• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • MissAdelaide

Hoppas ni mår bra tjejer !? Dags för privat ul i morgon hos Selbing i Linköping. Ska bli kul men är rätt nervös. I morgon vet vi förhoppningsvis könet på vår skrutt. Spännande !

• Patricia4
    MissAdelaide skrev 2013-11-12 19:26:26 följande:

Hoppas ni mår bra tjejer !? Dags för privat ul i morgon hos Selbing i Linköping. Ska bli kul men är rätt nervös. I morgon vet vi förhoppningsvis könet på vår skrutt. Spännande !

Åh vad kul!! Berätta för oss hur det gick !! Längtar så efter att se vår lilla, jag kommer oxå fråga om könet :)
  • Patricia4

Nån mer med gröt i huvet? Kom hem efter att ha lämnat yngsta på skolan och resten av familjen åkt till skola/ jobb och är UTELÅST. Nycklarna har jag lämnat på byrån,. Ringer sambon som kommer och öppnar efter dryga 40 minuter. Stelfrusen och förbannad , slutar med att jag gråter ...omg hur ska detta sluta? Känner mig helt slut och jag som ska jobba kväll/ natt. .. Skulle underlätta om hjärnan funkade...!

• Bettanspettan
    Patricia4 skrev 2013-11-13 11:13:43 följande:
    Nån mer med gröt i huvet? Kom hem efter att ha lämnat yngsta på skolan och resten av familjen åkt till skola/ jobb och är UTELÅST. Nycklarna har jag lämnat på byrån,. Ringer sambon som kommer och öppnar efter dryga 40 minuter. Stelfrusen och förbannad , slutar med att jag gråter ...omg hur ska detta sluta? Känner mig helt slut och jag som ska jobba kväll/ natt. .. Skulle underlätta om hjärnan funkade...!
    Jag!! Igår åkte jag förbi dagis och direkt mot jobbet, femåringen i bak frågade om han inte skulle va på dagis?
    Bara att vända så klart, sen körde jag fel när vi  skulle till badhuset.
    Jag blandar ihop dagar också och ringde in en tjej att jobba idag när passet egentligen är imorgon. detta vaknade jag och insåg klockan halvett inatt... Super gravid hjärna!! 
  • Patricia4
    Bettanspettan skrev 2013-11-13 11:29:24 följande:
    Jag!! Igår åkte jag förbi dagis och direkt mot jobbet, femåringen i bak frågade om han inte skulle va på dagis?
    Bara att vända så klart, sen körde jag fel när vi  skulle till badhuset.
    Jag blandar ihop dagar också och ringde in en tjej att jobba idag när passet egentligen är imorgon. detta vaknade jag och insåg klockan halvett inatt... Super gravid hjärna!! 
    Haha skönt att höra att jag inte är ensam! varför ha det enkelt när man kan ha det svårt liksom ;)
  • Lejoninna77

Jag hoppar också in här om jag får :) Jag är 36år,har 6 barn mellan 2år-13år,4 tjejer o 2 killar.Vi har tänkt försöka få en till liten,inne på 4:e försöket nu.... Hade ni lika lätt att bli gravida denna gång som innan ni var 35år?? Verkar segt tycker jag,men det kanske är för att jag vill för mycket!? :P GRATTIS till alla er som fått pluss!!! 

• Patricia4
    Lejoninna77 skrev 2013-11-13 13:00:35 följande:

Jag hoppar också in här om jag får :) Jag är 36år,har 6 barn mellan 2år-13år,4 tjejer o 2 killar.Vi har tänkt försöka få en till liten,inne på 4:e försöket nu.... Hade ni lika lätt att bli gravida denna gång som innan ni var 35år?? Verkar segt tycker jag,men det kanske är för att jag vill för mycket!? :P GRATTIS till alla er som fått pluss!!! 

Wow sex barn:) grattis!

Jag var under 35 år min senaste graviditet och plussade på fjärde försöket. Nu sex år senare gick det på tredje :)

Du får gärna hänga med oss om du vill. Men de finns en tråd som heter " vi som är över 35 och vill bli gravida" och det är därifrån jag startade denna fortsättningstråd så att de som kämpar för ett pluss ska slippa höra om våra noijor;) du väljer det som känns rätt för dig:) hoppas du får pluss snart!

Idag på morgonen fick jag en ljus ljusrosa flytning, lite molvärk och inget mer. Så orolig på en gång, har mest vilat hela dagen och googlat på ljusrosa flytningar .... Blir så trött. Har dock varit illamående, kissnödig och trött så jag antar att det är positivt.

Nån annan som har haft det?
  • MissAdelaide

Det blir en liten tjej !!! Har en av varje redan.

Det var så häftigt att se bebisen i 3D !!! Trodde inte den skulle se så "färdig" ut redan. Kan verkligen rekommendera 3D ultraljud. Kanske kan lägga in en bild senare.

• Zimba78
    Patricia4 skrev 2013-11-14 13:07:36 följande:
    Wow sex barn:) grattis! Jag var under 35 år min senaste graviditet och plussade på fjärde försöket. Nu sex år senare gick det på tredje :) Du får gärna hänga med oss om du vill. Men de finns en tråd som heter " vi som är över 35 och vill bli gravida" och det är därifrån jag startade denna fortsättningstråd så att de som kämpar för ett pluss ska slippa höra om våra noijor;) du väljer det som känns rätt för dig:) hoppas du får pluss snart! Idag på morgonen fick jag en ljus ljusrosa flytning, lite molvärk och inget mer. Så orolig på en gång, har mest vilat hela dagen och googlat på ljusrosa flytningar .... Blir så trött. Har dock varit illamående, kissnödig och trött så jag antar att det är positivt. Nån annan som har haft det?

Jag har inte haft det med hört att det är okej så länge man inte får smärtor i magen eller röda blödningar. Hur går det, håller tummarna att flytningarna försvunnit.
  • Patricia4

Zimba: tyvärr har de ökat och har som mensvärk. Tror att det är kört :(( ska försöka få en tid imorgon bitti !

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35