• Mijon79

Bf i slutet av juli

Har nu äntligen plussat. Försök nr 15 och med ett mf för 11 mån sedan.

Jag vet att det finns ett par trådar redan ang bf i juli, men eftersom jag har bf 25 juli och nu är i v 5 känner jag mig lite efter alla de som redan är i v 7-8.

Detta är vårt första barn och vi är otroligt glada, spända och självklart oroliga.
    Skulle vara skoj att ha någon att dela denna tid i väntan på v. 12 och senare naturligtvis.

Så välkomna in.   

• Svar på tråden Bf i slutet av juli
  • Fröet
    Gló skrev 2014-01-08 13:31:47 följande:
    Chili Con Carne ;) fråga min sambo. Haha, skämt o sido. Linfrön i lite vatten som fått stå och dra i några timmar, så bara slukar man det i ett svep. Gör susen =)

Haha chili con carne låter som en bra idé ;) Får nog prova de där fröna, hur mycket och ofta?
  • Gló
    Fröet skrev 2014-01-09 07:14:26 följande:

Haha chili con carne låter som en bra idé ;) Får nog prova de där fröna, hur mycket och ofta?
    ta ett par matskedar och kanske dubbelt så mycket vatten. testa först engång och ta det inte på kvällen eller om du ska iväg, för ibland ger det lite för bra effekt, ibland ingen utan kanske mer långsiktig =) Prova dig fram.
  • mrshb

Hur går det för er alla?

Själv kämpar man på med detta illamående och är beroende av tabletterna för tat orka jobba.

• Myppe
    mrshb skrev 2014-01-13 12:46:35 följande:
    Hur går det för er alla?

Själv kämpar man på med detta illamående och är beroende av tabletterna för tat orka jobba.
    Nu börjar jag få tillbaka mitt liv! Har fortfarande ett lätt illamående konstant, men kräks nästan inte alls och kan äta, vilket jag tror gör ganska mycket.  Fast jag måste måste ta mina lergigan comp för att det ska funka. Vilka tabletter är det du får?
    Har även börjat skymta en liten kula på magen :) och köpt min första mammabyxor, vilket kändes lite konstigt, blev ännu lite verkligare då på något vis. Jag har egentligen inget extremt behov av dem, men det är skönt när magen börjar svälla på eftermiddagen! Och som min kära mor så fint påpeka: Du kommer ju knappast bli mindre...
  • FridaA
    mrshb skrev 2014-01-13 12:46:35 följande:
    Hur går det för er alla?

för mig går det bra :) fast har redan problem med foglossning :S
    Jag fick se min bebis idag på UL (v 12+3) 
    Hur långt i graviditeten har du och alla ni andra kommit? :) 

Här e min lille skatt :) <3

• mrshb
    Myppe skrev 2014-01-13 17:13:24 följande:
    Nu börjar jag få tillbaka mitt liv! Har fortfarande ett lätt illamående konstant, men kräks nästan inte alls och kan äta, vilket jag tror gör ganska mycket.  Fast jag måste måste ta mina lergigan comp för att det ska funka. Vilka tabletter är det du får?
    Har även börjat skymta en liten kula på magen :) och köpt min första mammabyxor, vilket kändes lite konstigt, blev ännu lite verkligare då på något vis. Jag har egentligen inget extremt behov av dem, men det är skönt när magen börjar svälla på eftermiddagen! Och som min kära mor så fint påpeka: Du kommer ju knappast bli mindre...

Hej

Va skönt att göra att de går åt det bättre hållet :)
    Jag tar lergigan komp pch pimperan supp pga att jag inge fått behålla tidigare.
    Köpte mig ett par gravid byxor förra veckan. är inte så stor än men man känner sig som en uppblåst ballong på eftermiddagen. Kan tipsa om mamadelicos,se . de har mycket fint till bra pris att erbjuda.
  • mrshb
    FridaA skrev 2014-01-13 18:05:26 följande:
    för mig går det bra :) fast har redan problem med foglossning :S
    Jag fick se min bebis idag på UL (v 12+3) 
    Hur långt i graviditeten har du och alla ni andra kommit? :) 

Här e min lille skatt :) <3

Va mysigt att få se. jag hade turen att få se redan i vecka tio då jag åkte in för dropp.
    Är i vecka 12+2 i dag. Varför fick du se redan? I västmanland får man igentligen inte se först ultra ljudet som brukar vara i vecka 17-18-19 någon gång.
  • FridaA
    mrshb skrev 2014-01-14 08:37:04 följande:
    Va mysigt att få se. jag hade turen att få se redan i vecka tio då jag åkte in för dropp.

Är i vecka 12+2 i dag. Varför fick du se redan? I västmanland får man igentligen inte se först ultra ljudet som brukar vara i vecka 17-18-19 någon gång.

Jag fick se första gången i vecka 9 pga att jag haft missfall innan. Nu bokade jag privat och betalade 450 på mama mia i göteborg för att få se den lille, så denna gången fick vi betala för det :) men det kändes helt värt det :)
  • mrshb
    FridaA skrev 2014-01-14 09:22:50 följande:

Jag fick se första gången i vecka 9 pga att jag haft missfall innan. Nu bokade jag privat och betalade 450 på mama mia i göteborg för att få se den lille, så denna gången fick vi betala för det :) men det kändes helt värt det :)

Det är det värt. Jag har haft tre missfall innan men för de fick jag inte se. Men nu vet vi alla fall att allt är bra.
    Nu är bara frågan ska man ta reda på om det är en flicka eller pojke? Hur ska ni göra?
  • OneLife

Hej tjejer!

Hoppar in här! :)

Är i v 13+1 och mår äntligen bra igen efter allt illamående! Tröttheten, ömmande bröst och nästan alla symptom är borta! Hur mår ni?

Vi tänker inte ta reda på vad det blir..det får bli en överraskning :)

Svar på tråden Bf i slutet av juli