• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Patricia4

Hej tjejer

Surfar runt bland mamma kläder och vad mycket fint det finns! Mina favoriter än så länge på nätet är zalando, mamalicious, asos. Till amning kommer jag köpa boob och polarns amningslinnen och toppar.

Börjar bli rund om magen och längtar efter bekväma trosor till att börja med. Har flaggat till sambon att de sexiga underklädernas tid är förbi;) han svarar typiskt grabbigt att han ändå föredrar mig näck :))

Går in i v7 imorgon och i morse kändes det som blodsmak i munnen. Funderade om jag bitit mig i tungan eller nåt men sen slog det mig att det måste vara det här som är metallsmak i munnen ..:) minns inte att jag skulle haft det tidigare ..? Å andra sidan minns jag knappt nåt för jag är helt virrig ! Hoppas ni mår bra allihop!

• Scarlett01

Jag har också börjat kolla lite smått på mammakläder, finns mycket fint Jag ska avvakta lite med att handla bara, tror det kommer dröja innan det syns på mig, är ju första graviditeten och så har jag en bakåtlutad livmoder, det var det em bm som sa till mig att det tar längre tid innan det syns då... Har hittills inte ändrat vikten ett gram, men det är väl bra

Ska på hälsosamtal till bm imorgon

• Bettanspettan

Nämnde för min sambo att förra gången jag var gravid så gick det mycket dokumentärer och serier om barnafödande som jag tyckte om att se men nu finns det inga. Sen kom han igår kväll och sa att han laddat ner 3 säsoger av en engelsk serie, "One born every minute" plus lite andra dokumentärer så nu har jag att göra i flera månader

• Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-11-11 12:32:16 följande:

Nämnde för min sambo att förra gången jag var gravid så gick det mycket dokumentärer och serier om barnafödande som jag tyckte om att se men nu finns det inga. Sen kom han igår kväll och sa att han laddat ner 3 säsoger av en engelsk serie, "One born every minute" plus lite andra dokumentärer så nu har jag att göra i flera månader smile1.gif

Ja vad kul, vilken bra idé. Den svenska versionen var så bra, synd att den inte visas längre.

Ikväll ska jag och sambon på stand up comedy och ut på middag:) ska bli så skönt att göra nåt kul på en tråkig vanlig måndag. Bara jag kan hålla mig vaken ...
  • Zimba78
    Bettanspettan skrev 2013-11-11 12:32:16 följande:
    Nämnde för min sambo att förra gången jag var gravid så gick det mycket dokumentärer och serier om barnafödande som jag tyckte om att se men nu finns det inga. Sen kom han igår kväll och sa att han laddat ner 3 säsoger av en engelsk serie, "One born every minute" plus lite andra dokumentärer så nu har jag att göra i flera månader

Jag började se en dokumentär från BB men kände direkt att jag blev stressad och rädd. Kom på att jag nog ska vänta med att fundera på förlossningen tills det börjar närma sig. Behöver jag nämna att det är mitt första barn ;)
  • Blifyra

Scarlett01- jag har redan börjat få mage. En kula som inte borde misstolkas och jag har också en bakåtlutad livmoder så det stämmer inte på mig iaf. Idag var det dags för kuben för oss och det gick bra. Fick resultatet 1/16600. Känns riktigt bra. Hen var så fin. Låg där och mös. Patricia4- hur gick det för dig ikväll? Somnade du? Jag ligger redo för sängen nu och ska släcka lampan. Är så trött idag. Hur mår ni tjejer?

• Scarlett01
    Blifyra skrev 2013-11-11 19:47:51 följande:
    Scarlett01- jag har redan börjat få mage. En kula som inte borde misstolkas och jag har också en bakåtlutad livmoder så det stämmer inte på mig iaf. Idag var det dags för kuben för oss och det gick bra. Fick resultatet 1/16600. Känns riktigt bra. Hen var så fin. Låg där och mös. Patricia4- hur gick det för dig ikväll? Somnade du? Jag ligger redo för sängen nu och ska släcka lampan. Är så trött idag. Hur mår ni tjejer?

okej Vi får väl se hur det blir för mig med mage då

Jag var ju på hälsosamtal idag, allt gick bra, sen fick jag info och erbjudande om KUB. Känns lite läskigt att läsa om alla missbildningar... Och att hela 2% av alla graviditeter bär på det! Det är mycket tycker jag
  • Bettanspettan
    Zimba78 skrev 2013-11-11 19:44:05 följande:
    Jag började se en dokumentär från BB men kände direkt att jag blev stressad och rädd. Kom på att jag nog ska vänta med att fundera på förlossningen tills det börjar närma sig. Behöver jag nämna att det är mitt första barn ;)

Jag sållar väldigt. Tittar bara på lyckliga dokumentärer Nä men mest är det för känslan, detta blir ju min fjärde förlossning och även om dom inte är varandra likt så vet jag ändå ganska klart vad jag vill och inte vill.
  • Patricia4
    Blifyra skrev 2013-11-11 19:47:51 följande:

Bra siffror på kuben:) börjar bli ängslig inför det, räcker det inte med oroande mf??

Vi hade jättekul igår. God mat och sen flera timmar rå humor:) skrattade så jag nästan grät ! Behövligt vill jag tillägga. Tröttheten har inte gett sig och jag är hungrig hela tiden ...!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35