lilsis skrev 2014-03-21 04:01:44 följande:
Madelene85; Så läkaren sade i princip att du skulle slappna av? Vilket stolpskott!
Ja i princip. Hon sa att det finns ju massa annat i livet att glädjas åt och att man inte bara ska se problem!
Dessutom sa hon att det inte finns nått som talar för att vi inte ska kunna få barn men att det ändå kan vara bra att tänka tanken hur livet skulle se ut om man aldrig fick barn...antingen om man adopterar eller lever barnfritt. Hon sa åt mig att jag skulle försöka tänka på hur mycket kul man kan ha i livet trots att man inte har barn. FY FAAAN!!! Vilket pucko! Det var så mycket att ta in igår så jag har inte riktigt hunnit tänka på allt hon sa förrän nu typ. Usch så hemsk sak att säga till någon i vår situation! Jag satt liksom där och grät! Sen pratar människan om acceptans och att jag borde gå och läsa en bok om acceptans. Hon menade inte barnlöshetsacceptans då visseligen utan att acceptera att livet är tufft ibland och acceptera att man inte kan kontrollera och styra allt här i världen. Hon sa att det verkar som om jag har ett stort kontrollbehov. Det är väl klart som f-n att jag upplevs ha kontrollbehov eftersom jag gör det jag kan för att det ska bli ett barn dvs kontrollerar ägglossningar, sex varannan dag mm som vi blivit rådda till. Nej usch nu blir jag mer och mer arg...ska sluta skriva nu tror jag haha!
Jaja, fakta är ju ändå att vi inte får IVF av landstinget förrän efter nyår och inte har råd att gå privat. Så slutsatsen av det blir ju bara att fortsätta försöka sålänge tyvärr :( Vet inte hur länge man ska orka må såhär :(
Vart är du i processen lilsis?