BF-lista 
21 Juni, InsaneJane
26 juni, Maramina
1 augusti, Sessan78
10 september, Leppardette
14 september, Lina 7710
14 september, Kajsamupp
3 oktober, Irmeline
28 oktober, Tusa
Leppardette skrev 2014-02-25 01:52:26 följande:
Plopp (och några till) - Vad "skönt" att höra att ni också har lagt på er. Jag är i vecka 12 och har gått upp sex kilo. :-/ Eftersom jag har ätstörningar i bagaget får jag lite lätt panik.
Läser om dem som är i vecka 19-21 och gått upp noll eller ett kilo, och undrar hur det är möjligt...!
Lämnat blodprov för KUB förra veckan och på torsdag är det dags för UL...! Eftersom det sammanfaller nästan på dagen med att jag går in i vecka 13, tänker jag andas ut lite grann då. 
En liten undran, alla verkar vilja veta kön, är det så? Jag tänker att det är halva "nöjet" när man ligger där och krystar, att man inte vet vad som kommer ut.
Hur tänker ni andra?
Jag var en av dom som inte lade på mig något först. Förra gången hade jag gått upp 9 kg till v 25 och den här gången så blev jag orolig för jag hade inte gått upp något förrän v 22. Men vlump sa det så hade jag ökat 5 kg till v 24 där jag är nu.
Jag är en av dem som valt att ta reda på kön . Jag gjorde det främst för att jag ska kunna förbereda och planera genom att börja handla lite saker innan hon anländer. Förra graviditeten mådde jag väldigt dåligt från v 30 och kunde knappt ta mig fram så den gången var det tur att jag förberedde. Det verkar bli på liknande vis även denna gång tyvärr. Sedan så ville jag också ta reda på könet för att kunna lättare knyta an till min bebis. Det känns väldigt otroligt att jag bär på en liten människa som jag ska ha ansvar för hela livet mer eller mindre, och jag tycker det känns enklare att längta när jag kan föreställa mig namn och fantisera om barnsaker och rummet osv. Men alla är olika förstås.
Lycka till på KUB!