• Eija

Utredning 2014, följas åt?

Nu har jag och min sambo tagit det första steget till att påbörja en utredning. Nästa månad ska vi till reproduktionscentrum på Akademiska i Uppsala för att lämna blodprover och få mer information. Skulle vara kul om fler som ska påbörja sin utredning och hoppas på ett plus 2014 ville följas åt!

• Svar på tråden Utredning 2014, följas åt?
  • Pipal

Första besöket på Utredningen vari torsags. Visade sig att jag var riktigt tidigt gravid! Helt otroligt när man försökt i ett år, och innan dess kört säkra perioder i ett antal år. Så nu är vi glada att vi inte behöver utredning. Hoppas bara det är ett fint embryo som vill stanna i magen :)

• MiaIa90

Hej på er igår var man hos Gyn. Får ingen mer hjälp en att kolla med blodprov en vecka efter utslag på äl om de har varit någon äl. Läkaren tror att vi har stor chans att bli gravida av oss själva jag och sambon skönt att höra de iallafall men lite jobbigt är de.

• Karriärskvinna

Jag opererades i livmodern igår (hysteroskopi) De tog bort en liten polyp och upptäckte att min livmoder är hjärtformad. Väntar på mer info från Repro-avdelningen, men det verkar som att vi får ställa in oss på IVF, som i så fall blir efter sommaren.

• Madelene85

HOPP!!! Vill bara inge lite hopp...igår tog jag gravtest på bim+1 vilket var positivt!!! Jag sprang till apoteket och köpte ett cb digital som stort visade "gravid 1-2 v". Nu vet jag att det är mycket som kan hända, jätterädd för missfall, men det gick iallafall på naturlig väg. Jag spolade äggledarna den 12 mars och det tog sig ägglossningen några dagar senare och läkaren sa att det fanns en viss större chans att bli gravid efter en spolning. Är så lycklig! Jag håller tummarna för alla er andra och önskar er stort lycka till!!! :)

• MiaIa90
    Madelene85 skrev 2014-04-04 10:09:51 följande:
    HOPP!!! Vill bara inge lite hopp...igår tog jag gravtest på bim+1 vilket var positivt!!! Jag sprang till apoteket och köpte ett cb digital som stort visade "gravid 1-2 v". Nu vet jag att det är mycket som kan hända, jätterädd för missfall, men det gick iallafall på naturlig väg. Jag spolade äggledarna den 12 mars och det tog sig ägglossningen några dagar senare och läkaren sa att det fanns en viss större chans att bli gravid efter en spolning. Är så lycklig! Jag håller tummarna för alla er andra och önskar er stort lycka till!!! :)
    Åhh gud vad härligt. 
    Jätte grattis:).
  • Eija

Karriärkvinna: Jag ska också opereras. På min spolning konstaterades det att min livmoder hade något som de ville titta närmare på, ett myom eller polyp, läkaren kunde inte riktigt avgöra vad.. Så först hysteroskopi, sen får vi IVF. Jag frågade om väntetider och de trodde vi skulle få börja med IVF efter sommaren.

Madelene85: Vad härligt att höra. Stort grattis!!! 

• Karriärskvinna

Madelene85: grattis! Vad roligt för er :)

Eija: det låter som vi går igenom exakt samma sak. Ganska skönt att veta att man inte är ensam i hela världen, det känns så ibland. När ska du göra hysteroskopin? Jag måste säga att det inte alls var så farligt som jag föreställt mig. Jag var verkligen återhämtad samma dag och kunde åka hem utan värk.

• Eija
    Karriärskvinna:  Ja, det verkar verkligen som att vi är i nästan exakt samma sits just nu med IVF efter sommaren. Jag hoppas fortfarande att det ska ta sig av sig själv. Nu med facit i hand och alla problem som har konstaterats med endometrios och annorlunda livmoder är det ju otroligt att jag faktiskt var gravid en liten stund där i början på året. Det blir troligtvis op under våren. Ibland känner jag mig lite orolig för vad de ska hitta, men på läkaren lät inte alls som om det skulle kunna vara något farligt...Men bra ändå att kolla upp det. Läkaren uttryckte det så att miljön i livmodern ska vara optimal inför IVF.
  • Eija

Hej alla! Hur går det för er? Har ni börjat med era behandlingar eller vad händer?

För min del gäller hysteroskopi för att eventuellt ta bort myom som hittades på UL och sen IVF till hösten.

Hade varit skönt att få operationen gjord. Allt tar så lång tid... det senaste budet var att den skulle göra under våren men nu ringde en ssk till mig och sa att de kanske inte hinner. Alltså suck!!!

• lilsis
    Eija skrev 2014-05-08 17:54:58 följande:
    Hej alla! Hur går det för er? Har ni börjat med era behandlingar eller vad händer?

För min del gäller hysteroskopi för att eventuellt ta bort myom som hittades på UL och sen IVF till hösten.

Hade varit skönt att få operationen gjord. Allt tar så lång tid... det senaste budet var att den skulle göra under våren men nu ringde en ssk till mig och sa att de kanske inte hinner. Alltså suck!!!
    Plussade 11 april.
    Var hos gyn 24 april som konstaterade missfall och negativt på gravtest.
    Var hos gyn igen idag som inte riktigt vet vad, har positivt gravtest nu men de hittar ingenting i vare sig livmoder eller någon annanstans.

Ska tillbaka om en vecka och ta nya prover och göra ett nytt VUL.

Under tiden har jag hunnit träffa SSK inför överviktsoperationen och ska till dietisten på onsdag. Blir jag godkänd av henne så är nästa steg att träffa läkaren och få remiss till operation, förhoppningsvis hinns det med innan sommaruppehållet, jag har prioritet.

Så det går långsamt framåt.
Svar på tråden Utredning 2014, följas åt?