan att klaga.
  • Scarlett01

Fick värsta nojjan igår... Typ: kanske gör brösten liiiite mindre ont... Kanske inbillar jag mig bara illamåendet... Tröttheten kan ju bero på något annat... Graviditeten håller på att avstannar...

Gick till Apoteket i morse och köpte ett digitalt, hade bara hållit mig i 2.5 timme, men fick ändå gravid 2-3 veckor... Ska sluta nojja nu!!!

• Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-11-08 11:33:00 följande:

Fick värsta nojjan igår... Typ: kanske gör brösten liiiite mindre ont... Kanske inbillar jag mig bara illamåendet... Tröttheten kan ju bero på något annat... Graviditeten håller på att avstannar...

Gick till Apoteket i morse och köpte ett digitalt, hade bara hållit mig i 2.5 timme, men fick ändå gravid 2-3 veckor... Ska sluta nojja nu!!! smile1.gif

Känner igen mig:) och faktum är att brösten ömmar mindre nu och illamåendet är bara runt 05 på morgonen :/ men på kvällen när jag tar av mig bh:n känner jag att det är så skönt att jag bara måste va gravid :)) ja vi är det , på riktigt ..! Och vi måste våga tro att det går bra!

Köpte amelias gravid tidning och jäklar vad bra tips på nätshopping för gravidkläder :) köp den ,annars kan jag tipsa vidare här ...
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-11-08 11:54:31 följande:
    Känner igen mig:) och faktum är att brösten ömmar mindre nu och illamåendet är bara runt 05 på morgonen :/ men på kvällen när jag tar av mig bh:n känner jag att det är så skönt att jag bara måste va gravid :)) ja vi är det , på riktigt ..! Och vi måste våga tro att det går bra!

Köpte amelias gravid tidning och jäklar vad bra tips på nätshopping för gravidkläder :) köp den ,annars kan jag tipsa vidare här ...

Ja vi måste våga tro att det kommer gå bra! Jag har lovat mig själv att njuta av varje dag, ska verkligen försöka med det

Bra tips, ska köpa den Slukar all info jag kommer över just nu
  • Blifyra
    Patricia4 skrev 2013-11-08 11:54:31 följande:

Åh berätta om de olika tipsen på gravidkläder.

När jag väntade sonen så mådde jag inte illa alls. Denna graviditet mådde jag illa från vecka 6-12. Sedan har brösten varit stökiga. Vissa dagar har de gjort ont och andra inte, så visst nojjar man.
  • MissAdelaide
    Patricia4 skrev 2013-11-06 20:52:25 följande:
    Välkommen ! Hut var kub testet, vi ska göra det i v11 . Har aldrig gjort det förut:/ säger läkaren åt en om det är bra siffror eller ej... ??? Är lite rädd faktiskt. Sa till sambon att det kändes så lättare med de tre andra bars vänta på rul och kolla vad det är för kön. Nu tänker jag på kub/ fvp/ mkpv osv ... Och tänker att det dröjer innan man slappnar av ...:/

Det kändes bra att göra kub-testet. Eftersom jag lämnat blod till provet innan så fick jag veta svaret direkt på plats. De rekommenderar endast fvp om man får sämre siffror än 1/250. Vi hade ca 1/4500 så det kändes skönt efteråt. I vårt landsting får alla göra kub-test gratis.

Lycka till på ditt kub-test
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35