Maaaaalin skrev 2014-03-11 22:14:52 följande:
Åh vad bra! Bara så man inte blir hemskickad emd ordern att testa med äl-stickor 3 månader först liksom:S Åh, hoppas spolningen ger ett snabbt resultat för er då så ni får plussa! Det är så frustrerande när man själv kämpar och bekanta i ens närhet plussar utan att ens knappt försöka (räcker att de tar av trosorna så är de på tjocken hihi).. Hur lång tid har utredningen tagit er från första besöket fram till nu? Det kan ta 2-3 månader har jag förstått? Tack för all information, det är verkligen guld värt :)
Ja håller med, att det känns orättvist väldigt ofta. Har bekanta som hunnit få två barn under samma tid som vi har försökt att bli gravida. Mitt humör pendlar, vissa dagar är hemska, andra är jag mer positiv. Inte för att det egentligen är någon tröst, men brukar tänka att andra har det svårare och att det här ändå bara är en kort period av livet. Det tar lite längre för oss att få vår lilla skatt, det kommer att gå till slut - det är jag övertygad om! På ett eller annat sätt.
Utredningen har tagit ganska långt tid, men det beror på att julen kom emellan. Ringde och bokade tid när jag startade den här tråden, i början av november. Fick komma till BM i början av december och till läkare förra veckan. Utredningen kommer vara klar i och med spolningen, så cirka 3,5 månader.