Gravidtråd för oss som är över 35

Nu ska vi bara hitta en syskonvagn och en bilstol till Malva...

Vad bra! :D Då är vi två majken i tråden igen :)
Vad kollar du på för vagn? Ska ni köpa ny eller kollar ni på en begagnad? Jag tycker bugaboo donkey är riktigt ypperlig för två barn och man kan ändra den till en vagn för en person också :)
Jag behöver nog ha lite roligt. Jag har bara mig själv att skylla, men jag hittar aldrig på något skoj.
Nu har jag i alla fall en massa roligt att se fram emot i vår, och solen gör ju sitt till för att höja humöret.
Jag hade precis hämtat mig från en hemsk höst/vinter med panikångest och tom. hallucinationer (aldrig varit med om tidigare) när jag blev gravid efter nyår och sedan dess har jag varit galet trött.
Men nu ska jag försöka skärpa mig, jag har längtat så hett efter detta och borde sväva på rosa moln och är rätt besviken på mig själv för att jag är så här.
Förlåt för mitt gnäll men det är skönt bara att få skriva av sig.
Var inte det! Det är skitjobbigt att vara gravid och gubbarna dom fattar ju ingenting även om man förklarar så gnäll du av dig fritt!
Jag är också i tyck-synd-om-mig-läge just nu. Har fått högt blodtryck och fått börja äta tabletter för det, har fått graviddiabetes och måste sticka mig själv 7 ggr om dagen, har foglossning så jag blir riktigt låg och halvt handikappad, har fått nån konstig kärlkramp i bröstvårtorna som gör så ont ibland att jag börjar gråta, jag lever i en byggarbetsplats, har huvudvärk dagligen och nu som pricken över i har jag nu blivit förkyld och fått feber och hostar så revbenen går av. Jag vill inte äta alvedon heller för det sägs att barnen ökar risken för adhd och jag har själv diagnosen så avstår sedan jag läste det. Och så är jag så orolig för mitt barn och för hur det ska gå denna gången och om jag kommer bli sjuk igen att jag knappt kan tänka på annat. BRÖÖL! Att vara gravid är fan ta mig ingen dans på rosor! Så gör som mig, gnäll av dig!