Gravidtråd för oss som är över 35

Hur gick det med läkningen av ks? Ni som varit med om det, hur snabbt har ni klarat av vardagen (laga mat, tvätta etc) efter? Hade ni några komplikationer?
Nja, trygghet vet jag inte, känner mig målinriktad och som att jag rustar för krig lite på nåt vis. Jag känner det inte alls som att jag kan lita på sjukvården då jag sade till flera gånger förra gången och ändå inte blev hörd, gav dom till och med diagnosen men dom sa att det var så ovanligt så det hade jag inte och nu fick jag sluta googla minsann. Är så arg nu efteråt och det känns hemskt att behöva hamna i deras vård igen men tyvärr finns inget annat alternativ för mig. Men jag får slå mig fram för att bli hörd helt enkelt, jobbigt att behöva kämpa så bara när jag inget hellre vill än att ta det lugnt och lita på dom.
Läkningen gick hur bra som helst!Jag var uppe och gick samma dag och duschade själv dagen efter och gick sedan på tredje dagen i dom där långa gångarna under sjukhuset med min svägerskas bebis i mina armar, inga som helst problem. Hade inga komplikationer av snittet alls. Jag trodde att jag skulle få det då jag har lite underbart maghäng och förväntade mig nästan att et skulle bli infekterat, men det läkte hur fint som helst och man kan inte ens se det idag två år efteråt.
Däremot fick jag ta sprutor i magen i tio dagar (tror jag det var) för att förhindra blodpropp. Det var lite halvläbbigt att göra själv faktiskt men kom på att tricket var att inte tveka så gick det bra :) Jag hade nog kommit hem dagen efter eller två dagar efter snittet om jag inte hade varit så sjuk för övrigt och dom ville hålla koll på mig. Som det var nu stannade jag i 3 nätter och 4 dagar. När jag kom hem så lagade jag mat samma dag. Det som jag kan tänka mig kan vara lite besvärligt när man får komma hem med bebis är väl att resa sig upp med bebisen i famnen. Jag hade lite svårt att komma ur soffan själv och fick lite hjälp med det, annars var det inga problem. Inte hade jag speciellt ont heller utan var mer rädd för att det skulle göra jätteont de första dagarna och åt citodon därför. Du kommer fixa det galant! Lär läka fortare än sfinkterrupturen iaf! Har du några men av det fortfarande eller har det läkt?